کد خبر 1384823
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: طرح «کالابرگ الکترونیک» را پس از بررسی اجرای طرح و نقاط ضعف و قوت آن، با کم‌ترین تعداد اشکال اجرایی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره اجرای طرح کالا برگ، گفت: از ابتدا مصوبه ستاد اقتصادی دولت این بوده تا زمانی که اجرای آزمایشی کالابرگ به پایان نرسیده و نتایج آن محرز نشده است، اجرای رسمی آن در سطح کشور آغاز نشود.

وی افزود: اجرای این طرح در برخی از استان‌ها به خوبی پیش رفته اما در برخی استان‌ها هم ایراداتی وجود داشت که ناچار شدیم به لحاظ فنی برخی نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که پس از بررسی همه‌جانبه ابعاد اجرای طرح و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، طرح را با کمترین اشکال اجرایی کنیم.

خاندوزی گفت:  با دستور رئیس جمهور تمام کسانی که مشمول دریافت یارانه نبودند اما خود را مستحق دریافت یارانه می دانستند، به صورت علی الحساب به حساب آنها یارانه نقدی واریز شده و مسدود شده است. اگر افرادی هستند که اعتراض کردند اما پول علی الحساب به حسابهای آن‌ها واریز نشده است ،مجدداً مراجعه کنند.

وی ادامه داد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یک ماه فرصت دارد تا بررسی‌های خود را در مورد معترضین به عدم دریافت یارانه نهایی کند.

وزیر اقتصاد افزود: به جهت اینکه دچار در هم آمیختگی حساب‌های اقتصادی، بررسی موضوع سخت است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس بانک مسکن از ۲۲ اردیبهشت ماه بازنشسته شده اما همچنان بر سر کار است گفت:  حتماً بررسی می کنید و ظرف یک هفته آینده پاسخ آن را به خبرنگاران اعلام خواهم کرد.

خاندوزی در مورد طرح جلوگیری از گرانی‌ها هم گفت: در ابعاد مختلف فشار هزینه‌ای به اقتصاد ایران در دو ماه اخیر وارد شده است. هم به جهت مصوباتی که هزینه تولید را افزایش داد و هم به جهت افزایش قیمت‌های بین‌المللی که موجب شد بسیاری از کالاهای بین‌المللی به ویژه کالاهای اساسی سفره مردم با قیمت بیشتری از خارج خریداری شود و مواد اولیه گران شود.

وی ادامه داد:  رئیس جمهور تاکید کردند که برای ۹ ماه باقیمانده سال باید بسته کنترل تورم ویژه ارائه دهیم. بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت اقتصاد مکلف شدند که کمک کنند تا این بسته ضد تورمی در باقیمانده سال ۱۴۰۱ تهیه شود، در این جلسات این بسته آماده شده است و به رئیس جمهور ارائه شده است در حال اصلاح نهایی است و به محض اینکه اصلاحات نهایی اعمال شود به شکل رسمی  رونمایی خواهد شد.

خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اقدامات برخی نانوایی‌ها در فروش آرد به فانتزی ها و شیرینی فروشی ها گفت:  کنترل وضعیت عرضه آرد و نان در کشور بر عهده وزارت جهاد و وزارت کشور است که رصد روزانه در این خصوص دارند و متاسفانه در این موضوع با تخلفات حداقلی مواجه هستیم که به جمع کثیری از فعالانه آرد و نان تعمیم پیدا می‌کند.
وی ادامه داد:  اصرار دارم که از اکثریت نانوایان عزیز دفاع کنم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: ما با یک اقلیت مواجه هستیم اطلاعات  تمام کارتخوان های نانوایی‌های کشور را از طریق بانک مرکزی اخذ کرده و مورد بررسی قرار دادیم در کمتر از یک درصد تراکنش های نانوایی ها دچار مشکل هستیم.

وی افزود:  اما این افراد مبلغ بالایی را  جابه جا می‌کنند.ستادی به صورت هوشمند در حال رصد این موضوع است و به طور مشخص با شماره کارت و شماره ملی که سوء استفاده می‌کند و یا نانوایی هایی که نان کمتری نسبت به آردی که دریافت میکنند عرضه می نمایند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    10 1
    شما ارز ترجیحی را حذف کردید و دقیقا همان مبلغ را باید بین 80میلیون ایرانی تقسیم کنید دیگه چرا انقدر آسمون ریسمون میبافید؟؟؟ البته همه میدانند که اگر میخواستید این کار را بکنید سهم هر نفر یک میلیون تومان میشد و نه 300تومان
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 3
      آفرین حسابدان!!! کی گفته همه یارانه را باید بین همه تقسیم کرد و از کجا رقم ۱ میلیون تومان رو پیدا کردی؟!!!!
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    8 0
    تو را بخدا امان بدید حقوق کارمندان ۱۰ در صد افزایش قیمت ۳۰ تا ۵۰ درصد این انصافه
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    شمابررسی کردیدکه آیاافزایش قیمت فقط مربوط به ۵قلم کالاست اقامت روغن خودروقیمت قطعه خودرووموادشوینده وسایراقلام خوراکی واجاره خانه خبردارید.سبزی فروش سرکوچه وقتی می پرسی چراسبزی کیلویی ۱۶تا۲۰هزارتومان است می‌گوید...دلارس...خریدمادربازارایران بادلاروحقوق با.ریال.است..
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 0
    یارانه نقدی را قطع نکنید ما مرغ نمی خوریم نون خالی بخوریم بهتر از مرغ پفکی هست پول نقد لازم داریم
  • حامد IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 2
    کشورماچهل ساله که درجنگه تمام عیاربامستکبرین خارجی و داخلی قرار داره واکثرمردم قشر متوسط ویامستضعف هستن که بخاطر دین و آرمان‌های انقلاب وشهدا وامام پای همه چیزایستادن ؤجزمقاومت کاربیشتری ازشان برنمی‌آید اماکالابرگ بهترین روش برای توزیع عادلانه ترمایحتاج وارزاق بین مردم بوده و بهتره که زودتر اجرایی بشه چراکه در زمان جنگ تحمیلی خوب جواب داده بود الان باجنگ اکراین اروپایی‌ها هم دارن این سیستم را اجرایی میکنن
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 1
    بجای اصلاح مدیریت و رفاه مردم . اصرار به اجرای روش های کهنه و مربوط به قحطی و جنگ نشان ناتوانی در مدیریت درست است
  • رضا IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    یارانه حق مردم است ازجیبتون که نمی‌خوای بدی چرا به من بازنشسته نمیدی اعتراض کردم به حسابم واریز دوباره برداشتند این کارها تون چه معنایی میده یک کم فکر کنید
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 1
    شمارو به قرآن دیگه کالابرگش نکنید
  • حمیدرضاکفشی فیجانی IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 1
    کالابرگ بهترین روش جبرانی برای طرح ازادسازی قیمتها هست
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    الان ربط این کالابرگ و خروج از مذاکرات رو میفهمیم بخدا مردم دیگه نا ندارن نکنین با این مردم نجیب این کار رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس