کد خبر 1435508
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
درگیری طالبان با نظامیان پاکستان در مرز مشترک

منابع خبری افغانستان از وقوع درگیری میان طالبان و مرزبانان پاکستان در گذرگاه مرزی اسپین بولدک خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقام‌های محلی طالبان از درگیری مسلحانه میان نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در گذرگاه سپین بولدک، خبر دادند.

محمد هاشم محمود، فرمانده پلیس شهرستان سپین‌بولدک اعلام کرد که این حادثه برخاسته از یک سوءتفاهم بوده و به کسی آسیب نرسیده است.

این درگیری در حالی رخ داده که طی هفته گذشته اخباری مبنی بر بدرفتاری پاکستان با مهاجران افغانستان منتشر شده که با واکنش مقامات طالبان مواجه شده است.

در این راستا، وزارت خارجه‌ دولت موقت طالبان اعلام کرد که پلیس پاکستان در ایالت سند این کشور از چندی پیش تاکنون با مهاجرین افغان بدرفتاری می‌کند.

«عبدالقهار بلخی»، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در رشته توییتی نوشت که این وزارت آزار و اذیت شهروندان افغانستان توسط پلیس پاکستان را محکوم می‌کند.

بلخی نوشته است که پاکستان همسایه نزدیک افغانستان است و هر دو ملت در کنار برادری اسلامی و فرهنگ مشترک، مشترکات غیرقابل تفکیک زیادی دارند.

وی افزوده که صدها هزار مهاجر افغان در پاکستان زندگی می‌کنند و نه تنها زندگی غیرسیاسی خود را در آنجا می‌گذرانند، بلکه در توسعه و رشد اقتصادی کشور میزبان نیز نقش بسزایی دارند.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان تصریح کرد که برای حل مشکلات مهاجرین افغان، این وزارت و سفارت و کنسولگری افغانستان در پاکستان که در اختیار طالبان است، تلاش کردند، اما این تلاش‌ها نتیجه نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس