کد خبر 1438063
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
واکنش مدودف به تهدیدها برای بازپسگیری کریمه: کی‌یف متعلق به روسیه است

رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون شورای امنیت ملی این کشور در واکنش به تهدیدهای اوکراین برای بازپس‌گیری کریمه، کی‌یف را یک شهر روسی و «پایتخت روسیه باستان» خواند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون شورای امنیت ملی این کشور در پستی تلگرامی در واکنش به تهدیدهای اوکراین درباره بازپس‌گیری کریمه، کی‌یف را یک شهر روسی خواند و تهدید به پس گرفتن آن کرد.

مدودف گفت: می‌خواهم چند واقعیت غیرقابل انکار را به آن‌ها یادآوری کنم. کی‌یف پایتخت روسیه باستان است. کی‌یف یک شهر بزرگ در روسیه اما کوچک در امپراطوری روسیه است. کی‌یف پایتخت یک جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی است. و بلاخره، کی‌یف شهری روسی است که مردمش همیشه به روسی فکر و صحبت کرده‌اند. به همین خاطر کاملاً مشخص است که چه چیزی و چگونه باید پس گرفته شود.

شنبه (۱۹ نوامبر، ۲۸ آبان) «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین مدعی شد صلح در این کشور تنها در صورتی ممکن است که مرزهای ۱۹۹۱ آن احیا شود. اشاره او به سال استقلال اوکراین با انحلال اتحاد جماهیر شوروی بود.

ولودیمیر زلنسکی کمدینی که بعدها رئیس‌جمهور اوکراین شد، تلاش داشت تا با عضویت کشورش در ناتو در برابر همسایه قدرتمند شرقی تضمین امنیتی از غربی‌ها دریافت کند. با این حال تلاش‌های وی نه‌ تنها به عضویت در ناتو نیجامیده، خاک اوکراین در دوران ریاست‌جمهوری او نزدیک به ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

روسیه اوایل مهر با برگزاری همه‌پرسی، چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون در اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد. پیش از آن هم روسیه شبه‌جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی از اوکراین جدا و به خاک خود ضمیمه کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    2 3
    یاد باکو و منامه افتادیم ….
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      1 0
      منم یاد رضا شاه افتادم که وقتی سرباز میگرفت ۸۰ درصد جوانان ایرانی فارسی نمیفهمیدن در سربازی بهشون فارسی یاد میدادن
    • عیسی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      4 0
      منامه که ازطریق رفراندوم جداشدتکلیفش مشخصه ولی باکوطبق قراردادبرای مدت معینی واگزارشده بودچراکسی جرآت حرف زدن ازش نواره چرامطالبه نمکنن مسئولان نکنه ازخودهمین روسیه میترسن
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    2 1
    مشرق خود مسکو یکی از ممالک داخل امپراطوری التون اردو هستش
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    2 0
    روسیه باید به قلمرو باستانی اش تقلیل یابد . یعنی ۹۵ درصد خاک روسیه باید از اشغال روسها آزاد شود . دست روسها باید از دریای کاسپین کوتاه شود .
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    4 0
    اولا کریمه بزرگتر از شهر خرسون نیست دوما روسها فقط هارت و پورت می کنند با 160هزار نیرو خودشون را مسخره کرده اند یا مردم جهان و یا روسیه را چرا با تمام قوا نیرویهای اوکراین را نابود نمی کنند
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    3 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 3
    خوب ارتباط شرق اوکراین با غرب اوکراین توسط 11 پل است چرا روسها با زدن این پلها توسط موشک ها و پهبادها جنگ را پایان نمی دهند من با 30 نفر نیرو می توانم تمامی این پلها را نابود کنم
  • Mr dust IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    روسیه اکراین را پس خواهد گرفت همانطور که ایران آذربایجان و بحرین را پس خواهد گرفت شک نکن و منتظر باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس