کد خبر 1435882
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
دیدار مقام‌های مسکو و واشنگتن در آنکارا در بحبوحه تنش‌ها

به رغم تشدید تنش‌های شدید روسیه و آمریکا بر سر اوکراین، یک رسانه روس خبر داد که نمایندگان ارشد مسکو و واشنگتن در پایتخت ترکیه دیدار کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کامرسانت» روسیه از دیدار هیات عالی رتبه مسکو به ریاست رئیس سازمان اطلاعات خارجی این کشور با هیات ارشد آمریکایی در آنکارا خبر داد.

منابع رسانه‌ای در روسیه روز دوشنبه (امروز) گزارش دادند که هیات‌های ارشد مسکو و واشنگتن به میزبانی آنکارا پایتخت ترکیه در حال برگزاری دیدار دوجانبه هستند.

به گزارش رویترز، این خبر را روزنامه روسیه «کامرسانت» به نقل از یک منبع مطلع مخابره کرد. این منبع افزود، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه از اعضای هیات اعزامی مسکو به آنکارا است.

روزنامه کامرسانت به جزئیات بیشتری از خبر دیدار هیات‌های روسی و آمریکایی اشاره نکرد اما خبر داد که این دیدار پا پیش از این علنی نشده بود.

خبرگزایر رویترز به سراغ یک مقام ترکیه‌ای رفته و از او درباره صحت و سقم خبر کامرسانت جویا شد اما این مقام آنکارا از اظهارنظر درباره انجام شدن یا نشدن این دیدار اجتناب کرده است.

این رسانه غربی در گزارش خود نوشته که هر چند خبر انجام دیدار مقام‌های روسیه و آمریکا رسما تایید نشده اما اگر انجام شده باشد، این دیدار در بحبوحه تنش‌های دو کشور بر سر جنگ اوکراین انجام می‌گیرد.

رویترز افزود: « ترکیه از زمان حمله روسیه به اوکراین اغلب خود را به عنوان یک داور بین مسکو و غرب معرفی کرده است؛ موضوعی که به میانجی‌گری توافق بین روسیه و اوکراین برای صادرات غلات از بنادر محاصره شده دریای سیاه کمک کرد».

انتشار خبرها درباره دیدار هیات‌های اعزامی مسکو و واشنگتن به پایتخت ترکیه در شرایطی انجام شده که روز گذشته دستور آمریکا به رئیس‌جمهور اوکراین برای مذاکره با روسیه خبرساز شده بود.

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع نوشت که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به ولودیمر زلنسکی درباره ضرورت اعلام آمادگی برای انجام مذاکرات با روسیه تاکید کرده است.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده که سالیوان به زلنسکی گفته که اوکراین باید به موضوعات واقعی و اولویت‌های مذاکره فکر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس