مبارزه با تروریسم و قاچاق موادمخدر در راستای تقویت مناسبات تهران - اسلام آباد است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با تروریسم، قاچاق موادمخدر، سوخت و انسان از جمله حوزه‌های مهم در راستای تقویت مناسبات تهران - اسلام آباد است.

به گزارش مشرق، قاسم خان سوری نایب رییس مجلس ملی پاکستان که به دعوت همتای ایرانی خود، برای دیدار با مقام های جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، امروز با علی نیکزاد ثمرین نایب رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.  

علی نیکزاد ثمرین در این دیدار با تاکید بر این که سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر پایه همکاری با کشورهای همسایه بوده است، یادآور شد: گسترش تعاملات و مناسبات دوجانبه با پاکستان به عنوان کشوری دوست و برادر همواره برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت بوده است و مجلس شورای اسلامی از توسعه تعاملات فیمابین حمایت می‌کند.

وی با اشاره به سفر مقام ها و مسوولان دو کشور و انجام گفت وگوهای دوجانبه به ویژه سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به اسلام آباد در مهرماه سال جاری، تاکید کرد: این دیدارها به گسترش مناسبات فیمابین به ویژه در عرصه همکاری‌های اقتصادی و تجاری کمک می کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در تبیین زمینه‌های همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، تصریح کرد: مبارزه با تروریسم، قاچاق موادمخدر، سوخت و انسان از جمله حوزه‌های مهم در راستای تقویت مناسبات فیمابین است.

وی آمریکا را بزرگترین مشکل امنیت جهانی دانست و تصریح کرد: آمریکا از طریق سازمان ملل، سازمان‌های جهانی، مباحث مرتبط با محیط زیست، دلار و هر آنچه که در جریان آن قرار گرفته به استثمار کشورها پرداخته است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا برخلاف تعهدات خود از برجام خارج شد و تحریم‌های ناعادلانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد اما ما با وجود مشکلات، ایستادگی کردیم و بر پای تعهدات خود ایستاده‌ایم.  

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کشورهای دوست و همسایه همچون جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دست به دست یکدیگر داده و در مباحث اقتصادی و پولی با یکدیگر همکاری کنند، سطح تعاملات فیمابین ارتقا می یابد و به دستاوردهای ارزشمندی نیز دست پیدا می کند.

ملک فاضلی نماینده مردم سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اشتراکات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات دیرینه فرهنگی، اجتماعی و دینی دو کشور، زمینه‌ساز گسترش همکاری‌های فیمابین است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ایجاد و تقویت بازارچه‌های مرزی در مرز بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، ابراز امیدواری کرد تا با حمایت دوکشور از این بازارچه‌ها، زمینه تبادل کالا و ارتقای سطح تعاملات تجاری فراهم شود.

پاکستان از لغو تحریم‌های ایران حمایت می‌کند

قاسم خان سوری نایب رییس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ارتقای روابط بین دو کشور برای اسلام‌آباد، گفت: اشتراکات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و دینی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، زمینه مساعدی برای گسترش مناسبات فیمابین به وجود آورده است.

وی با اشاره به سفر مقام های دو کشور و انجام دیدارها و گفت وگوهای دوجانبه، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست و برادر در سخت‌ترین شرایط به یکدیگر کمک کرده‌اند و انجام این دیدارها در گسترش تعاملات دوجانبه موثر است.

قاسم خان سوری با اشاره به مرز مشترک ۹۰۰ کیلومتری بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، تاکید کرد: ایجاد و تقویت فعالیت بازارچه‌های مرزی و همچنین همکاری اتاق‌های بازرگانی استان‌های دو طرف مرز به توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری کمک می کند.

وی با بیان اینکه دشمنان مشترک دو کشور به دنبال تضعیف روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان هستند، گفت: همکاری تجاری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه‌های کشاورزی، انرژی و سایر حوزه‌ها علاوه بر تقویت مناسبات فیمابین باعث ارتقای سطح زندگی مردم دو کشور نیز می شود.

نایب رییس مجلس ملی پاکستان با بیان اینکه تهران و اسلام‌آباد همواره در روزهای سخت به یکدیگر کمک کرده‌اند، تاکید کرد: از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خصوص در زمان همه‌گیری کرونا، پاکستان از لغو تحریم‌ها حمایت کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس