داود دانش جعفری

داود دانش جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ با تاکید بر ساماندهی بخش صادرات کشور، مبادلات تهاتری را راهی موثر برای کاهش بار منفی تحریم دانست.

به گزارش مشرق، داود دانش جعفری روز پنجشنبه در همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز اظهار کرد: تولید اگر افزایش پیدا کند موجب افزایش صادرات می شود همین طور کاهش صادرات موجب کاهش تولید نیز می شود.

وی همچنین یادآور شد: بزرگ شدن بدنه دولت افزایش هزینه را در برداشته است و از سوی دیگر کاهش صادرات عمدتا نفتی، اقتصاد کشور را با چالش های جدی روبرو کرده است.

جعفری افزود: باید در بخش صادرات به سمت ثبات گرایی و افزایش صادرات در بخش غیرنفتی حرکت کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مبادلات تهاتری را راهی موثر برای کاهش بار منفی تحریم دانست که می تواند زمینه لازم برای تداوم و توسعه روابط تجاری با کشورهای مقصد صادرات ایران را فراهم کند.

جعفری اظهار کرد: چارچوب تجارت متقابل به گونه ای است که مبادلات را برای واردات در برابر صادرات فراهم می کند که این شیوه در تمام دنیا مرسوم است و تنها به دوران تحریم محدود نمی شود، بر این اساس باید نهادهای مورد نظر برای تسهیل و سرعت بخشی به این هدف به وجود آید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    کاملا درسته باید سراغ صادرات غیر نفتی رفت چون ارزش افزوده بالایی با هزینه کمتر دارد اما نفت از استخراج تا فروش هزینه بالایی دارد و فروش آن هم با شرایط موجود برای ما با اما و اگر همراه است حال که دنیا در حال کربن زدایی است از همین حالا برای جایگزین نفت بستر سازی کنیم تا از قافله دنیا عقب نمانیم و تبدیل به مصرف کننده و وارد کننده نشویم .سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر و ایجاد ساختارهای ترانزیتی زمینی ریلی و دریایی در منطقه و تبدیل به هاب انرژی و سرمایه گذاری در افزایش تولیدات کشاورزی و دامی و دریایی بعنوان نیاز استراتژیک دنیا و صادرات خدمات فنی و تکنو لوژی و از همه مهمتر گسترش صنعت طلایی توریسم با ارزش افزوده فوق العاده بالا و نجومی و منع خام فروشی محصولات معدنی و کشاورزی و صنعتی و تبدیل آنها به محصولات فراوان در داخل و صادرات آنها به بازار جهانی با ارزش افزوده دهها برابری می تواند ایران را به یکی از قدرت های اقتصادی خاورمیانه و جهان تبدیل کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس