هشدار روسیه به اوکراین: هنوز از تمامی ظرفیت‌های تسلیحاتی خود استفاده نکرده ایم

معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد مسکو در اوکراین هنوز از ظرفیت کامل تسلیحاتی خود استفاده نکرده است.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد مسکو هنوز در اوکراین از ظرفیت کامل زرادخانه تسلیحاتی خود استفاده نکرده و همه مواضع دشمن را هدف قرار نداده است.

به گزارش راشاتودی، وی تاکید کرد بازپس گیری اراضی تاریخی روسیه ادامه خواهد داشت.

اظهارات مدودف در این باره حائز اهمیت است. وی در اظهارات خود به تحولات میدانی پرداخت و گفت روسیه تاکنون از تمام سلاح‌های خود استفاده نکرده است، زیرا چارچوب زمانی مشخصی برای به کارگیری سلاح‌های ویرانگر وجود دارد. در هر مرحله از درگیری، بنا به مقضیات موجود سلاح‌های خاصی به کار گرفته می‌شود.

وی به بعد اخلاقی قضیه نیز پرداخت و گفت حفظ جان نظامیان و غیر نظامیان در آن واحد بسیار حائز اهمیت است. اما رژیم کی یف در این باره، به جان غیرنظامیان و نظامیان اوکراین اهمیت قائل نیست.

مدودف درباره اراضی تاریخی روسیه نیز تاکید کرد مسکو همه این اراضی را باز پس خواهد گرفت.

وی در ارتباط با رویارویی با ناتو و غرب نیز تاکید کرد که مسکو در حال بازآفرینی نظم نوین جهانی است و به طور گسترده در این باره عمل می‌کنند حال آنکه رژیم اوکراین و غرب درصدد حفظ جهان تک قطبی هستند که در آن یک سلطه و یک دولت بر تصمیم‌های کشورهای دیگر سیطره و تسلط داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    11 4
    جهانی تک قطبی میمونه چون قدرت‌های آسیا اعم از هند و روسیه و چین همکاری قاطع و جامع در برابر اتحادیه اروپا و آمریکا ندارن جهان چند قطبی میشه مگر اینکه آسیا و آفریقا به کمک آمریکای جنوبی با هم در برابر اروپا و آمریکای شمالی بايستند و به هر قیمتی شده حتی شروع جنگ جهانی سوم از موضع خودشون که جهان چند قطبی و عادلانه هست کوتاه نیان
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      14 11
      جهان تک قطبی خیلی وقته از بین رفته.و در حال شکل گیری یک جهان چند قطبی هستیم.در آینده نه تنها روسیه و چین بلکه جهان با یک ابرقدرت جدید به نام ایران اسلامی روبه رو خواهد شد.
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      هند خودش دشمن چینه !!! بیاد با روسیه و چین همکاری کنه !! هند هر گروهی بوده رفته داخلش عضو شده ، غربی و شرقی ام نداره! با آمریکا همکاری داره با چین و روسیه تجارت!!! یه مدت پیش ام با آمریکا مانور داشت !!! چین ام که جرأت کمک به روسیه رو نداره ، یه موبایل چینی بخری می‌بینی کل تراشه و...اش برا آمریکاست ، فقط یه قوطی خودشون ساختند ، مسأله تحریم هست ، تایوان ام هست ، ژاپن و....هم که دشمنش اند !!! روسیه ام که گیر کرده داخل اوکراین دست و پا میزنه ، الان هند و چین افتادند به دوشیدنش !!!!
  • علی (رزمنده) IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    10 7
    ادعای مددوف موضوع حفظ جان.. بی معنی است بدیهی است که نباید از ابتدا اینجور بی مها باوارد خاک می شد. اما حالا که شروع کردی نباید اجازه عرض اندام و ادامه جنگ فرسایشی می دادی و می بایست از ابتدا تمام زیر ساخت ها با موشک می زد و بی امان می زدی و فرصت نفس کشیدن نمی داد- الان هر کاری کند ابهت روسیه از بین رفته و هر چه زودتر از این باطلاق خودشو بیرون بکشد.
    • یاور3 IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      4 6
      "باتلاق"؛ داداش من!
  • مجتبی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    9 11
    مثل اسرائیل به یک کشور دیگه به طمع اشغال آن حمله می کنند و از آزاد سازی سرزمینی صحبت می کنند.
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      11 6
      برو تاریخ سرزمینهای روسیه در قبل از بلشویکهارا بخوان این سرزمینها شرقی اوکراین متعلق به روسیه است روسها ملت شجاعی هستند روسها مثل اپوزیسیون زشت سیرت ایران نیستند که در دوره قجرها و پهلویها مناطق شمالی و جنوبی را به دشمن داده اند و آن قدر وقیح و پست هستند در نظر دارند با قی مانده کل کشور را بنفع غرب کثیف تکه تکه کنند - گرچه ایرانیان متدین و غیرتمند تا آخر پای برگرداندن سرزمینها جدا شده و حفظ تمامیت ارضی کشور ایستاده اند. چو ایارن نباشد تن من مباد.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 4
    باشه تو خوبی
  • موریس IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    15 10
    عقب نشینی کردید پل های پشت سر خودتون هم خراب کردید از ترس تون بازم ادعا میکنید؟!افتضاح تاریخی روسیه ابرقدرت پوشالی.بیخود نیست که امریکا هم تحریم تون میکنه.
    • ارغنون IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 0
      پرفسور نظامی ارجمند: اگر اندک اطلاعاتی از دکترین نظامی روسیه داشته باشی، متوجه خواهی شد که عقب نشینی های سریالی روسیه ، خود یک تاکتیک نظامیست، مثل عقب نشینی ارتش سرخ شوروی در مقابل ارتش آلمان نازی در جنگ جهانی دوم. چند هفته ای که صبر پیشه کنی،خواهی فهمید که ارتش روسیه ضعیف نیست.با اینکه در طول تاریخ ، کشور ما متاسفانه از روسیه لعنتی زخمهای زیادی خورده است ولی واقعیت اینست که در طول تاریخ جهان ، روسیه کشور مرموز و شکست ناپذیری بوده است.شکست خورده واقعی این جنگ ناعادلانه، اوکراینی خواهد بود با آن زلنسکی دلقک و عاقبت بزرگان دنیا ، در میز مذاکره سر منافع خود، به توافق خواهند رسید.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    11 7
    بلوف زده. روسیه داره شهر به شهر عقب نشینی میکنه
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 0
    متاسفانه بشر دچار دنیا زدگی شده . یه عده دم از وطن پرستی میزنن درحالی که پرستش فقط مختص ذات اقدس پروردگاره که مالک حقیقی آسمانها و زمین و مشرق و مغرب هست . وطن رو نمیشه پرستید بلکه باید عاشقش بود پرستش غیر خدا کفر هست . همانطور که پدر و مادر و یا همسر و فرزند رو نمیشه پرستید . ضربه ای که ملی گرایی افراطی به کشورش وارد میکنه وطن فروش هم نمیتونه . امثال پوتین و مدودف خدا رو فراموش کردن و با ملی گرایی افراطی دارن زمینه فروپاشی کشورشان رو فراهم میکنند . خدا رو بی کران شکر که متجاوزان و اشغالگران دارن خوار میشن . یا حق
  • مهدی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 0
    من داشتم روی اوکراین تحقیق میکردم متوجه شدم. نقطه قوت اوکراین خطوط ریل آهن که باید تخریب گسترده بشه یک کار دیگه ای که روسیه میتونه انجام بده زمانی که از گوگل مپ دیدم کلی پل شهر کیف به دوقسمت شرقی و غربی از طریق رودخانه دنیپر وصل میکنه میتونه با تخریب تمام پل ها شریان اصلی پایتخت قطع کنه کار دیگه ای که میتونه انجام بده انبار های شهر لووف در غربی ترین منطقه اوکراین که میتونه با حمله گسترده به انبارها و گمرک ارتباطی با لهستان ارسال خدمات نظامی و تجهیزات را قطع کنه نکته دیگه شهر اوژهورود و فرودگاه این شهر که بارها برای انتقال تجهیزات از این فرودگاه که نزدیک مرز اسلواکی استفاده شده که با تخریب میتونه شریان اصلی جنگ که تجهیزات خاص انتقال میده را قطع کنه. نکته مهم پیروزی یا شکست روسیه نیست نکته اصلی فشار به غرب چه محسوس چه نامحسوس
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 5
      بیا پایین انقدر ... نگو سرمون درد گرفت تو فعلا برو مرغ کیلو ۱۵۰ تومن بخر بعد بیا در مورد شریان یکی دیگه فر فر کن
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 0
      این بنده خدا اینقدر مودبانه نظرش رو اعلام کرد بعد شما اینقدر وقیحانه پاسخش رو دادی با خودت چند چندی؟
  • محسن IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 2
    بهترین سلاح روسیه تهدید قطع انرژی اروپا بود که روش مانور میداد وتا زمانی که به اجرا نذاشته بود کارایی داشت با این شکست ها و افتضاح بار امده باید سال ها هزینه کنه تا شاید بتونه جایگاهش خودشو تو روابط بین الملل پس بگیره .روسیه توان اقتصادی برای جنگ نداره
  • کاظم IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 1
    ایران هم ممکنه بعدا جزو سرزمین های اجدادی شما به حساب بیاد که بهش حمله کنید؟ واقعا وقاحت شما حد نداره
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 1
    سلام. انشاالله روزش که برسه ایران می‌تواند تمامی قسمت های جدا شده از میهن عزیزمان طبق قرارداد های گلستان و ترکمنچای را به اصل وجود شان که ایران بزرگ هست برگرداند. البته هنگامی که شوروی سابق از هم پاشید و این کشور تمام سرزمین‌های جدا شده از دیگر کشورها را به حال خود رها کرد، می‌بایست ايران سریعا مناطق مورد نظر را به خاک خود بر می‌گرداند ولی تعلل شد و همین تعلل باعث ایجاد دولت‌ های مستقل جدید شد در صورتی که اگر فشارهای خارجی نبود خود ملت‌های این مناطق هم برگشت به اصل و ریشه خود را دوست داشتند .الان این مناطق بدلیل ترس از ایران بزرگ و قهرمان و علارغم میل ملت‌های خود ، بعضا شده‌ اند محل تجمع دشمنان ايران عزیزمان ولی حقیقت هر چند سخت باشد ولی قابل انکار نیست. به امید خدا همدیگر را دوباره به آغوش هم میکشیم .انشاالله
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 1
      در دورانی زندگی میکنیم که انسانها با تکنولوژی مدرن و با افزایش سواد به مفاهیم والاتری فکر میکنند و هدفشون هست .الان بدست آوردن آزادی به عنوان معیار و هدف قرار گرفته نه بازپسگیری خاک . مدودوف و پوتین در ۵۰۰ سال قبل زندگی میکنن .
  • گودرز منصوری IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    عذر میخوام از خوانندگان عزیز یک مثل هست که میگویند یک شخصی بود همیشه یک خنجر تیز روی کمرش بسته بود یک روزی برحسب اتفاق بلانسبت شما دشمنش او را گرفت وسوارش شد درحالیکه داشت سواری میکرد خنجر را دید از او پرسید این خنجر را برای چه به کمر بستی آن مرد نگون بخت گفت این خنجر برای روز تنگ من هست سوار هنگامی که داشت از سواری لذت میبرد دوباره پرسید چه روزی را تنگ وسخت میدانی ؟؟مرد نگون بخت پاسخ داد روزی که دشمن مرا احاطه کند سوار به او گفت امیدوارم روزی سخت تر از امروز برای تو پیش نیاد تا مجبور نشوی از این خنجر استفاده کنی!!!!!!!
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    گرچه اوکراین پیروز نشد اما روسیه نیز شکست خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس