راز عقب نشینی روسها از خرسون/ دام نظامی یا سرآغاز حل بحران

عقب نشینی نیروها روسیه از شهر خرسون ذهن تحلیلگران و ناظران امور را درباره اهداف آن به خود مشغول کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه عکاظ عربستان در مطلبی با اشاره به عقب نشینی روسها از خرسون آورده است: کارشناسان و ناظران امور درباره عقب نشینی روسیه از خرسون دیدگاههای مختلفی دارند.

برخی از تحلیلگران آنرا یک گام تاکتیکی می دانند که حاوی پیامهای سیاسی است و برخی دیگر آنرا نشانه پیشروی نیروهای اوکرایی به سبب حمایت گسترده نظامی غرب می دانند به طوری که غرب با مهمات و تسلیحات منحصر به فرد موازنه نبرد را تغییر داده اند.

کارشناسان نظامی از عقب نشینی روسها به عنوان اقدامی برای آماده شدن برای پاتک سنگین و گرفتار کردن نیروهای اوکراین در دام نام می برند. از نگاه این کارشناسان هدف این است که نیروهای اوکراینی به شهری کشانده شوند که- در زمره اولین شهرهایی بود که در آغاز جنگ اوکراین به دست روسها افتاد- و در محاصره قرار گیرند.

از نگاه این کارشناسان این موضوع غافلگیرکننده ای به ویژه برای روسها با توجه به هشدارهایی درباره احتمال انفجار سد کاخووکا و محاصره نیروهای روسی در کرانه راست رود دنیپرو محسوب می شود. ماندن روسها در کرانه راست به مثابه خطر بزرگ و تلفات و خسارات سنگین بود.

این کارشناسان براین باورند که عقب نشینی روسها سبب سیطره اوکراین بر این منطقه خواهد شد که روسها آنرا تخلیه کرده اند و همین سبب خواهد شد که در تیرروس آتش توپخانه و موشکهای روسها قرار گیرند.

این رسانه در ادامه آورده است: برخی دیدگاه دیگری دارند و آنرا موجب کاهش بحران اوکراین یا شروع مرحله جدیدی از گفتگو میان مسکو و کی یف و پایان جنگ می دانند. از دیدگاه این تحلیلگران این به عنوان حسن نیت به شکل غیرمستقیم از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است و اینکه بحران اوکراین راهکار نظامی ندارد و باید از راه گفتگو و گزینه دیپلماتیک حل و فصل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    22 1
    ارباب تون پوتین داره دمپایی میشه
  • US ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 9
    روسیه با آمریکا زد و بند کرد
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    10 0
    خخخخخ
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 6
    این‌چیزها را نمی دانم ولی خوب میدانم روسیه می خواست شهر کی یف را شخم می زد با موشک ها و حکومت مرکزی را ساقط می کرد و فقط جنگ شهری راه می افتاد
  • ناشناس NL ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    15 5
    هیچ هیچ تاکید میکنم هیچ رازی نداره واقعیت اینه ارتش و دولت روسیه یک شکست سنگین دیگه در میدان جنگ اکرای متحمل شد پروپاگاندای روسیه باز طبق روال مرسوم و همیشگیش با این نوع تیترها و توجیه های بچه گانه و عوام پسند هدفش فقط پنهان کردن این شکستها ممانعت یا کند کردن روند خیلی سریع فروپاشی ذهنیت طرفدارهای سنتیش و قشر خاکستری از تنزل قدرت و جایگاه ارتش و دولت روسیه در ژوپلیتیک و سیاسته بین الملله است
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 8
    اگر ایران همانطور که روسیه در سوریه بصورت عملی و میدانی وارد نبرد شد وارد نبرد اوکراین نشود روسیه بزرگترین حامی نظامی جبهه مقاومت از هم می پاشد و نوبت بعدی طی چند سال آینده ایران و چین خواهند بود
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      9 1
      قرصاتو بشور بعد بخور
  • GB ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    12 4
    خیلی خوب. حالا صبر می کنیم تا ببینیم این دام جدید روسها چه چیزی است! فقط اگه اوکراینیها مسکو را تصرف کردند روسها مدعی نشوند که سالها بود قصد انتقال پایتخت به جنگلهای سیبری را داشتیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس