کد خبر 1435655
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
سرنگون شدن پهپادها و راکت‌های اوکراین توسط پدافند روسیه

یک مقام آمریکایی از احتمال وققه ۶ ماهه در جنگ اوکراین به دلیل شرایط بد آب و هوایی خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع آمریکایی گفت وقفه موسوم به وقفه زمستانی در جنگ اوکراین ممکن است تا ۶ ماه به طول انجامد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک نشریه آمریکایی به نقل از منابعی در دولت بایدن که نامشان ذکر نشده نوشت خصومت‌های مرتبط با درگیری در اوکراین ممکن است به دلیل بدی آب و هوا تا سال آینده متوقف شود. این منابع با اشاره به عملیات نظامی ویژه روسیه، مدعی شدند وقفه زمستانی می‌تواند تا شش ماه ادامه یابد. برف و باران موجب کندی حرکت نیروهای روسیه و اوکراین خواهد شد.

این منابع همچنین بر اهمیت استفاده از وقفه زمستانی برای استقرار نیروهای هر دو طرف جهت بازسازی و تامین تسلیحات دفاعی و تهاجمی کی یف تاکید کردند.

این درحالی است که معاون وزیر دفاع آمریکا هم به خبرنگاران گفت با توجه به بدی آب و هوا شاهد هستیم روند کار کمی در اوکراین کند شده است.

پیش از این اظهارات، پنتاگون از کمک نظامی بیشتری به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون دلار به کی یف خبر داد. این کمک شامل چهار سامانه دفاع هوایی کوتاه برد متحرک است که قادر به شلیک موشک‌های استینگر و همچنین مقادیر زیادی مهمات است.

مسکو بارها هشدار داده است که واشنگتن و متحدانش با تسلیحاتی که به کی یف می‌دهند درگیری در اوکراین را تشدید می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    10 6
    مسکو درست هشدار داده است . تازه اگه غذا هم بخوری مجبوری دسشویی هم بری . پس بهتره نخوری . این هشدار هم باید میداد. مسکو پس از اشغال کریمه باعث گسترش ناتو شد عاقبت تجاوز و خیانت به قرارداد خلع سلاح اتمی اوکراین همینه . حالا بازم سقوط میکنه . ایران بابو رو آذربایجان و پس گرفتنش تمرکز کنه نه جنگ بین غرب و شرق خاعن .
  • عقیقی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    7 0
    انگار بازیه !! هوای سرد !!! باشه متوقف کنین تابستان مجددا شروع کنین !! این فاصله حسابی تامین تسلیحات نظامی کنین مجددا!!!
    • سعید موسویان فرد IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 0
      هههه ههههه دقیقا انگار موضوع برگزاری مسابقه و بازی باشه یا جشنواره نمایشی
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 1
    البته آروزی غرب توقف جنگ در زمستان هست چون این زمستان تکلیف خیلی چیزها روشن میشه. در ضمن اینی که گفته ایران یا آذربایجان درگیر بشه دقیقا آرزوی غرب همین هشت و البته ناتو سالها قبل از شروع به گسترش به شرق کرده بود و تروریسم مالی اروپا دقیقا موید نقشه چند دهه ای ناتو و غرب علیه کشورهای مستقل من جمله روسیه بوده. البته یا طناب پوشیده آمریکا به چاه افتادند و هیچ موقع هم در نخواهند آمد. در ایران هم تمامی امیدشان به حمله ترکیبی سایبری بود که از بین رفت
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    روسیه با وجود داشتن 1500 پهباد شاهد مدتهاست خبری از حملات آن منتشر نمی شود باز بدلایل نامعلوم !!!
  • امیرعلی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    در‌سال ۱۸۱۲میلادی وقتی که‌ناپلئون‌بناپارت‌به‌روسیه حمله کرد،برف‌و‌یخبندان موجب‌شکست ارتش‌فرانسه‌گردید. در‌سال ۱۹۴۱‌نیز‌‌سرما‌و‌یخبندان مانع‌تصرف‌مسکو‌‌توسط ‌ارتش‌آلمان نازی‌‌شد.‌حالا ‌در‌جنگ اوکراین برف‌و‌سرما‌کار‌خود‌را‌خواهد کرد؟!
  • امیرعلی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    در‌سال ۱۸۱۲میلادی وقتی که‌ناپلئون‌بناپارت‌به‌روسیه حمله کرد،برف‌و‌یخبندان موجب‌شکست ارتش‌فرانسه‌گردید. در‌سال ۱۹۴۱‌نیز‌‌سرما‌و‌یخبندان مانع‌تصرف‌مسکو‌‌توسط ‌ارتش‌آلمان نازی‌‌شد.‌حالا ‌در‌جنگ اوکراین برف‌و‌سرما‌کار‌خود‌را‌خواهد کرد؟!
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 1
    باز روسها را مثل داستان کیف در خرسون فریب دادند به روسیه گفتند از خرسون عقب نشینی کن ما اماده مذاکره هستیم الان هم زیرش زدند
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    ایران حتی در سوریه تا همین لحظه اعتراف نکرده که نیرو داشته و همیشه اعلام کرده مستشار نظامی داشته است اما روسیه بدبخت با آرم و پرچم و علائم نظامی خودش هزاران نیرو را به سوریه گسیل کرد حالا نوبت ایران نیست که جلوی داعش را بگیرد
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    حمله نوعی دفاع است چرا روسیه حمله نمی کند اوکراین هر شب به نیرویهای روسی اما حمله می کند علت را شما در چه می بینید اشتباه از کیست
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    اگر جمهوری خواهان وعده توقف جنگ را بدهند در انتخابات پیروز خواهند شد
  • DE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    سربازهای اوکراینی میآن‌ تعطیلات آلمان برای تفریح با سونا جکوزی و استخر شنا و در آخر آموزش تیراندازی شخصا توسط صدر اعظم و وزیر خارجه چون جد اندر جد جنگجو و جنگ افروز هستند.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    یعنی روسیه انقدر احمقه؟ چرا امریکا و ناتو از اینکه بگه غلط کردم شکر خوردم انقدر می ترسه
  • وحید IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    با خروج و عقب نشینی روسیه از خرسون نیروهای بیشتری از اوکراین به این شهر (زمین باری روسیه) وارد می شوند و احتمالا روس ها تلفات سنگینی از نیروهای ناتو و اوکراینی بگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس