کد خبر 1433243
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
آمریکا

به گفته پلیس آمریکا، دستکم نه نفر در فیلادلفیا هدف تیراندازی جمعی قرار گرفتند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم است.

به گزارش مشرق، شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس» گزارش داد دستکم نُه نفر در منطقه کنزینگتون و آلگنی شهر فیلادلفیا در ایالت پنسلیوانیا هدف گلوله قرار گرفتند.

به نوشته رویترز، این شبکه آمریکایی به نقل از منابع پلیس گزارش داد قربانیان این تیراندازی بر اساس شدت جراحات وارده به تعدادی از بیمارستان‌ها منتقل شدند.

به گزارش شبکه «ان‌بی‌سی»، بازرس اداره پلیس فیلادلفیا گفت احتمالاً تعداد قربانیان بیشتر از آمار اولیه است. جان استنفورد معاون اول کمیسر پلیس فیلادلفیا هم در خصوص این تیراندازی گفت چند فرد مسلح از یک خودرو در منطقه کنزینگتون خارج شدند و حدود ۴۰ گلوله شلیک کردند. به گفته وی، حال دو نفر از مجروحان این تیراندازی وخیم است و هفت نفر دیگر وضعیت پایداری دارند.

این تیراندازی بیرون یک بار در این منطقه حدود ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه شب رخ داد. پلیس نتوانست عاملان تیراندازی را دستگیر کند و انگیزه این تیراندازی خونین هم مشخص نیست.

شلیک ۴۰ گلوله به سمت عابران در فیلادلفیا +تصاویر

شلیک ۴۰ گلوله به سمت عابران در فیلادلفیا +تصاویر

شلیک ۴۰ گلوله به سمت عابران در فیلادلفیا +تصاویر

شلیک ۴۰ گلوله به سمت عابران در فیلادلفیا +تصاویر

شلیک ۴۰ گلوله به سمت عابران در فیلادلفیا +تصاویر

شلیک ۴۰ گلوله به سمت عابران در فیلادلفیا +تصاویر

به نوشته رویترز، این تیراندازی خونین به دنبال مجموعه‌ای از تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا صورت می‌گیرد که فقط در سال جاری به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده و به مباحث طولانی درباره کنترل سلاح در ایالات متحده دامن زده است.

یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها در ماه مه رخ داد زمانی که یک مرد مسلح ۱۹ کودک و دو بزرگسال را یووالدی تگزاس کشت. در تیراندازی شب هالووین در کانزاس سیتی و شیکاگو هم یک نفر کشته شد و حدود ۲۰ نفر زخمی شدند.

 آزاد بودن خرید و فروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد. مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است.

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است. درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی  (۴۸ درصد)  از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 0
    بایدن کثافت کشورخودش رادرست کندپشت مردم بیگناه کشورش باشدتاهرروزکشته نشوند
  • علی افصحی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    حالا باید حال بایدن و رسانه های مزدورفارسی زبان و ضد انقلاب وحشی را پرسید! علیه آمریکا ده هاشبکه انگلیسی زبان بیست وچهارساعته که فعالیت نمیکند؟غلیه آمریکاکه ده ها نفر مواجب نمی گیرند که عملیات تروریستی کنند! رئیس جمهوری مثل بایدن هم وجودندارد که علنا به آشوب گران دلداری داده ووعده آزادی!و...اما چراترویزمی به این وسعت در دل آمریکا؟ آیا جزنشانه افول میت وان چیز دیگری گفت؟ افول از انفجار داخلی است نه عامل خارجی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس