کد خبر 1440063
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
تکرار موضع روسیه هراسانه دبیرکل ناتو

دبیرکل ناتو این بار به بهانه صادرات غلات از اوکراین، بر موضع این سازمان در خصوص روسیه هراسی تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز شنبه در سخنانی بر اهمیت انتقال غلات اوکراین تأکید کرد.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص ادعا کرد که در سفر اخیر خود کشتی‌ هایی را دیده است که مواد غذایی و غلات را از بنادر اوکراین به افراد آسیب‌ پذیر می‌ بردند!

وی در ادامه مدعی شد: امروز روسیه از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه اوکراین و ایجاد تفرقه و بی ثباتی بیشتر در سایر نقاط جهان استفاده می‌ کند!

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.

یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» با استناد به داده‌های منتشره از سوی سازمان ملل و نیز آمار مربوط به ردیابی کشتی‌ها در گزارشی اعلام کرد که دست کم ۳۸ درصد غلات صادر شده از اوکراین به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است، این در حالیست که بر اساس توافق اخیر میان روسیه و اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل بنا بود این غلات به کشورهای در حال توسعه آفریقا صادر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    ببین پدر سوختگی این بی وجدان ها را با تبلیغات و پروپاگاندا از کشورها دوست یا دشمن میسازند برنامه اینها فقط صادرات غلات اوکراین هست و قصد دارند از صادرات روسیه که گفته مجانی در اختیار کشورهای فقیر در کنار دیگر خریداران و مشتریان سابق غلات خودش را عرضه میکند جلوگیری کنند
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    کور خوندند
  • خسرو IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    روسیه هراسی ای در کار نیست . روسیه با دست خودش داره خودشو نابود میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس