طالبان خبر حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان را تکذیب کرد

درپی انتشار خبرهایی مبنی بر حملات هوایی پاکستان در خاک افغانستان، سخنگوی وزارت دفاع حکومت طالبان می گوید که چنین حمله ای حقیقت ندارد و هیچ نوع حمله ای در خاک این کشور صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری صدای افغان آوا، عنایت الله حوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان گفت که هیچ نوع حمله هوایی از سوی پاکستان در خاک افغانستان صورت نگرفته است، خبرهای که از سوی بعضی رسانه در این مورد نشر شده حقیقت ندارد.

در همین حال عبدالبصیر زابلی، سخنگوی فرماندهی ولیس ننگرهار نیز گفته است که گزارش‌ها از درگیری در شهر تورخم این ولایت بی‌ اساس است.

او افزوده است که یک سرباز امنیتی در نقطه صفر مرزی به اشتباه شلیک کرد و در نتیجه این شلیک‌ یک سرباز طالبان کشته شد و یک سرباز پاکستانی هم زخم برداشته است. به گفته او، این رویداد عمدی نبود و دروازه تورخم به روی رفت و آمد مسافران باز است.

بعضی رسانه ها از حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان خبرداده بودند.

پاکستان حمله هوایی به ننگرهار را رد کرد

همزمان وزارت خارجه پاکستان، گزارش ها در مورد حملات هوایی ارتش پاکستان بر مواضع طالبان پاکستانی در ولایت ننگرهار را نیز رد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا) وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که عملیات علیه جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در قلمرو افغانستان «بی‌اساس» است.

پاکستان در حالی حملات بر قلمرو افغانستان را رد می‌کند که براساس روز گذشته برخی رسانه ها گزارش داده بودند که جنگنده‌های این کشور اهدافی را در حوزه سلالا، واقع در شهرستان گوشته ننگرهار را بمباران کردند.

همچنان براساس گزارش ها، نظامیان پاکستانی در پی عملیاتی در وزیرستان جنوبی، دست‌کم ۱۱ عضو تی‌تی‌پی، از جمله یک فرمانده آن را کشته‌اند.

این رویداد پس از آن رخ می‌دهد که براساس نشست شورای امنیت ملی پاکستان، این کشور عملیات پاکسازی علیه طالبان پاکستانی را آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس