کد خبر 1435622
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
.

مشاور امنیت ملی آمریکا به رئیس جمهور اوکراین درباره ضرورت اعلام آمادگی برای انجام مذاکرات با روسیه تاکید کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال شامگاه امروز، یکشنبه به نقل از منابع مطلع نوشت که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به زلنسکی درباره ضرورت اعلام آمادگی برای انجام مذاکرات با روسیه تاکید کرده است.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، سالیوان به زلنسکی گفته است که کی‌یف با اعلام آمادگی برای مذاکرات، نفوذ را بدست خواهد آورد.

در این گزارش آمده که سالیوان به زلنسکی گفته که اوکراین باید به موضوعات واقعی و اولویت‌های مذاکره فکر کند.

سالیوان همچنین به زلنسکی توصیه کرده است که درباره تلاشش برای بازپس گیری شبه جزیره کریمه، تجدید نظر کند.

این در حالی است که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، مسکو آماده مذاکره بدون پیش‌شرط درباره اوکراین است.

ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: «می‌توانم این موضع را تصدیق کنم که آماده مذاکره بدون پیش‌شرط هستیم. پیش از این نیز آماده چنین اقدامی بودیم. کی‌یف گوش به فرمان حامیان غربی، گفت‌وگوها را در حالی که در حال پیشرفت بودند، مختل کرد».

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: «در آن زمان سند مشخصی در حال آماده شدن بود اما حالا دیگر این بحث‌ها مربوط به گذشته است. آنچه متعاقباً رخ خواهد داد به ما بستگی ندارد».

او همچنین درباره اهمیت مذاکره روسیه با کشورهای غربی از جمله آمریکا بر سر اوکراین گفت: «اگر کی‌یف از پایتخت‌های مربوطه دستور بگیرد، شانس چنین گفت‌وگوهایی احتمالاً افزایش خواهد یافت. اما دوباره می‌گویم، هیچ مانعی در کار نبوده و گفت‌وگوها باید بدون پیش‌شرط باشند».

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش جدیدی از اختلاف در کابینه «جو بایدن» بر سر بحران اوکراین خبر داده است. این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت، اختلاف در سطوح بالای دولت آمریکا بر سر اینکه آیا واشنگتن باید به کی‌یف برای انتخاب مسیر دیپلماسی  برای پایان دادن به جنگ فشار وارد کند یا نه بالا گرفته است؛ جاییکه ژنرال‌های ارشد این کشور خواستار فشار به کی‌یف برای مذاکره با روسیه هستند درحالیکه مشاوران امنیتی کاخ سفید آن را بسیار زود می‌دانند و معتقدند هنوز وقتش نرسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس