اغتشاش نمایه

بازی دادن نسل جوان و استفاده از ظرفیت اجتماعی آن‌ها برای ایجاد آشوب و اغتشاش در داخل کشور در یک اتاق عملیاتی در حال هدایت است.

سرویس سیاست مشرق- وقوع اغتشاشات اخیر بحث‌ها و تحلیل‌های فراوانی را در میان اقشار مختلف ایجاد کرده است. گستردگی، نوع شعارها، مدت‌زمان و نوع حضور زنان، جوانان و نوجوانان، خاصه ازاین‌جهت که علت آغاز آن، نه سیاسی و اقتصادی که مسئله‌ای اجتماعی بوده، بسیار قابل‌تأمل است. این مسئله سبب درگرفتن اختلاف تحلیلی بسیار شدیدی در سطوح نخبگانی دراین‌باره شده است. از این رو پدیدارشناسی و ارزیابی جنس اغتشاش دارای اهمیت بوده و بررسی ابعاد مختلف آن و پاسخ به سؤالات مختلف درباره آشوب‌ها ضروری است.

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

جنس اغتشاش چیست؟

همان‌گونه که ذکر شد، بر سر تحلیل اغتشاشات اخیر تحلیل‌ها و اختلافات فراوانی درگرفته است. عمده این اختلافات به تحلیل نوع و جنس اغتشاشات برمی‌گردد. عده‌ای از تحلیلگران معتقدند بهانه آغاز یک اعتراض، خاصه در کشوری مانند ایران تعیین‌کننده محتوا و جنس آن نیست؛ و بهانه آغاز آن تنها یک جرقه و محرک است و پس‌ازآن اصل اغتشاشات به بهانه‌ها و انگیزه‌های متعددی صورت می‌گیرد.

 در مقابل تحلیل‌های دیگری، جرقه آغاز اغتشاشات را تعیین‌کننده محتوا و جنس آن می‌دانند، بر این اساس سه تحلیل عمده درباره جنس اغتشاش اخیر درگرفته است:

۱-اجتماعی

۲- سیاسی

۳-اقتصادی

 اما در اینکه اغتشاشات اخیر هم دارای ابعاد اجتماعی و هم دارای ابعاد سیاسی و هم دارای ابعاد اقتصادی است، تردیدی وجود ندارد. شاید با یک دید میانه درباره جنس و ابعاد اغتشاشات بتوان گفت این آشوب‌ها اجتماعی-سیاسی است که انگیزه‌های اقتصادی نیز در کنار انگیزه‌های فرهنگی و اجتماعی به تشدید آن دامن زده است. اما آنچه اثر بیرونی دارد اثرات اجتماعی آن است!

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

 اجتماعی بودن بهانه‌ای برای آغاز اغتشاش

فوت مهسا امینی در مرکز  پلیس امنیت اخلاقی پس از بازداشت به علت بدحجابی، سبب هم ذات پنداری جمع قابل‌توجهی از زنان  خاصه نسل هفتادی و هشتادی و جریحه‌دار شدن عواطف آنان بر سر این مسئله شد. در نگاه این دست افراد اصلی‌ترین سؤال شکل‌گرفته که توأم با ناراحتی، خشم و عصبانیت بود.

ریشه این مسئله نیز به تحولات فرهنگی دو دهه اخیر برمی‌گردد. با گسترش شهرنشینی و افزایش شدید مدها، لباس‌ها و تیپ‌ها در جامعه، فرهنگ مصرفی و رفتاری عموم مردم و خاصه زنان متأثر از آن گردید. فرهنگ‌عامه مردم و عرف عمومی جامعه تعیین‌کننده سمت‌وسو و جهت این مسائل شد از سویی گسترش ماهواره و شبکه‌های اجتماعی الگوگیری سبک زندگی مسموم ترویج‌شده توسط این شبکه‌ها و صفحات فارسی‌زبان مبتذل و ضد دین و نظام از یک‌سو و ضعف‌هایی در مسائل و حوزه‌های دیگر همچون معیشت و اقتصاد، سبب ایجاد حس حقانیت در میان این بخش از جامعه برای هرگونه رفتار فرهنگی و اجتماعی، علی‌الخصوص در انتخاب نوع پوشش گردیده و دوقطبی شدیدی بر سر این مسئله رخ داد.

این انباشت بدبینی و شکل‌گیری دوقطبی نیاز به یک اتفاق حساس توأم با جریحه‌دار شدن عواطف عمومی در حوزه این مسائل برای اغتشاشات داشت که فوت مهسا امینی بر سر دستگیری بابت بدحجابی و در مرکز پلیس، جرقه آن را به وجود آورد.

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

 در این رابطه خاص نکتهٔ قابل‌ذکر دیگر اینکه پس از وقایع فتنه سال ۸۸ و خروش مردمی در حمایت از نظام، دشمن متوجه این نکته شدند با تخریب مبانی اعتقادی و مؤلفه‌های مذهبی و ارزشی جامعه ایرانی، می‌توانند سریع‌تر به مقاصد سیاسی خود خاصه براندازی نظام دست یابند. چراکه از رهگذر کاهش حساسیت جامعه ایرانی به مبانی دینی و ارزشی و تغییر الگوهای ارزشی و سبک زندگی، معیارها، استانداردها، رویکردها و توقعات مردم نسبت به‌نظام سیاسی نیز تغییریافته و تشکیک در مبانی دینی و ارزشی نظام و جایگزینی معیارها و استاندارهای غربی به‌جای آن به وقوع پیوسته و معارضه برای کسب آزادی‌های اجتماعی بیشتر با معیارهای غربی افزایش می‌یابد.

اوج اتخاذ این رویکرد از سوی جریانات معاند به راه افتادن موج شبکه‌های سرگرمی، فیلم و سریال، موسیقی و... با حمایت جریان رسانه‌ای رابرت مرداک همچون شبکه‌های فارسی وان و منوتو در سال‌های ۸۸ و ۸۹ بود که به عادی‌سازی کشف حجاب، برهنگی، خیانت، انواع مفاسد اخلاقی، تخریب و تمسخر عقاید شیعی، عرف‌ها و سنت‌های اصیل ایرانی و... در قالب فیلم و سریال و برنامه‌های خانواده پرداختند که در سال‌های بعد با تأسیس شبکه‌های متعدد دیگری این روند تکمیل شد. این روند خزنده با تمرکز خاص بر زنان و دختران جوان به‌عنوان مخاطبین اصلی خود منجر به تغییرات ارزشی وسیعی در میان طبقات متوسط و پایین‌تر از متوسط شهری ایرانی شد که نمود آن در افزایش آمار طاق به سبب خیانت، افزایش مدهای ناهنجار، روابط دختر و پسری و افزایش شدید بدحجابی در طی ۱۲ - ۱۳ سال اخیر مشاهده شد.

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

شعارهای ضد اجتماعی در متن اغتشاش به اصطلاح اجتماعی!

شعارهای اجتماعی با موضوع حق انتخاب پوشش، امکان زندگی به سبک و سیاق خود و اغتشاشات  که در شعار «زن، زندگی، آزادی» تجلی یافت، بُعد اجتماعی اغتشاشات اخیر را پررنگ‌ترمی‌کند. چنانچه سعید حجاریان از تئوریسین‌های جریان اصلاحات  در مطلبی در پایگاه مشق نو با عنوان «چه پی فکندن در سیل بار این بندر؟» به تحلیل اغتشاشات اخیر پرداخته است و می‌نویسد:

 حاملان این شعار زن، زندگی، آزادی از سویی، وضعیت قطبی بودن سیاست را نادیده انگاشته و با عبور از تحمیل‌ها از هر نوع آلترناتیو برساخته یا نمادهای اقتدارگرایی اعراض کرده‌اند. از سوی دیگر، با عبور از سیاست و سیاست ورزیِ کلاسیک سبکی جدید از مطالبه گری را به نمایش درآوردند. در یک تمثیل می‌توان گفت، فرکانس مطالبه جامعه از «سیاست» آلوده به پارازیتِ استصواب و مردسالاری و عدم شفافیت به حقوق شهروندیعاری از دس تاندازی قدرت تغییر یافته است. طبیعتاً میتوان با این تغییر مسیر همدلی عاطفی-انسانی-حقجویانه داشت.

 شعار زن زندگی آزادی در درون خود تداعی‌گر تخریب، ظلم و صدمه به این سه موضوع از سوی نظام داشته، لذا معترضان این سه حق تخریب شده و نقض شده خود را طلب می‌کنند. یک نکته‌ی جدی و قابل‌تأمل درباره این اغتشاشات، افزایش حس نقض حقوق زنان براثر تغییرات فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی بیش از گذشته بوده است. به این معنا که باوجوداینکه وضعیت تحصیلات، اشتغال، فعالیت اجتماعی و حتی آزادی پوشش زنان به نسبت گذشته تغییریافته و به سمت آزادی بیشتر، سختگیری کمتر و ارتقا رفته است و وضعیت زنان عصر کنونی به نسبت نسل‌های پیش از خود در این‌گونه عرصه‌ها بهتر و آزادتر شده است اما بازهم احساس ظلم به زنان و نقض حقوق آنان در ذهن آنان وجود دارد!

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

علت این مسئله نیز به تغییرات فرهنگی، سبک زندگی، رسانه و شبکه‌های اجتماعی و فقدان سیاست‌گذاری‌های دقیق و کلان فرهنگی برمی‌گردد. در این مسئله جهت‌دهی توأمان شبکه‌های خبری و سیاسی و شبکه‌های سرگرمی ماهواره‌ای از یک‌سو و شبکه‌های اجتماعی از سوی دیگر به جد اثرگذار بوده است. برای نمونه در ۵ سال اخیر شبکهٔ اینترنشنال به‌طور خاص با تمرکز بر مسائل سیاسی و اجتماعی ایران به التهاب آفرینی، شایعه‌پردازی و عملیات روانی بسیار شدیدی دامن زده است که تأثیرات خاصی بر جامعه جوان ایرانی داشته است.

تعداد مخاطبین این شبکه در داخل ایران تا ۲۰ میلیون نفر مطابق ادعای این شبکه اعلام‌شده است. صفحه اینستاگرام این شبکه حدود ۸ میلیون فالوئر، صفحه توییتر آن بیش از یک‌میلیون و کانال تلگرامی این شبکه نیز ۴۷۸ هزار عضو دارد. از ابتدای امسال اینترنشنال توجه ویژه‌ای بر مسائل فرهنگی و اجتماعی ایران داشته که اوج آن در تابستان امسال و با عملیات روانی گسترده بر سر گشت ارشاد، حجاب و حقوق زنان مشاهده شد. بخش قابل‌توجهی از تولید ادبیات اعتراضی با مضامین فرهنگی و اجتماعی در این شبکه صورت گرفته است.

برای مثال در موضوع حجاب با تأکید بر ابزار بودن قوانین حجاب برای کنترل زنان، ترس حاکمیت از آزادی زنان، تحجر و ضدزن بودن قوانین اسامی پوشش، ناامنی زنان و قتل آنان به سبب قوانین مردسالارانه، سرکوب وحشیانه زنان و... صورت گرفت و در ماجرای اخیر بر سر فوت مهسا امینی این عملیات روانی به اوج رسید و سبب تحریک جوانان و نوجوانان ایرانی و تشدید فضای احساسی به‌قصد تداوم اغتشاشات بود.

صفحات اجتماعی در شبکه‌های توییتر و اینستاگرام از ابتدای امسال نیز تمرکز ویژه‌ای بر عملیات روانی علیه گشت ارشاد و برجسته‌سازی مداوم معدود برخوردهای نامناسب گشت‌های ارشاد و تأکید بر نقض حقوق زنان در ایران داشتند که مثال بارز آن صفحه اینستاگرام بی‌بی‌سی فارسی و توییتر کاربران معاندی چون مصی علی نژاد و جمعی از فعالان رسانه و فعالان حقوق زنانضد انقلاب بود که هشتگ سازی‌هایی مانند حجاب بی‌حجاب، نه به گشت ارشاد و در ماجرای اخیر با ترند هشتگ مهسا امینی، زن، زندگی، آزادی، گشت کشتار و... صورت گرفت.

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

گونه شناسی اغتشاش‌گران از وجوه مختلف

از حیث رده سنی می‌توان گفت عمده‌ترین گروه معترض در ماجرای اخیر گروه نوجوانان، جوانان و زیر سن میان‌سال می‌باشند؛ یعنی به‌سختی معترض بیش از ۴۰ سال در اغتشاشات دیده می‌شود.

دراین‌باره روزنامه انگلیسی گاردین می‌نویسد:

اغتشاشات اخیر در ایران نشان می‌دهد نسلی جدید در دل جامعه ایرانی ظهور کرده که انگاره‌های سنتی سابق را به‌راحتی نمی‌پذیرد و برای تغییر آن دست به اغتشاشات گسترده می‌زند. گاردین معتقد است که جلوداری زنان و دختران جوان و نوجوان در این اغتشاشات بیش از هرزمان دیگری موجب امیدواری به آینده برای شکل‌گیری یک تغییر اساسی یا یک انقلاب سیاسی اجتماعی شده است.

وب‌سایت نشریه «نشنال اینترست» در مقال‌های به بررسی روند اغتشاشات و میانگین سنی معترضین حاضر در خیابان‌ها پرداخته است.

به نوشته این نشریه جوانان حاضر در اغتشاشات میانگین ۱۷ الی ۲۰ سال هستند که محصول دیجیتال گرایی و آگاهی ثابت و دائمی اشاره به بهروی بودن اخبار و دسترسی سریع از طریق اینترنتی دارد هستند. این نشریه مدعی است که جوانان حاضر در خیابان با بازی‌های رایانه‌ای اُنس گرفته‌اند و می‌دانند برای به دست آوردن خواسته‌هایشان باید چگونه بجنگند که این موضوع باعث تداوم یافتن اغتشاشات و عدم هراس از پلیس شده است.

 این نشریه همچنین به انقطاع نسلی نیز اشاره می‌کند. به نوشته این تارنما نسل حاضر از نسل پدران و والدین خود منفک شده‌اند و دیگر رویه‌های آن‌ها را دنبال نمی‌کنند و الگوی مختص به خودشان را برای زندگی دارند. از حیث جنسیتی نیز زنان و دختران جوان اعم از مجرد و متأهل و پسران نوجوان و جوان از بازه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال در اغتشاشات حضورداشته‌اند. چیزی که در تعاریف جامعه‌شناسی و ارتباطات نسل z خوانده می‌شود که به نسلی گفته می‌شود که متولد میانه دهه ۹۰ قرن میلادی پیشین تا پایان دهه اول قرن میلادی کنونی معادل شمسی ۱۳۷۲ - ۱۳۷۵ الی ۱۳۸۹ - ۱۳۹۰ (و بازه سنی) ۱۲ تا ۲۸ - ۲۹ سال بوده به نسلی اطلاق می‌شود که هم‌زمان با تولد اینترنت و گسترش شبکه جهانی اینترنت در سراسر دنیا، متولدشده و با تکنولوژی اینترنت از ابتدای کودکی سر و کار داشته است. این تعریف از نسل زد با طیف و بازه سنی معترضان ماجرای اخیر مطابقت بالایی دارد.

افزوده شدن نسلی از دختران و پسران با سنی در حدود یک دهه بیشتر، یعنی متولدین اواسط ونیمِ دوم دهه ۶۰ شمسی به این معترضان می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. در سال‌های اخیر بحث بیکاری دهه شصتیها، تجرد قطعی طیف وسیعی از دختران دهه شصتی، سرخوردگی این نسل و... در آمارها و تحلیل‌ها مطرح‌شده است و همین مسئله سبب افزایش حس نسل سوخته بودن و از دست رفتن فرصت‌ها و دوران نوجوانی و جوانی بر اثرتحمل سختی‌ها و کمبودهای کشور، در میان آنان نیز شده است. این نسل عمدتاً در سال‌های ۸۸ و ۹۶ در اوج دهه سوم زندگی، با تحولات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی متعددی سروکار داشته که سبب افزایش نارضایتی آنان نیز شده است و حضور آنان در اغتشاشات ۸۸، ۹۶ و ۹۸ نیز پررنگ بوده است.

در این میان وضعیت دختران حساس‌تر و دارای زمینه‌های بیشتری برای تحریک و آشوب است. دختران نسل مورداشاره و بازه سنی مورداشاره براثر گسست بین نسلی با مادران و مادربزرگ‌های خود و مواجهه با اوج تحولات جنسی، ظاهری، مد، آرایش، تغییر استانداردهای زندگی، افزایش تحصیلات و پایبندی بالایی به ارزشها، سنت‌ها، معیارهای قدیمی و مذهبی برای زندگی، تشکیل خانواده، پوشش و... نداشته ویل به آزادی هر چه بیشتر، استقلال مالی و انتخاب سبک زندگی، پوشش و... داشته و تقید کمتری به ارزش‌های سنتی و مذهبی نسل‌های پیش از خود و فداکاری درراه حفظ و انتقال آن دارند. با نگاه طیفی به دختران این نسل، از سن بالا به پایین این بازه، شدت بیگانگی و ضدیت باارزش‌ها و سنت‌ها و مطالبه آزادی و حقوق مختلف، بیشتر می‌شود.

 در ماجرای اخیر و در راستای تشجیع نسل جدید به ساختارشکنی و حضور خیابانی تمرکز پایگاه‌ها و شبکه‌های معاندی چون: بی‌بی‌سی فارسی، اینترنشنال، منوتو، ایران وایر، کیهان لندن، رادیو زمانه، ایندیپندنت فارسی و... به تمجید اغراق آمیز از حضور جوانان ودانشجویان در اغتشاشات، بازنمایی مثبت از اقدامات تخریب گرانه برخی جوانان و زنان در اغتشاشات و شایعه‌سازی گسترده درباره قتل (کشته سازی) و دستگیری زنان و دختران توسط نیروهای امنیتی؛ محسوس بود. القای در دسترس بودن امکان شکستن و کنار زدن حدود شرعی همچون حجاب و مؤثر بودن اغتشاشات حتی در براندازی نظام و ضرورت از دست ندادن فرصت برای مبارزه با قوانین جمهوری اسامی و تأکید بر حمایت جهانی سبب به میدان آوردن طیف‌ها و تیپ‌های مختلفی از نسل جوان به میدان اغتشاشات بود.

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

اغتشاشات اخیر در کجا طراحی شد؟

بازی دادن نسل جوان و استفاده از ظرفیت اجتماعی آن‌ها برای ایجاد آشوب و اغتشاش در داخل کشور علاوه بر مولفه‌ها و استعدادهای داخلی در خارج از مرزها و در در یک اتاق عملیاتی شتابدهی شده است؛ موسسه کارنگی اخیراً در گزارشی نوشته است که می‌توان از ظرفیت نیروهای طغیانگر برای زدن بال‌های ایران در منطقه استفاده کرد.

اندیشکده آمریکایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) که نقش مهمی در شکل‌دهی سیاست خارجی واشنگتن در قبال ایران دارد در ۲۳ می ۲۰۲۲ (۲ خرداد ۱۴۰۱)، یعنی نزدیک به چهار ماه قبل از اغتشاشات اخیر و در بحبوحه اغتشاشات پراکنده به افزایش قیمت‌ها در گزارشی با عنوان «اعتراضات در ایران اوج گرفته، دولت بایدن می‌تواند کمک کند» به دولت و مقامات آمریکا توصیه می‌کند این نوع اعتراض‌ها را جدی بگیرند و از آن‌ها حمایت کنند.

علی‌رغم اینکه شواهد و تجربه تاریخی نشان می‌دهد، دولت آمریکا به‌عنوان دشمن اصلی مردم ایران، در دهه‌های گذشته و دست‌کم در سال‌های اخیر یکی از حامیان اصلی ایجاد ناآرامی و خشونت خیابانی در ایران بوده، نویسندگان این گزارش مدعی می‌شوند که دولت آمریکا تاکنون به اغتشاشات خیابانی در ایران توجه نداشته و همیشه سیاست «محتاطانه» در پیش‌گرفته و حتی در ناآرامی‌های سال ۸۸ موسوم به «جنبش سبز» نیز دولت آمریکا در حمایت از معترضان در ایران موفق نبود.

این گزارش در ادامه برای افزایش ناآرامی‌های گسترده در ایران و مشارکت فعال دولت آمریکا برای جهت‌دهی آن‌ها به سمت منافع واشنگتن، ضمن تأکید برافزایش تحریم‌های علیه ایران در حوزه‌های مختلف، مجموعه توصیه‌هایی مشخص به دولت بایدن ارائه می‌دهد تا این اغتشاشات به‌عنوان «اهرم فشار داخلی علیه نظام ایران» عمل کنند.

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

یکی از مهم‌ترین مسائل برای آمریکایی‌ها در حال حاضر تعیین یک لیدر برای هدایت آشوب‌ها در ایران است؛ تجربه پروژه ایجاد اغتشاش در سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ نشان داد که لیبرال‌های داخلی، اصلاح‌طلبان؛ گروهک نفاق و سلطنت‌طلبان به دلیل خواستگاه خاص اجتماعی، شرایط زیستی، تاریخچه و عملکرد نمی‌توانند گزینه مناسب برای رهبری تحولات در داخل و هماهنگ کردن آن در خارج از کشور باشند.

ازاین‌رو مترسک جدید هدایت عملیات سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در حال حاضر روی فردی با گذشته سفید سرمایه‌گذاری کرده است.

در برآوردهای امنیتی حامد اسماعیلیون گزینه‌ای مناسب برای اجرای پروژه آشوب در ایران بوده است، این فرد به دلیل ویژگی‌های فتوتیپی؛ شخصیت اجتماعی و ضریب هوشی و شرایط روحی و روانی توانسته است تیک خورده و در مناسبات رسانه‌ای و سیاسی بالا بیاید. اسماعیلیون این روزها به‌صورت تنگاتنگ با آروین کاتلر و رؤیا حکاکیان کار می‌کند! این دو فرد با هدایت اطلاعاتی اسماعیلیون به سمت جمع‌آوری امضا برای پتیشنی (کارزاری) هل داده‌اند که سفرای جمهوری اسلامی ایران از کشورهای جی ۷ اخراج شوند. این اقدام از نگاه اتاق هدایت اسماعیلیون به معنای بسته شدن دره‌ای دیپلماسی و باز شدن مسیر برای جنگ با ایران است.

درحالی‌که اسماعیلیون در سیرک برلین ادعا کرده بود که این پتیشن (دادخواست) را به‌صورت داوطلبانه و مردمی جمع‌آوری می‌کند؛ اما در عمل، شخصی به نام «کاوه شهروز» است، این پتیشن آر در سایت (change-org) بالا آورده است.

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

اما کاوه شهروز چه کسی است؟

شهروز یک وکیل مقیم کانادا، مدیر برنامه‌های حامد اسماعیلیون است و کاملاً این فرد را مدیریت می‌کند. کاوه شهروز یکی از رادیکال‌ترین ایران ستیزان است که مقالات متعددی در تشویق جهان به تحریم و فشار بر ایران دارد. او دانش‌آموخته دانشگاه تورنتو بوده و شاگرد «آروین کاتلر» است. البته رابطه کاوه شهروز و آروین کاتلر فراتر از استاد و شاگرد است و عملاً مراد و مرید هستند!

شهروز در سال ۲۰۱۴ می‌گوید: «من الگوهای خیلی کمی دارم، آروین کاتلر اولین الگوی من است!» آروین کاتلر دادستان و وزیر دادگستری سابق کانادا است، او یکی از قدرتمندترین افراد لابی صهیونیسم در جهان بوده و مرد شماره یک اسرائیل در کانادا محسوب می‌شود. کاتلر از حامیان اصلی حمله نظامی به ایران و از همه مهم‌تر آغازکننده کمپین خروج سازمان منافقین از لیست تروریستی آمریکا و سخنران ثابت نشست‌های این گروهک تروریستی است. درواقع وکیل و مدیر برنامه‌های حامد اسماعیلیون، نوچه وکیل صهیونیست سازمان منافقین و از نزدیکان مریم رجوی است! این ارتباطات شبکه‌ای به‌سادگی نشان می‌دهد که پتیشن تحریم دیپلماتیک ایران کلمه به کلمه توسط کسانی نوشته‌شده است که سال‌ها در کنار فرقه رجوی به دنبال بمباران ایران بوده‌اند!

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

پروژه هدایت اسماعیلیون البته مهره‌های دیگری نیز دارد!

اروین کاتلر ارتباط سیستماتیکی نیز با رؤیا حکاکیان دارد؛ حکاکیان از اعضای فعال انستیتوی Hadassah-Brandeis یعنی «سازمان زنان صهیونیست امریکا» است. این سازمان کارش گسترش آشنایی و باور به اسراییل و صهیونیسم است. به باور اتاق عملیات آشوب اسماعیلیون در میان براندازان از مقبولیت بیشتری نسبت به گروهک‌های ضدانقلاب برخوردار بوده و می‌تواند یوق تحریم‌ها علیه مردم ایران را محکم‌تر کرده و آن را به‌سوی جنگ هدایت کند.

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

واکاوی شناسنامه طراحان اغتشاشات جوکری / چه کسی از نسل Z سواری می‌گیرد؟ +تصاویر

رؤیا حکاکیان درباره مدل تجاوز در خاورمیانه طرح جالبی داشته و می‌گوید:

باید امریکا را به دخالت تشویق کرد و می‌توان اپوزیسیونِ عراق را می‌شود مدل قرارداد، اپوزیسیون ایرانی فاقد رهبری است و رهبری لازم تا بتواند امریکا را به مداخله وادار کند، مشابه مداخله در عراق!

با توجه به تاریخ و سابقه و رفتار سیاسی واشنگتن در قبال کشورها و ملت‌های مستقل، برای اثبات دخالت آمریکا و عوامل خارجی در ناآرامی‌ها و اغتشاشات در ایران، شاید نیاز چندانی به شواهد و مدارک آشکار نباشد. اکنون‌که با گذشت بیش از 40 روز، ماهیت اغتشاشات روشن شده است، بهتر می‌توان محتوای اقدامات ضد ایرانی را بررسی و میزان صحت‌وسقم آن‌ها را سنجید که چگونه با بررسی فرم و محتوای ناآرامی‌های اخیر می‌توان دست آشکار سرویس‌های امنیتی آمریکا و گروهک‌های معاند هم‌سو با آن‌ها را مشاهده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 120
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    آقاجان یک مشت جوان منحرف که در خانواده های بی هویت بزرگ شده اند که معرف یک نسل نیستند..
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      43 13
      پاسخ قاطع امام خمینی به تروریست‌هایی که می‌گفتند کار خودشان است! 🔸 آزادی به آن معنا که این‌ها بخواهند، خرابکاری بکنند این آزادی داده نخواهد شد. اسلام اجازه نمی‌دهد که ما آزاد بگذاریم که هر کس هر غلطی بخواهد بکند؛ هر کاری می‌خواهد بکند که بکشد به خاک و خون. 🔹 حالا چند ماه است که نصیحت شده است، توصیه شده است، التماس شده است؛ اینها اهل این نیستند که با نصیحت دست از کار خودشان بردارند. 🔹 حالا هم اعتراض کرده‌اند که خود شماها دارید این کارها را می‌کنید. نظیر آنها که در پریروز و در چند روز پیش از این خرابکاری کردند، بعد گفتند که خود مردم این کارها را کردند! خودشان ایجاد غائله می‌کنند، بعد گردن این‌ها می‌گذارند. 🔹 می‌گویند خود شما، خود پاسدارها، مردم را کشتند. در صورتی که سر پاسدارها را بریدند! سر مردم را بریدند. 🔹 با این‌ها نمی‌شود با آشتی و با مصالحه رفتار کرد، با این‌ها باید با شدت رفتار کرد، و با شدت رفتار می‌کنیم ان‌شاالله. ( ۲۷ مرداد ۱۳۵۸، در واکنش به جنایات گروهک‌های تجزیه‌طلب در پاوه)
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      26 12
      دوستی گفت چرا مسئولین دانشگاه ها بی تفاوت هستند به هنجارشکنی ها؟ گفتم حتی رهامی و سایر اصلاح طلبان افراطی از وزیر شدن زلفی گل استقبال کردند! تو خود خوان حدیث مفصل از این مجمل
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      31 7
      تقریباً خانواده همه این جوجه دواعش وضع مالی بسیار خوبی دارند کسانی رو از بین اینها میشناسم که فقط سالی چند صد میلیون تومان هزینه برای سیستم های کامپیوتری و کنسول ها و بازی های آنلاینی که می کنند می دهند
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      32 11
      من سالهاست که به تهران رفت و امد دارم وخیلی ها رو میبینم که کشف حجاب کردند. تقریبا از دهه هشتاد اینجور چیزها رو در تهران میبینم. هنوز یادمه دوره دوم خاتمی بود رفتیم در یکی از خیابان های تهران یک عروس در خیابون با سر لخت و بالاتنه نیمه عریان از ارایشکاه بیون اومد و رفت تو ماشین! سالهاست که حضور گشت ارشاد خیلی کم شده و صرفا هست برای اینکه نگن نیست. از دهه هشتاد نیمی الز تهران تقریبا تابع ند بودند. هر لباسی میاد میپوشن فقط صرف مد بودنش و کاری به میزان پوشیدگیش ندارن.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      34 12
      َشورشی داعشی ننگ به نیرنگ تو خون جوانان ما میچکد از چنگ تو
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      21 30
      همینطور فکر کردید و حرف زدید که کشور را دچار بحران و نا آرامی کردید.
    • یاسر IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      16 3
      مگه حرف بدی زده پدر مادرا بیخیال فرزندشون شدن فقط و فقط میگن درس بخون رتبه بیار تهش میشه دانشجوی فحاش دانشگاه شریف که چون حرفی نداره یاد گرفته مث پدر و مادرش فحش بده اونم ... ناموسی منظور ما این طیفن که هم پول دارن هم رتبه ولی تهی هستن از انسانیت
    • . IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      6 2
      دقیقا
    • رز IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      5 1
      دقیقا
    • DE ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      7 1
      اینطور دقیق تره.: پس از وقایع فتنه سال ۸۸ و خروش مردمی در حمایت از نظام، دشمنان متوجه این نکته شدند که با تخریب مبانی اعتقادی و مؤلفه‌های مذهبی و ارزشی جامعه ایرانی، می‌توانند سریع‌تر به مقاصد سیاسی خود خاصه براندازی نظام دست یابند. چراکه از رهگذر کاهش حساسیت جامعه ایرانی به مبانی دینی و ارزشی و تغییر الگوهای ارزشی و سبک زندگی، معیارها، استانداردها، رویکردها و توقعات مردم نسبت به‌نظام سیاسی، نیز تغییریافته و تشکیک در مبانی دینی و ارزشی نظام و جایگزینی معیارها و استاندارهای غربی به‌جای آن به وقوع پیوسته و معارضه برای کسب آزادی‌های اجتماعی بیشتر با معیارهای غربی، افزایش می‌یابد و در نتیجه باز نوکران غرب و رفرمیست ها میست ها و اصلاح طمعکاران و حزب اشرافی و امید نتانیاهو و دوستان جورج سروش دباغ منظور جرج سوروسِ ارباب و محقران امریکا محور رای آورده و دندانهای ایران را کشیده و خلع سلاح کرده و از آن یک پلنگ صورتی حرف گوش کن بسازند که مانند فوتبال و قرارداد با مربی خارجی سیاست کل ایران را کنترات و کلید دردست بدهند امریکایی ها دلالی و شیتیل آنرا بگیرند. لذا تا ما نفت و گاز و معدن داریم یعنی حداقل ۳۰۰ سال دیگر آش همین است و کاسه همین .دشمن نه تنها دنبال نفت و گاز و معادن است بلکه دزدی دانشمندان و متفکرین و هرچیزی که بشود آنرا پول کرد در دیتور کار است تازه یک بازار مصرفی ۸۵ میلیون نفره را هم بعد از غارت کامل ایران رها نخواهد کرد. کلید استحاله انقلاب را سالهاست اصلاحمعکاران زده اند و‌اصلاحات کلا یک حرکت و اصلاحات غربیست که امریکا در تمام کشورهای دنیا دنبال میکند.
    • مهران IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      2 1
      دقیقا
    • شاکی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 1
      چرا با این جماعت بی هنر و بی سواد و بی اطلاع به اصطلاح هنر نما که فقط ادا و اطوار دارن برخورد جدی نمیشه و چرا اجازه میدن هر چرتی رو بگن و انتشار بدن . چرا نباید جوابگوی اراجیفی باشن که می بافن باید بازخواست شون کنن
    • SE ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      10 1
      100 تا از این سردسته ها را محاکمه کنیم بقیه سوراخ موش میخرند
    • CA ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      6 3
      شما اقتصاد رو درست کن جلوی اختلاس رو بگیر همه این دردها برطرف میشه
    • دلخور IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      2 1
      برای چی گروهی از سلبریتی های وطن فروش استفاده از سلاح رو تبلیغ میکنن . برای چی اون بی هنر و نادان و ...... بدون گوچکترین درکی راجع به قانون اساسی که اون رو هم اینقدر بهش گفتن که اخرش بازم نفهمیده که چی باید بگه . اظهار فضل میکنه .
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      1 0
      تنگه احد ما اسب تروای ادوارد اسنودنه مرگ بر.....
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    21 4
    خباز بعد از حادثه تروریستی گفته مردم میگند صد رحمت به دولت قبل البته این آقا آرزوی قلبی خودش را گفته
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      17 8
      آیا حضور حسن روحانی را در دولت رئیسی نمی بینیم⁉️ سه شورای عالی مجازی، فرهنگی و امنیت منصوبین‌ حسن‌ روحانی هستند و از نظر فکری هم بسیار به او نزدیک هستند
    • مرارت IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      18 16
      دولت رییسی که بنده خدا داره تمام تلاششو در جهت اصلاح زیرساختها و بهبود واقعی شرایط اقتصادی و ... انجام میده و اتفاقا دشمنان داخلی و خارجی بخاطر اینکه ملت ایران این تلاشها رو نبینه دارن این همه آشوب بپا میکنن
    • DE ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      19 3
      بیشتر زنان زیبای جوان از سن نوجوانی ببعد در اروپا و آمریکا جذب گروههای بردگی ج....ی میشن یا در اینترنت مستقلأ به ... فروشی میپردازند.. آنچه جوانان و نوجوانان ما در ایران نمیدانند اینست که واقعأ زنان در اروپا و آمریکا سرنوشت و عاقبت خوبی ندارند و آنچه میشنوید و میبینید همه واقعیات نیست بلکه مثل فروشگاه خوب تزیین شده اند ولی وقتی داخل میشوید با آنچه دیده و شنیده اید خیلی فرق داره. در زمان قبل از انقلاب طبق آماری که آنموقع منتشر شده بود فقط در شهر تهران ۳۰ هزار زن جوان از سننین ۱۲ سال ببالا تا زمان مفید بودن درتهران به .... مشغول بودند ، مثل محلات بدنام در هلند و کل اروپا و آمریکای فعلی. دختران و نوجوانان که در خانوادهای بی سر وسامان که والدین ...دارند عقل و چشمشان در اینترنت خلاصه میشود. تمام دختران و زنان زیبای اروپا و آمریکا بلااستثاء حذب مراکز فحشا میشن و بقیه درصد کمی جذب درس و دانشگاه و کار مییشن. نوجوان و جوانی که پایت را زمین میزنی و سوت و کف میزنی و فریاد میزنی آزادی.. آزادی از چی ، آزادی بی حیایی؟؟ آزادی که میخواهی آزادی برهنگی و بی حیایی ، آزادی نیست بلکه مقدمه اسارت است ، مقدمه بردگی است ، تو دختر دانش آموز که دنیای خیالی و رویایی را برایت ترسیم کرده اند آیا میدانی با اعمال و رفتارت تیشه به ریشه خود میزنی ، حتمأ نمیدانی چون اگر میدانستی که کفتاران و خونخواران در کمین تو و خانه و شهر و کشورت هستند،، چنین آزادی را بطور قطع نمیخواستی و نمیخواهی. جوان و نوجوان عزیز قبل از هر چیز تاریخ کشورت را بخوان که بر ایران و اجدات چه گذشته ، هر جا پای خارجی و فرهنگش در وطن باز شده ایران و مردمش صدمه دیدند و خاک میهنت را بتاراج بردند که الان هم میخواهند. و حرف آخرم اینست ، از خواب فریبنده بیدار شو و خود و خانواده و کشورت را دوست بدار و برای امنیت و آسایش جامعه کوشا باش.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    67 34
    مرگ بر علی دایی و علی کریمی
    • ناصر IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      24 12
      آنها مهره بودن و نابود شدن رفت و دیگه ارزشی ندارن . مهره های اصلی در داخل سیستمها فعالیت دارن کسایی که منافق هستند و داخل سیستم دارن کار میکنن و حراستها آنها رو تائید میکنن و بهشون پست میدن .
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      13 1
      مرگ بر خائن وطن فروش بگی بهتره
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    22 14
    بنام خدا-خنده دارترین موضوع این روزها،طرح شعار«زن زندگی ،آزادی» اازسوی اینترنشنال سعودی!!!!یعنی کشوری است که درآن حق «رانندگی»!!هم برای زن نه تنهالحاظ نشده ،بلکه جرمی بزرگ وقابل پیگردقانونی بوده است!
    • محمدرضا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      7 11
      مثل اینکه هنوز خوابی توی عربستان زنها میتونن رانندگی کنن
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    15 14
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیـــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      0 0
      سلام ادوارد تو هنوز زنده ای؟
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    11 9
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیـــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    15 18
    همیشه از روزی میترسیدم که این جماعت غربزده با شعار آزادی بیان جلو و پرچمدارشون هم فمنیست ها و زنان باشند. یک زن می تواند یک لشکر از مردان را از هم بپاشد همینطور که الان میبینیم یک کشور در حال سوختن است بخاطر یک دختر ! اگر عبرت بگیریم باید جایگاه زن و مرد را به قبل برگردانیم وگرنه در آینده فمنیستها ایران را نابود خواهند کرد
    • AE ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 4
      این شعار معنی زن ژندگی ....دارد و بس
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      1 1
      ژندگی نام فامیلی خودت رو روی زنان ایرانی نزار آلبانی تبار تویی
  • مرتضی JP ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    24 14
    حاج قاسم کجایی؟
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    11 14
    ایران باید تمرکز جهان را از روی خود بردارد و عربستان را موشک باران کند اینکه الان افتادیم گوشه رینگ داریم چپ و راست میخوریم اخرش ناک اوت میشیم سریعا باید حرکتی بکنیم
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      5 5
      مراکز تصمیم گیری های ما یاتحت نفوذی های ویا ابوموسی اشعری ها حاکمند .والا هم از آذربایجان وهم اربیل وهم ازشازادهای عرب خانم باز میخوریم.موندم که چه بلائی سرمقاومت آمده که حتی انصارالله هم غلاف کرده .
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      9 6
      چاره همان جمله کلیدی است. اگر برای دینمان مشکل ایجاد کنید دنیایتان را کابوس میکنیم...
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    22 16
    لعنت بر پدر مادری که فرزندشونو اینطور تربیت کردن
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 3
      پدر ومادر چکا ر کنند شبانه روز فرزندان باررسانه های معاند واینستاگرام مرکز فساد شست وشوی مغزی می شدند همش به گردن خانواده نیندازید دوات های غرب گرا مردم به این روز انداختند
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    8 8
    برای شورای نگهبان مسلم شد کهجریان اصلاحات وسرانوحامیانش شیاطین نوکر غرب هستند یانه باید برای انتخابات شورای نگهبانی دیگر گذاشت تا تمام افرادی را که یاحمایت ازاشوب کردن ویا درمقابل این همه جنایت باسکوتشان شریک ان جنایتکاران شدند راحذف کنند
  • حسن IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    26 18
    آره مشکلات اقتصادی هیچ تاثیری به خانواده ها نداشته درست مثل تحریمها و فقط چیزایی که شما تو 20:30 میگید درست و راسته و مردم هیچی حالیشون نیست!
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      26 7
      اتفاقا نوددرصد اغتشاشگران و ...زگان از خانواده های مرفه و بی درد بوده اند یا نمیفهمی یا خودت را به خواب زده ای.....مردم بیچاره شاسی بلندشان کجا بود که دختران بی حجابشان در خیابانها بوق بزنند
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      6 39
      شما که میگی نود درصد از اغتشاشگران از خانواده‌های مرفح هستند، آیا همه اغتشاشگران را میشناسی؟ چطوری درصد گرفتی؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      41 2
      اگه مشکل اقتصادی بود این اعتراضات توی شهر های مرفه نبود. کسی که مشکل اقتصادی داره دغدغه اش سلف مختلط نیست.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    32 7
    مظلومیت جبهه حق اینجاست که هم باید با جبهه باطل بجنگه هم با خیل عظیم انسانهای نادان. حکایت جمهوری اسلامیه که هم باید با اشرار و جنایتکاران جهان بجنگه هم با مردم نادان مدارا کنه
    • کمالی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      1 3
      بله
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      3 1
      بحث فقط مردم عادی نیست شما نگاه کنید جامعه شناسان ما چه تحلیلی دارن دیگه چه انتظاری از مردم عادیه وقتی فردی مثل آرش حیدری با کنایه به رییسی میگه ارزشها ثابت نیستن و اگه کسی خلاف اینو بگه علوم انسانی رو کشک حساب کرده یعنی داره راه رو برای تقلید هر نوع مفهومی از غرب آماده میکنه
  • ALI IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    15 7
    بجای این فرافکنی ودروغ پردازی وتوهم دشمن سازی بهتره فکری بحال مملکت خودتون بکنید
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      3 2
      راست میگی منتها اول غربی ها پاشون رو از گلیم ما بکشن بیرون بهتر نیست؟
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      2 1
      واقعا نسبت مردم با کسانی که جوانی را با پراه آجر و پنجه بکس میکشند چیست؟ اهان فراموش کردم اینها معترضین نبودند و کار خودشونه!! با گفتن این جمله وجدان در خواب خود را به خوابی عمیق تر ببرید تا دست روزگار شما رو بیدار کنه
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    6 5
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیـــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 2
    همه اینهایی که نوشتید واضحات و تکرار مکررات بود. میدونیم. شما نحوه مواجهه رو بگید نه توصیف میدان و اشکار کردن دست های پشت پرده را
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    11 10
    دهه ۶۰ دهه سوخته یعنی قبول دارید ناکارامدید؟
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      9 11
      جمهوری اسلامی نبود الان ایران به هفت کشور تجزیه شده بود. الان قب.ل داری کار امدیم؟
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      12 3
      جنابعالی و خیلی های دیگه مسئولیت پذیر نیستید. وقتتون رو به بطالت می گذرونید و بعد می اندازید گردن جمهوری اسلامی. چه کار مفیدی واسه خوشبختیت توی زندگیتون کردید. رفتید دنبال یادگیری مهارت و بالا بردن دانش؟ خیر. پای تلویزیون و ماهواره و اینستا وقت می گذرونید بعد شکستتون رو می اندازید گردن جمهوری اسلامی
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    12 7
    با این روش تحلیلی تکراری، متوجه دلیل اعتراض نمیشوید...
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 2
    اصل قضیه و نیروی محرک اشوب رو در پاراگراف اول گفتید. مشکلات معیشتی باعث کند شدن تیغ حاکمیت در اعمال قوانین، تضعیف پایگاه اجتماعی متوسط نظام و جسور شدن گروهای متضاد فرهنگی میشه. اگر اقتصاد قوی داشته باشم درسته که قرار نیست این بخش از جامعه تجدد گرا عقایدشون عوض بشه ولی مشکلات معیشتی باعث جری شدن اونها در انجام نا فرمانی های مدنی میشه
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      15 4
      مگر انقلاب رنگی درکشوهایی مثل اوکراین یا گرجستان برای فقر و مشکلات مالی بود. نظام سلطه همواره در صدد تغییر حکومت های مخالف خود است.بهانه لازم را هم جور میکند.عربستان بدوی که مخالف خودش را گردن میزن و یا اره میکنه خوب؛ ایران که مخالفانش پلیس را سر میبرند بد؛ کمی تعقل لطفا.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    8 9
    یکی از راه حل های این مسئله، تصویب قانون سربازی بردن دختران است .. تا حساب کار دستشون بیاد که شنبه چندم برجه. دخترا خیلی نرم تن شدن توی این مملکت. راستی یه چیز دیگه،،، مراقب زلزله بزرگی در بخش جنوبی رشته کوه البرز، حوالی اواخر بهار آینده باشید... حدود 7 ریشتر فرض کن. سلامت باشید.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    6 5
    دلیل و بافت سنی اعتراض مهم نیست نتیجه ش مهمه که این جمعیت اشناییتی از لحاظ تجربی باهاش ندارن. نتیجه میشه نا امنی و تجزیه و بدبختی. میشه سوریه و لیبی و سودان. اگر کودکی از سر بی تجربگی و عدم بلوغ فکری داره کاری میکنه که باعث اسیب به خودش و خانواده ش میشه باید با تحکم اون رو از اون کار باز داشت.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 3
    دلیل و بافت سنی اعتراض مهم نیست نتیجه ش مهمه که این جمعیت اشناییتی از لحاظ تجربی باهاش ندارن. نتیجه میشه نا امنی و تجزیه و بدبختی. میشه سوریه و لیبی و سودان. اگر کودکی از سر بی تجربگی و عدم بلوغ فکری داره کاری میکنه که باعث اسیب به خودش و خانواده ش میشه باید با تحکم اون رو از اون کار باز داشت.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 2
    چند تا مشاور جوون امروزی پانکی هیپی خلاف استخدام کن، یه کسایی هم فرهنگ همین اغتشاش گرا... شاید ما بخاطر پیری و کهولت سن متوجه بعضی نکات ریز نیستیم.
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 0
      داداش پیر شدی و امیال جوونی یادت رفته نکته رو نمی گیری!!
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 1
    با همه این اوصاف هرچند این نا ارمی ها خسارت بار هست ولی آمریکا در استعداد انقلاب در ایران دچار خطای فاحش محاسباتی شد. اونها فکر میکردند که این اغتشاشات مثل کبریت انباری از خشم فروخفته رو منفجر میکنه و با پیوستن صنوف مختلف معترض در زمینه های دیگر براندازی حاصل میشه. ولی نشد چرا؟ چون این مردم در طول سالیان دراز توانایی زیست و بقا در خاورمیانه پر بلوا رو به خوبی یاد گرفتند.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    10 4
    خیلی از این جوان ها به دنبال براندازی سیاسی نیستن فقط میخوان قوانینی اجتمکاعی رو دگرگون کنن. ولی امریکا از شور و هیجانات اونها سو استفاده میکنه
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    7 5
    یک خلط مبجثی در این تحلیل صورت گرفته "اکثریت معترضین دهه هشتادی هستند با اکثریت دهه هشتادی ها معترضند زمین تا آسمون فرق داره" حضور عده ای پر سرو صدا و پشتیبانی رسانه ای شدید از اونها در صحنه های اینچنینی برخی رو دچار خطای محاسباتی کرده
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    9 5
    مماشات کافی است کسی که خودش را به خواب زده با نصیحت بیدار نمی‌شود رواج دهندگان بی حجابی در جامعه دانش آموزان و دانشجویان هتاک باید از نتيجه قانون شکنی احساس ترس کنند
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    9 2
    شیطان:اعلام میدارم که مادینهای عزیز روزهها باوضعی حیوان ولخت درخیابانها مانور واین طرف وانطرف به ولگردی مشغول باشند .درشهرهای کوچک که نمیشود اما در شهرهای بزرگ.زنان مومن دراداره وخانه مشغول زندگی هستند وبیرون نمیایند وقتی شما مانور میدهید فقط شما را میبینند وتصور چنان میشود که همه به حزب مادینه ها پیوسته اندوهمه بیحجابند
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 3
    مخاطب این مطلب خوب و کارشناسی نوجوانان و تازه جوانان نیستند ؟ پس قدری ساده و روانتر نوشته می شد بهتر نبود؟ لطفا نسخه ساده آنرا تهیه تا بتوانیم آنرا برای بچه ۱۵ / ۱۶ و ۲۰ ساله اطرافمان ارسال نماییم باشد که خدا لطف کند مطالعه کنند.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    9 5
    به خواسته ها گردن بدید تا گردنتان را نشکستن مشرق.....
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    4 4
    تا احزاب نفوذی منحل نشه مشکلات هم حل نشه.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 6
    جماعت بیشرف کثافت لقمه حروم دنیا همچین بازیشون داده که مثل دستمال توالت دارن ازشون استفاده می کنندیکروزی همشون رو می ریزن تو کاسه و سیفون را می کشن.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 0
    مشرق عزیز . بله درسته نسل جوان رو هویتش رو تغییر دادن و کلی مسایل دیگه . آیا جمهوری اسلامی ایران چنان که میگوید هست ؟ خیر نیست ؟ حتما در این سیستم فساد و ناکارآمدی وجود داره بهتره سران مملکت یه فکر اساسی برای این مساله بکنن و گرنه این موضوع قطعا دستاویز غربی ها و دشمنان خواهد بود .
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 10
    یکی از مشکلات اصولگرایان در بررسی و ارزیابی عوامل رشد و توسعه جامعه و عوامل نارضایتی این است که ضمن ارزیابی این عوامل ، دلایل بروز آنها را به جناح های دیگر، عوامل خارجی و رسانه های ایران ستیز مربوط می داند
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      3 3
      خفه منافق بیش از 40 سال دشمنان انقلاب اسلامی به هردری می‌زنند که بتوانند بساط انقلاب برچینند ودوباره به ایران برگردانند البته این آرزو بگور خواهند برد
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 0
    اینجا داعشی از کسی نپرسید موافق حکومتی یا مخالف نپرسید زن هستی یا مرد نپرسید معترض هستی یا نه از نگاه داعشی همه باید بمیرند عزیزان هوشیار باشید اینجا دیگر نه ولایت هدف است و نه نظام بلکه کل ایران هدف است اگر می خواهید ایران به ویرانه ای مثل سوریه تبدیل نشود هم جهت با دشمن حرکت نکن اعتراض کن حتی مخالف باش ولی آب به آسیاب دشمن نریز چند تا آرتین دیگر باید پدرو مادر و برادرش را از دست بدهد تا متوجه حرکت دشمن بشویم؟ فرض کن خدایی نکرده این اتفاق برای یکی از عزیزان شما بیفتد شما رو به خدا مراقب باشید، هوشیار باشید، ناخواسته در دام بازی دشمن نیفتید
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 2
    آمریکا ی روبه افول آخرین تلاش‌هایش می کند که جلوی ابرقدرت نوظهور ایران بگیرد آمریکا یا وکشورهای غربی به اندازه ای که ازجمهوری اسلامی واهمه دارند ازچین وروسیه ترس ندارند کیسینجر 43 سال پیش این هشدار به سازمان امنیتی امریکا داده بود
  • . US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    6 1
    المائده يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺩﻳﻨﺶ ﺑﺮﮔﺮﺩﺩ، ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺟﻤﻌﻴﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﺸﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻣﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺑﺎ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺳﺨﺘﮕﻴﺮﻧﺪ، ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﻣﺖ ﻫﻴﭻ ﻣﻠﺎﻣﺘﮕﺮﻱ ﻧﻤﻲ ﺗﺮﺳﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ،ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭﺳﻌﺖ ﺑﺨﺶ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ. (٥٤)
  • . US ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    6 1
    المائده يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺩﻳﻨﺶ ﺑﺮﮔﺮﺩﺩ، ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺟﻤﻌﻴﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﺸﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻣﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺑﺎ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺳﺨﺘﮕﻴﺮﻧﺪ، ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﻣﺖ ﻫﻴﭻ ﻣﻠﺎﻣﺘﮕﺮﻱ ﻧﻤﻲ ﺗﺮﺳﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ،ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭﺳﻌﺖ ﺑﺨﺶ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ. (٥٤)
  • . US ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 3
    درود بر مشرق
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 4
    یکی از کارشناسان در برنامه تلویزیون می گفت اکثر کسانی که دستگیر شدن از خانوادهای بودند که طلاق تو این خانوادها صورت گرفته خدا خودش به داد برسه کارشناسان مسولان باید کاری انجام بدن تا دیر نشده
  • حسین GB ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    10 2
     ‏با آلوده کردن فضا، پای تروریست‌ها را به کشور باز می‌کنی، اگر عملیاتش خنثی شد، می‌گویی ماجرا دروغ است، اما اگر مردم را ‎#ترور کردند، می‌گویی کار خودتان است! اگر هم داعش مسئولیت را برعهده گرفت، می‌گویی: پس نیروهای امنیتی چه غلطی می‌کردند و بعد با امنیت ‎#نمک می‌ریزی! خجالت نمی‌کشی؟!
  • سبحانی نیا IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    7 4
    موافق مشرقم
  • حسین IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 2
     ‏با آلوده کردن فضا، پای تروریست‌ها را به کشور باز می‌کنی، اگر عملیاتش خنثی شد، می‌گویی ماجرا دروغ است، اما اگر مردم را ‎#ترور کردند، می‌گویی کار خودتان است! اگر هم داعش مسئولیت را برعهده گرفت، می‌گویی: پس نیروهای امنیتی چه غلطی می‌کردند و بعد با امنیت ‎#نمک می‌ریزی! خجالت نمی‌کشی؟!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    10 4
    من سالها امریکا بودم و چند ماهی ایران هستم. این را از سر میهن دوستی مینویسم: انچه من میبینم مشکل بزرگ جوانان اول بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی است، بعد عدم شفافیت مسولین.
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      3 2
      درود بر شما دوست روشنفکر
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      1 4
      پس یا یانکی را نشناختی یا اینکه خودت هم یانکی شدی که چشمت بروی حقیقت بسته ای
    • DE ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      7 4
      ناقلا تو عضو گروه برندازی مخملی هستیا ، ولی مردم ایران اوکراینی نیستند که گول بخورن. عقبه این مردم یک تمدن هزاران ساله و خدا جوی هستند و کشورشان را با همه کم و کاستی هاش دوست دارند و بخاطرش صدها هزار شهید دادند و برای حفظش ، میلیونها انسان اگر لازم شود جانفشانی میکنند. برگرد همون آمریکا چون شناختی از مردم ایران ندارید.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 2
    مماشات کافی است کسی که خودش را به خواب زده با نصیحت بیدار نمی‌شود رواج دهندگان بی حجابی در جامعه دانش آموزان و دانشجویان هتاک باید از نتيجه قانون شکنی احساس ترس کنند
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    6 1
    آقایان مسئول تو را به هر که میپرستید این چت روم سایتهای بورسی را که پاتوق یه مشت حسابهای معاند شده ببندید
  • حسین IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 3
     ‏با آلوده کردن فضا، پای تروریست‌ها را به کشور باز می‌کنی، اگر عملیاتش خنثی شد، می‌گویی ماجرا دروغ است، اما اگر مردم را ‎#ترور کردند، می‌گویی کار خودتان است! اگر هم داعش مسئولیت را برعهده گرفت، می‌گویی: پس نیروهای امنیتی چه غلطی می‌کردند و بعد با امنیت ‎#نمک می‌ریزی! خجالت نمی‌کشی؟!
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 4
    این تحلیل و تفسیرها چیه!؟ نزدیک 2 ماهه داریم تحمل میکنیم و نتیجه اش شده به زمین ریختن خون ده ها بی گناه! از امروز هرکی حتی یک شعارم اگر داد باید به باید بازداشت و به جرم محارب و مباشرت در قتل مجازات بشه حالا میخواد z با یا هرچیز دیگه
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    متاسفانه دشمنان بد بذری رو دل و ذهن نوجوان پاشیده که اگه مسوولین همیشه خواب از رسد اون جلوگیری نکن بد ضربه میخوریم
  • IN ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 2
    المائده يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺩﻳﻨﺶ ﺑﺮﮔﺮﺩﺩ، ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺟﻤﻌﻴﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﺸﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻣﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺑﺎ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺳﺨﺘﮕﻴﺮﻧﺪ، ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﻣﺖ ﻫﻴﭻ ﻣﻠﺎﻣﺘﮕﺮﻱ ﻧﻤﻲ ﺗﺮﺳﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ،ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭﺳﻌﺖ ﺑﺨﺶ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ. (٥٤)
  • م ل اراکی آلمان IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    16 1
    دسته بندی نسلها به این صورت که در بعضی کشورهای در حال توسعه مد شده فقط برای جوامع صنعتی ست و نه ایران که هیچ نقشی در انقلاب صنعتی نداشته. ما و کشورهای شبیه ما فقط از تولیدات انقلاب صنعتی استفاده کرده ام و نه چیز دیگر. ما در اصل قربانیان انقلاب صنعتی هستیم. از انقلاب صنعتی فقط نتایج ویرانگرش شامل حال ما شده مثل گسست اجتماعی، تنشهای اجتماعی و خانوادگی و جنگ.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    12 4
    چند نفرن کلا؟ بزنید داغونشون کنید این موش های آشوبگر رو
  • یزدان داد کیخا JP ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    13 3
    شعار زن زندگی آزادی ریشه جدایی طلبانه و فمنیستی دارد
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    11 1
    المائده يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺩﻳﻨﺶ ﺑﺮﮔﺮﺩﺩ، ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺟﻤﻌﻴﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﺸﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻣﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺑﺎ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺳﺨﺘﮕﻴﺮﻧﺪ، ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﻣﺖ ﻫﻴﭻ ﻣﻠﺎﻣﺘﮕﺮﻱ ﻧﻤﻲ ﺗﺮﺳﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ،ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭﺳﻌﺖ ﺑﺨﺶ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ. (٥٤)
  • DE ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    11 2
    اعتراض برخی از خانمها باعث جذب پسرها شده که میفتن دنبال خانمها و برای خودنمایی سنگ پرانی میکنند و دست به کارهای خشن میزنند و محل رو شلوغ میکنند . تمام قضیه همینه و گرنه این اعتراضات نه ریشه ای داره و نه یک ایدئولوژی پشتشه اما دشمن شاد کنه.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 3
    پروژه دشمن شکست خورده، الان ترور دستور کارشونه. اطلاعات فوق ارزشمندی از این اغتشاشات نصیب ایران شده است که جای شکر الهی دارد.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 1
    ریاض رو با خاک یکسان کنید
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    4 1
    50 روز است یک مشت سلبریتی گرين کارتی و یک مشت جوان پولدار غربگدا به بهانه مهسا امينی کشور را به آشوب کشیدند آنوقت می‌گویند مشکل آنها معیشت و اختلاس است عده ایی فرصت طلب بی غیرت به این بهانه به دنبال توجیه ابتذال و بی عفتی و بی حجابی هستند اولا بسیاری از کسانی که اختلاس کردند و به خارج از کشور فرار کردند  هیچ اعتقادی به انقلاب و شهدا و دین و حجاب ندارند ثانیاً  چرا مدعیان دروغین اعتراض به اختلاس بر عليه کشور هایی که به اختلاس گران پناه داده شعار نمی‌دهند
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    احسنت
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 1
    قیام شیرازی ها علیه داعش وطنی حرف آخر را زد علی کریمی و علی دایی و محرکان اغتشاش مصادره اموال شوند هاکان شوکور بازیکن ستاره فوتبال ترکیه هم بدلیل تحریک اغتشاش توسط ترکیه مصادره اموال شد
    • DE ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 1
      در ایران رأفت اسلامی و روش اولیاء و انبیا اجراء میشه و اراذل و اوباش هم سوء استفاده میکنند و به ویروس بدتر از کرونا یعنی هاری نوع غربی مبتلا شده اند. بعضی از آنها مثل سگ در خارج وق میزنند مثل مصی جوجه تیغی که آدم از دیدن اش یاد جادوگرای فیلمهای هالیودی میفته و سایر ...و بعضی اشون در داخل پاچه مردم را میگیرند و..
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    ممنون مشرق
  • حامد IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 3
    هیزهای هرزه مزاحم نوامیس مردم شعار زن و آزادی می دن
  • JP ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    نوع کار جوریه که فقط از دست انگلیس خبیث بر میاد. طرح از انگلیسه، هزینه ها رو آل سعود تامین میکنه، اپوزوسیون داخلی که نقاب اصلاح طلبی زده هم از داخل به دشمن گرا میده. چه خوشتون بیاد چه بدتون بیاد باید قبول کنید که اپوزوسیون داخلی یعنی اصلاح طلبهای ...که سهم بزرگی هم در حاکمیت دارن و هم اختیارات قانونی زیادی دارن و هم پول و ثروت دارن خیلی خیلی بهتر از نیروهای انقلابی در جذب نسلهای جوان موفق تر عمل کرده اند.
  • JP ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 1
    نوع کار جوریه که فقط از دست انگلیس خبیث بر میاد
  • .شناس IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 1
    موافقم
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    ابعاد مختلفی داشت. از فضای سرطانیه مجازی گرفته تا چیزای دیگه
  • کامران IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    دقیقا
  • مصطفی TR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 1
    جالبه بجای اینکه جامعه ما برای قانون شکن نا امن باشه به راحتی عده ای می تونند جامعه رو برای آهاد ملت نا امن کنند. ما واقعا از مسئولین رسیدگی می خواهیم
  • نازنین IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    چراکسی براندازهاروکه جمع شدن توتلگرام واینستاجمع نمیکنه هروزفحاشی به نظام لونه ی خوبی پیداکردن وی پی ان هم که دارن عالی کسی هم نمیتونه جمعشون کنه
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    سلام.چرانمازجمعه‌زاهدان‌راتعطیل‌نمی‌کنید .اگرتعطیل‌نکنیدبایدمنتظر‌حوادث‌بدتر‌ازاین‌باشید.
  • مدارا IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 2
    ما پای این انقلاب خون داده ایم و کشور و انقلاب را به چند جوانک قرتی یا به داعش لعنتی نخواهیم سپرد
  • حبیب IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    کسانی که زمینه سازی وقوع چنین اغتشاشاتی شدند جز اصلاح طلبان و دارو دسته اشان که از سال هفتاد و شش وارد فاز تحریف و چین و روس زدایی از سیاست فکری مردم ایران و دیو و دزد و گشنه نشان دادن شرق و فرشته و ثروتمند و غنی و سیر نشان دادن آمریکا و غرب شدند، این اغتشاشات دست‌پخت اصلاح طلبان و رسانه ها و روزنامه هایشان هستند، تیتر خبری تابناک ١۴٠١/٠٨/٠۶:صدام حسین چینی؟!،خبر آنلاین ١۴٠١/٠٨/۴: شانگهاي بدون FATF رؤیای خام است (آیا این رسانه های اصلاح طلب چرا باید چنین تیتری که بی بی سی و عربستان نشنال در مورد شی جینگ پین و شانگهاي و...می‌زنند را تیتر کنند؟ )، آمریکا در دهه ۵٠ توسط جوزف مک کارتی مک کارتیسم خود را اجرا کرد و تاکنون شاهد عدم نفوذ و قدرت گرفتن آن ها برای اغتشاشات در آمریکا شد، شما مک کارتیسم واقعی را به کار بگیرید...
  • NL ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 0
    متاسفم که نظرها هم سانسور می شد! اخر تا کی؟ ایران در معرض تجزیه قرارگرفته تا کی میخواهید آزادیهای مدنی مردم را مایه مذهبی به ان بزنید مردم را ازاد کنید تا آنها ارامش پیدا کنند.
  • ايرانی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    خدا خودش رحم کنه
  • مهدی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    گشت ارشاد وبرخورد با منکرات را ول کنید آب خودش مسیرش راپیدا میکنه
  • بهروز IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    اینبار هم میشود مدیریت کرد و اغتشاش را خاتمه داد ولی بنا به دلایل فوق نسل نوجوان با دیدگاهای ذکر شده برای بحرانهای آینده بدست لیدرهای آموزش دیده و ساخته آمریکا صهیونیستی خواهند افتاد، بفکر آنروز باشید، استاد دانشگاهی میشناسم که عقاید منحرفش را تئوریزه کرده و بخورد جوانهای بی تجربه میدهد، چرا رسیدگی نمیشود؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس