کد خبر 1452859
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
واکنش طالبان به اعتراف شاهزاده هری درباره ارتکاب قتل در افغانستان

مقامات دولت موقت طالبان امروز به اعتراف شاهزاده هری درباره ارتکاب قتل از سوی وی در افغانستان واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری بی بی سی، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز جمعه در واکنش به اعتراف شاهزاده هری در کتاب خاطراتش در مورد کشتن افراد، اظهارات وی را «تصویری» از اقدامات نیروهای خارجی در افغانستان خواند که افراد را «بدون هیچ دلیلی می کشتند».

سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان درافغانستان در پیامی که برای این خبرگزاری فرستاده است، می گوید: اشغال افغانستان از سوی غرب واقعاً رویدادی نفرت‌ انگیز در تاریخ بشریت به شمار می رود و اظهارات شاهزاده هری، تصویر کوچکی از تجربه افغانها است که انسان ها به دست نیروهای اشغالگر، بدون هیچ دلیلی کشته می‌ شدند.

عبدالقهار بلخی در این باره اضافه کرد: برخی از گزارش های اخیر میزان کشتار توسط نیروی هوایی و حملات نیروهای خارجی را نشان می‌ دهند از جمله نیروهای بریتانیایی، همان که شاهزاده هری نیز در آن شرکت داشت.

همچنین، بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان نیز در پیامی به بی بی‌ سی گفت: این موضوع تنها منحصر به هری نمی‌ شود. نیروهای تمام کشورهای اشغالگر در کشور ما مرتکب همچون جنایاتی شده‌ اند.

وی در ادامه افزود: قابل تاسف است که کشورهای غربی که خود را مدعی حقوق بشر و بشریت می دانند در میدان عمل از چنین اخلاقی در این سطح برخوردار هستند.

شاهزاده هری کوچک ترین پسر چارلز شاه انگلیس، در کتاب جدیدی که یادداشت های وی در آن منتشر شده به قتل ۲۵ نفر در افغانستان اذعان کرده است.

وی در این باره نوشته است: در جریان دومین حضورم در جنگ افغانستان ۶ بار به این کشور اعزام شدم که در مجموع ۲۵ نفر را کشتم، اما از این مساله نه شرمنده هستم و نه به آن افتخار می کنم.

وی در کتابش که با عنوان SPARE منتشر شده نوشته است: در گرما گرم جنگ من به این فکر نمی کردم که این ۲۵ نفر از مردم (افغانستان) هستند، بلکه مانند مهره های شطرنج، آنها از روی صفحه کنار زده شدند.

روزنامه تلگراف در این باره نوشت: این برای نخستین بار است که این شاهزاده ۳۸ ساله انگلیسی به تعداد نیروهای طالبان که در زمان دوران خدمت سربازی اش در افغانستان آنها را کشته، اشاره کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    16 1
    بله با کراوات و ژست روشنفکری هر جنایتی می شه انجام داد، نه دادگاهی برایش تشکیل می شه و نه تحریمی. بارزترین نمونه اش اسرائیل. کاش حد اقل دعواشون کنند، دلمون نسوزه!
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      4 0
      از اینجور ادم ها قاتل، و بدترش،یعنی منافق،در کشور ما نیز کم نیستن! که اگر فرصت بشه،بدتر از هر داعشی اقدام به کشتن میکن،و دوستان و خانواده اشون هم بهشون افتخار می کن! .. ذات منافقین و کفار و ملحدین دقیقا همینه! دردندگی و کشتن و تجاوز کردن و ...
  • سیروس IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 2
    مافیای مواد مخدر تمام آدم کش ها و جنایتکارا رو دور هم جمع می کند. بیچاره مردم افغانستان که به دست جنایتکارای مافیای مواد کشته می شوند.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    6 5
    فقط مونده بود تروریست های طالبان بگن به هیچ دلیلی می کشتند خودتون به هیچ دلیلی مردم افغانستان رو قتل عام می کنید
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 5
    تروریست رو یاید کشت مناطق تروریست پرور خاورمیانه هم باید نابود بشه تا جهان ‌پاکسازی بشه
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      4 0
      این کامنت هم احتمالا توسط دوستان شاهزاده! نوشته شده! ... تروریست یعنی کسی که بنیادگرا است، یعنی هیچ منطقی برای کارهاش نیست، جزء شهوت و لذت! به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی کند، اگر موقعیت جور باشد! نگران نباشید، زیر دست پایی منافقین و کفار خواهید رفت..! عذاب برسرتون نازل خواهد شد.
  • ش. AE ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 4
    اینها هم دلشون خوش یکی نیست بهشون بگه شما از اون شاهزاده هری بدتر هستید چقدر انسان بی گناه رو تیر باران کردید حالا دم از تاریخ بشریت می‌زنند
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    «"مسکین"» بر اثر پیری، مریضی یا نقص عضو اصلاً نمی‌تواند کار کند. **تکریم یتیم** و **اطعام مسکین** باعث "افزایش رزق"، "آسانی زندگی" و "رحمت خدا" می‌شود. فقیر کار می‌کند اما درآمدش از مخارجش کمتر است. سوره فجر89/ آیات 16، 17، 18.
  • رضا IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    6 1
    ژن جنایت و خونخواری در نژاد انگلوساکسون نهادینه است.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    7 1
    قابل توجه نوکران غربی ها، امثال علی کریمی و...
  • معلّم IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    7 1
    همسر هری کثیف، به تحریض ضد انقلاب، تی شرت ژن ژیان آژادی پوشیده واسه ما، آن وقت از جنایات شوهر معلوم الحالش غافله؟
  • KARI M SE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 1
    شاهزاده هری اجازه جنگیدن در میدان نبرد را ندارد، او با هلیکوپتر جنگی برای تفریح وبازی در افغانستان رفته بود (با خیال راحت آدم شکار میکرد .) مثل بازی شطرنج.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    3 2
    طالبان چند نفر رو کشته از یک عضو طالبان و القاعده بپرسید چند نفر رو کشته
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 2
    البته طالبان هم مثل داعش محصول آمریکاست به اعمالشان نگاه کنید همون فرمول داعش دارن با ظاهر اسلامی و قوانین غیر اسلامی این ها میخوان اسلام بد نام کنند
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      1 2
      اگر محصول امریکا بود، چرا شما و دوستانتون اینقدر حرص می خورید!؟ در ضمن اگر محصول امریکا بود،امریکا با این همه کشته، اونجا روو ترک نمی کرد! اونم امریکایی که به بهونه، کشته شدن چند عده از مردمش،اومده بودن حکومت افغانستان رو نابود کنده.. امریکا و غرب در حرست افعانستانه! ارزو داره دوباره برگرده ...! تریلیون ها دلار هم خرج خواهد کرد و میکنه،که دوباره برگرده! طالبان هم عیب ها زیادی داره، اما حداقل امریکا و غرب کافر و ملحد نیستن! که اب و مواد مخدر و تروریست و هم جنس بازی .. بی نهایت کار رذیلانه در افغانستان رواج بدن!
  • حامد IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 1
    اصولا کشتن خوب است تا وقتی که قاتل از ااهالی باغ اروپا و مقتول از یکی از اهالی جنگل یا یکی از اهالی کشورهایی که وصله شلوار آمریکایها هستند باشد
  • رضا IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    2 3
    كثافت هاى آشغال ، خودشون كه از اونها بدتر و جنايتكار ترند.
  • سعید IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    3 0
    ای افغانستان مظلوم،از وقتی تو را از مام وطن جدا کردند هیچوقت حال و روز خوشی نداشتی،شما برادران و خواهران جدا افتاده از پیکره وطن مشترکمان ایران هستید،به امید روزی که باز این مرزهای ساخته انگلیس برداشته شود و باز لذت برادری و خواهری و با هم بودن و قوی بودن را تجربه و درک کنیم.با اذن خدا ،انشاالله
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    3 0
    غربگدایان ملاحظه فرمایند که وفتی می حواهند از رفتار خشونت طلبانه حرف بزنند آن را به رفتار طالبانی و یا طالبانیسم تشبیه می کنند حال بفهمند که بالاتر از طالبان ها کسانی هستند که دست چدنی آنها زیر لباس های ابریشمی پنهان شده و طالبانیسم را در جیب خود می گذارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس