کد خبر 1433112
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
.

انباشت نارضایتی‌ها و معضلات اقتصادی و معیشتی، نتیجه سالها رویکرد ناصحیح و غربگرای لیبرال‌ها است که با ناکارآمدی مدیریتی و با نگاه به بیرون روز به روز سفره مردم را کوچکتر کردند.

به گزارش مشرق، صادق بصیر طی یادداشتی در صفحه مجازی خود نوشت:

بیش از ۴۰ روز است که از ناآرامی‌های اجتماعی و امنیتی در کشور میگذرد، در این مدت صاحب‌نظران سیاسی و اجتماعی، موارد متعددی از ریشه‌های این حوادث را ذکر کرده‌اند و در یادداشت ها و گفتگوها به شرح آن مبادرت ورزیده‌اند. که از میان آنها سه مورد برجستگی و اهمیت بیشتری دارد:

انباشت نارضایتی‌های اقتصادی، معیشتی و اجتماعی در کشور

 تحولات و تغییرات نسلی و جمعیتی

 فقدان نهادها و مراجع واسط بین حاکمیت و توده‌های مردم

 مع الاسف افرادی در جریان اصلاحات و همچنین اعتدالیون، همآنان که در دوره‌های پی در پی مسئولیت امور کشور را به عهده داشتند، با فرار رو به جلو، به جای آنکه در جایگاه پاسخگو قرار گیرند، جمعبندی مباحث را طوری به تصویر می‌کشند که نوک پیکان اتهامات متوجه دولت انقلابی یکساله و جبهه ارزشی کشور باشد.

  انباشت نارضایتی‌ها و معضلات اقتصادی و معیشتی، نتیجه سالها رویکرد ناصحیح و غربگرای لیبرال‌ها است که با ناکارآمدی مدیریتی و با نگاه به بیرون روز به روز سفره مردم را کوچکتر کردند.

همان‌ها که حتی مشکل آب خوردن کشور را به مذاکرات گره زدند و با بی بصیرتی و دشمن نشناسی وضعیت کشور را به توافقی منوط ساختند، که با یک امضای کدخدا نقش برآب و منجر به سرخوردگی بخشی از هوادارانشان گشت.

 از تحولات اجتناب ناپذیر نسلی سخن می گویند و نسل جوان و نوجوان را متهم به دین‌گریزی و فاصله گیری از ارزش ها می‌کنند، حال آنکه فراموش کرده‌اند مسئولین تراز اول کشور به دنبال اجرای سند آموزشی ۲۰۳۰ بودند و بخش هایی از آن را به صورت غیر رسمی پیاده سازی کردند، فراموش کرده‌اند که بانوان تراز یک دولتشان به دنبال رسمی سازی روسپی‌گری بودند، فراموش کرده اند سیستم آموزشی کشور سال‌ها مهارت تست‌زنی را بر تزکیه و تربیت مقدم شمرد و دانش‌آموزان کشور را اسیر رقابتی نابرابر کرد.

فراموش کرده‌اند که با ناکارآمدی در مدیریت کرونا، آموزش غیرحضوری  را ملزم به استفاده از فضای مجازی کردند و به جای مدیریت این بستر و تامین اینترنت امن و ملی، عرصه را برای دشمن فراهم نمودند که نتیجه آن چیزی جز بی‌پناه رها شدند نوجوانان وطن در منجلاب شبکه‌های اجتماعی و غوطه‌ور شدنشان در اینستاگرام و لایکی و تیک‌تاک و امثالهم نبود. اگر از تغییر ذائقه سخن می گوییم باید ریشه‌ی آن را در آدرس صحیح، یعنی مدیریتِ لیبرال جستجو کنیم.

از فقدان مراجع واسط سخن می گویند بی آنکه به یاد بیاورند، لیبرال‌ها بدون درنظر گرفتن اقتضائات فرهنگی بومی کشور و با رویکردی غربگرا و خائنانه، به واسطه برپا کردن فرهنگسراها، خانه‌های محلات و ... چه بر سر مساجد کشور آورده اند.

مساجدی که روزی سنگر بودند و مردم برای امور مذهبی، خانوادگی و مشاوره‌ای، سیاسی، مالی و قرض الحسنه‌ای و ... به آن و امام جماعتش مراجعه می کردند امروز وضعشان به کجا رسیده است؟

 در اینکه نهادهای انقلابی در جایگاه خود، می توانند موثرتر برنامه ریزی و عمل کنند شکی نیست. لکن باید دقت کرد که لیبرال‌ها به مردم آدرس غلط ندهند چراکه عمده معضلاتی که این روزها گریبانگیر کشور است نتیجه سیاستگذاری‌های کلان و رویکرد غربگرایانه  آنها در سال‌های گذشته است.

نباید اجازه داد آنانکه خود مخاطب بایدها و چراهایی اند که بر زبان جاری می‌سازند، در جایگاه مدعی قرار گیرند.

 رویکرد دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور محترم، بر استحکام ساخت درونی و رفع مشکلات کشور متمرکز است و به گواه آمارهای رسمی نهادهای بین المللی دولت با کار مجاهدانه شبانه روز در رشد اقتصادی، کاهش تورم، افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، رونق در ساخت مسکن، کنترل هزینه های دولت، تسویه بدهی‌های دولت قبل، افزایش ترانزیت و .... در حال پیشروی است.

این پیش روی و روز افزونیِ قدرت درون زا، بر دشمنانش ایران اسلامی سخت و سهمگین است فلذا باید علت العلل حوادث اخیر را در نقش سرویس‌های جاسوسی دشمن، عوامل و رسانه‌هایشان جستجو کرد.

دشمن با طراحی و برنامه ریزی اقدام به تهاجم ترکیبی علیه مردم ایران نموده که عرصه های اقتصادی، امنیتی و جاسوسی، سایبری و فضای مجازی، فرهنگی و رسانه‌ای و ... را در بر می‌گیرد. دشمن متخاصم و دنباله‌های داخلی‌اش در توهم ضربه به شجره مبارکه انقلاب و همراه سازی بخشی از نسل جوان کشور هستند و این خیال خام را به گور خواهند برد، چراکه اندک افراد فریب خورده به زودی توسط دوستان و هم نسلی‌هایشان که حماسه «سلام فرمانده» را رقم زدند هوشیار می‌شوند و به آغوش ملت قهرمان بازخواهند گشت و عناصر خائن و وابسته به دشمن و گروهک‌های معاند با پایان مماشات به سزای اعمالشان خواهند رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 8
    یه حوری می گید انگار دوره احمدی‌نژاد همه چیز گل و بلبل بوده.الان هم بیشتر از یک ساله که فقط گفتار درمانی داریم. اتفاقا تنها دوره ای که اقتصاد کم و بیش ثبات داشت و پیشرفت کرد دوره خاتمی بود
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      1 1
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • منصف IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 2
    متاسفانه نه در سایتهای خبری و نه در روزنامه های مکتوب و نه در سخنرانیهای مساجد و نه در صدا و سیما علت اصلی تورم و عقب ماندگی اقتصادی که اصلاح طلبان هستند با ذکر دلایل روشن توضیح داده نمیشود و در این مورد به جهاد تبیین عمل نشده و همین باعث طلبکار شدن و وقاحت عاملان اصلی رکود اقتصادی و گرانی شده این جریان چند گناه بزرگ انجام داده یکی اینکه با نگاه ذلیلانه به غرب باعث فقر در کشور شده دوم اینکه گناه این فقر را گردن جناح انقلابی می اندازد سوم اینکه با این نا کار امدی که داشته اند مردم را به کل نظام بدبین کرده اند امیدوارم حداقل صدا و سیما در این مورد روشنگری کند.
  • سید فروزان CH ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    5 3
    از عوامل اصلی اغتشاشات امروز ، مقالات و‌توییترها طیف غربکدایان در یکسال گذشته بوده است یعنی از زمان ریاست آقای رییسی، این طیف شروع به جوسازی و تحریک به خیابان ریختن مردم نمودند ،یعنی مطابق دستور العملهای اطاق‌های فکری خارج از کشور ، این طیف شروع به زمینه سازی و جاده صاف کنی برای اغتشاشات ، امثال عبدی و حجاریان و تاج زاده و زیبا کلام و مرعشی و عدهای از دیپلمات‌های سابق و غیره ، روزی نبوده که یک‌مقاله یا نوشته در روزنامه های زنجیرهای پخش نکنند ، اما اینکه جرا این طیف کماکان و آزادانه در حال ادامه وظایف خود برای دشمن هستند و قوه قضاییه و دادستان انقلاب هیچ عکس العملی انحام نمیدهند (تنها تاج زاده را دستگیر کردن) جای تعجب و سئوال دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لیدرهای اغتشاشات فقط در کف خیابان و از اراذل و اوباش نیستند ، جناح دیکری از لیدرها همین طیف هستند ، از نظر مالی مرفه ، از امتیازات دارای بهره ،از روابط فامیلی و حزبی و اقتصادی هم قوی
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    آره طبق معمول
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 2
    ؟احمدی نژاد و بهاریون چه کردند و کجای این ضربه زدن ها بوده اند؟این بخش ها را هم اگر برسی کنید تحلیل خوبی از ناکارآمدی ها داده اید و انصافا دولت جناب رئیسی خوش درخشبده اند..ومن الله التوفیق
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    5 0
    وااای بر شماها که کشور رو به این وضع رسوندین! خدا از تقصیراتتون نگذره.! اگر حرف رهبر رو گوش می‌دادین ما الان دشمن شاد نمیشدیم.. به امید خدا ، تلاش مسئولین و هوشیاری مردم این نیز بخیر بگذرد.
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 0
    بگذار بعد از موجی که آرام گرفته تصاویر اصلی و شفاف برای فرزندانمان واضح شود مطمئنا این نسل چنان کند که بسیاری از عقب افتادگی ها و مافات را مانند سرعت بالای موشک جبران نماید و آن شود که همگان انتظار و آرزو داشتیم دشمن بخوبی درک کرده بود و قصد سوئی داشت اما او توجهی به اصل و ریشه نداشت و تصور فجازیش به خطای فاحش او که مسلما به توجه و دانائی و ارشاد بچه های ما مبدل میشود ایرانی هرگز دوست ندارد از بیرون برایش طرح و دستور برسد او تاریخ گذشته را میداند که چه بر ما از سوی بیگانه با حکام و عوامل مزدور رفته و با این احساس تبلور یافته غیرت ملی و انقلابی که نمونه اش در تشیع پیکر حاج قاسم عزیز و سرود سلام فرمانده بخوبی دیدیم و مشاهده افتخارات که دشمنان را عاصی نموده عزمش برای بالا بردن جایگاه بین المللی در عرصه علوم و دیگر افزونتر و مصمم تر از قبل میباشد در این شکی نیست در آئینه میتوان دید و روشن تر از آفتاب
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 3
    ببینم اقای نویسنده ،، مگر احمدی نژاد از همفکران و هم مسلکان شما نبود که هشت سال در زمان بالا ترین قیمت نفت رییس جمهور بود و اساس تحریمهای ایران هم از زمان او کلید خورد و قطعنامه های شورای امنیت را کاغذ پاره عنوان میکرد و میگفت اینقدر از این قطعنامه ها بدهید تا قطعنامه دانتنان پاره شود
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 2
    مشکلات اقتصادی و فساد حاصل دیدگاه های اقتصادی و روابط خارجی لیبرال هاست.
  • محمدایوب IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 1
    سرمایه های اسراییل فرقه اصلاحیه راباید یک به یک درمقابل دوربین رسانه ملی کشاند در مقابل دیدگان ملت به پاسخگویی وادار کرد تا در گعده هایشان در استخر سونا وپنت هاوس هایشان وویلاهای لواسان وپاسدران وقیطریه ننشینند وادعای طلبکاری کنند اگر روحانی محاکمه میشد امروز زبان آنها دراز نبود البته اینها پررویی اشان در کودکی و نوجوانی آنها نهفته است
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 2
    احسنت دقیقا همینه!مرگ بر لیبرالهای غرب‌گدا که بدون شک عامل تمام مشکلات ایران هستن مرگ و نفرین و ننگ بر ح.ر
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 2
    خدا را شکر که دیگه قیافه غربگرایان لیبرال‌ دولت یازدهم و دوازدهم را نمی بینم
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 1
    لیبرال = ولنگار! این ترجه صحیح تر و دقیق تر است و بار مثبت کاذب مانند ترجمه آزادی برای آن ایجاد نمی کند!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 0
    لعنت الله علی الصهیون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس