کد خبر 1440550
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
راه‌کارهای درمانی ساده برای مقابله با انگل روده

اگر سابقهٔ انگل روده داشته باشید پس می‌دانید خلاص شدن از آن چقدر سخت است. داروهای بدون نسخه زیادی وجود دارند که می‌توانند انگل‌های روده را از بین ببرند، اما بدون عوارض جانبی نیستند.

به گزارش مشرق، انگل‌های داخل شکم معمولاً در سیستم گوارش و خصوصاً در دیوارهٔ روده اقامت دارند. این انگل‌ها احساس ناراحتی زیادی ایجاد می‌کنند و می‌توانند در اثر خوردن گوشت خام، ضعف سیستم ایمنی، نوشیدن آب آلوده و عدم رعایت بهداشت ایجاد شوند.

شایع‌ترین نوع انگل

روده شامل این موارد می‌شود: کرم‌های گرد مثل آسکاریس، کرم‌های سوزنی (کرمک)، کرم‌های شلاقی، کرم‌های نواری و کرم‌های پهن مثل فلوکس.

علائم انگل روده

. کاهش اشتها
. شکم درد
. اسهال، تهوع یا استفراغ
. نفخ و گاستریت
. معده درد
. سرفه‌های مداوم
. ضعف
. خستگی
. کاهش وزن

درمان‌های طبیعی انگل‌های روده

پاپایای نرسیده

به یک لیوان شیر گرم، یک قاشق غذاخوری پاپایای نرسیده و یک قاشق چای‌خوری عسل اضافه کرده و مخلوط کنید. به مدت یک هفته از این نوشیدنی با معده خالی بنوشید.

زردچوبه

زردچوبه ماده‌ای ضدعفونی‌کننده و ضدمیکروب است که به ازبین‌بردن تمام انواع انگل‌های روده کمک می‌کند. در یک لیوان شیر، یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه بریزید و هر روز از این نوشیدنی بنوشید تا انگل‌ها نابود شوند.

تخم کدو

تخم کدو دارای ترکیبی به نام کوکوربیتاسین است که انگل‌ها را فلج کرده و آن‌ها را از بدن خارج می‌کند. یک قاشق غذاخوری تخم کدوی برشته را با نصف فنجان آب و نصف فنجان شیر نارگیل مخلوط کرده و هر روز صبح با معده خالی به مدت یک هفته از آن بنوشید.

برگ درخت چریش (neem)

چند عدد برگ درخت چریش یا زیتون تلخ را بسابید تا خمیرمانند شود. نصف قاشق چای‌خوری از این خمیر را با یک لیوان آب ترکیب کرده و هر روز صبح با معده خالی بنوشید. تا چند روز این کار را ادامه دهید تا انگل‌های روده نابود شوند.

سیر

سیر خاصیت ضدباکتری و ضدالتهاب دارد که می‌توانند انگل‌های روده را از بین ببرند. صبح‌ها به مدت یک هفته با معده خالی سیر خام بجوید یا چای سیر بنوشید.

نارگیل

نارگیل مؤثرترین راهکار خانگی برای درمان انگل روده است. صبح همراه صبحانه یک قاشق غذاخوری پودر نارگیل بخورید. بعد از سه ساعت تقریباً یک لیوان آب ولرم مخلوط شده با دو قاشق غذاخوری روغن کرچک بنوشید. یک هفته این کار را ادامه دهید تا از شر تمام انگل‌های روده خلاص شوید. روغن کرچک خوراکی را همیشه از داروخانه و با برچسب بهداشت تهیه کنید.

میخک

میخک خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و ضدانگلی دارد و می‌تواند انگل‌ها و تخم‌های آن‌ها را از بین ببرد. دو تا سه عدد میخک را همراه با یک فنجان آب در یک قابلمه کوچک به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. این محلول را به مدت یک هفته روزی ۳ تا ۴ بار بنوشید.

هویج

هویج منبع عالی بتاکاروتن است که می‌توانند تخم‌های انگل‌ها را نابود کنند. خوردن هویج صبح‌ها با معده خالی توصیه می‌شود.

چند توصیه دیگر

. شواهد علمی نشان داده‌اند یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین A و سلنیوم و زینک (روی) می‌تواند دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت‌های انگلی را تقویت کند.
. اسید معده می‌تواند از شما در برابر انگل‌های موجود در غذا محافظت کند؛ بنابراین توصیه می‌شود: مصرف قهوه و قند و غلات تصفیه شده را کاهش دهید، در وعده‌های غذایی‌تان بیشتر از سیر استفاده کنید و بیشتر هویج و سیب‌زمینی شیرین و کدوحلوایی بخورید.
. با خوردن غذاهای پروبیوتیک‌دار مثل ماست به تعادل باکتری‌های مفید روده‌تان کمک کنید.
. غذاهای ویتامین C و ویتامین B دار بیشتر بخورید.

منبع: تبیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس