زلنسکی شکست‌های میدانی را با گزافه‌گویی علیه ایران جبران می‌کند

رئیس جمهور اوکراین که تا کنون ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده، مدعی شد که پهپادهایی که ایران به روسیه ارسال کرده، محدود نیستند و نیروهای اوکراینی روزانه حداقل ۱۰ پهپاد ایرانی را سرنگون می‌کنند.

به گزارش مشرق، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه به سخنان «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اقدام ایران در ارسال پهپاد به صورت محدود به روسیه پیش از آغاز جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

وی در سخنانی مدعی شد: «نیروهای اوکراینی روزانه حداقل ۱۰ پپهاد ایرانی را سرنگون می‌کنند و تعداد پهپادهایی که تهران به روسیه ارسال کرده محدود نیستند».

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۱۴ آبان ماه در جمع خبرنگاران گفت: مناسبات ما با روسیه بر مبنای همسایگی و منافع متقابل است. این هیاهویی که برخی از کشورهای غربی به راه انداخته‌اند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است. بخش موشک آن کاملا غلط است و بخش پهپاد آن درست است. ما مقدار معدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مقدار معدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دادیم، گفت: با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم چنانچه هرگونه مستندی در اختیار دارند که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین استفاده کرده در اختیار ما قرار دهد.

مقام‌های اوکراینی طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته برای توجیه شکست‌های خود در عرصه میدانی، انگشت اتهام را به سوی ایران گرفته و مدعی هستند که ایران در حال ارسال موشک و پهپاد به روسیه است.

کی‌یف با توسل به همین توهمات، از یک سو اقدام به ابطال استوارنامه سفیر ایران در کی‌یف و کاهش پرسنل دیپلماتیک ایران کرده و از سوی دیگر اخیرا (۲۵ مهرماه) نیز وزیر خارجه این کشور خواستار اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران شد و یک روز بعد هم گفت که پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک با ایران را به رئیس‌جمهور این کشور ارائه داده است.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی کُمدینی که بعدها رئیس‌جمهور اوکراین شد، تلاش داشت تا با عضویت کشورش در ناتو در برابر همسایه قدرتمند شرقی تضمین امنیتی از غربی‌ها دریافت کند. با این حال تلاش‌های وی نه‌تنها به عضویت در ناتو نیجامیده، بلکه خاک اوکراین در دوران ریاست‌جمهوری او نزدیک به ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    19 3
    وزارت خارجه ما نباید تایید میکرد ما پهباد به روسیه دادیم.باید پهباد و موشک بفروشیم اما نیاز به تایید نبود آخه.
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      3 1
      ایران حتی در سوریه تا همین لحظه اعتراف نکرده که نیرو داشته و همیشه اعلام کرده مستشار نظامی داشته است اما روسیه بدبخت با آرم و پرچم و علائم نظامی خودش هزاران نیرو را به سوریه گسیل کرد همچنین ناوهای جنگی روسیه همیشه در سواحل سوریه اردو زده بودند حالا ایران چند پهباد زاخارتی به روسیه داده تا همین مقدار هم قبول ندارد بعد شکست روسیه در اوکراین نوبت بعدی ایران است باید به موضوع به این شکل باید نگاه کنید می خواهید روسیه به ایران کمک کند یا نه؟ سقوط خرسون با سقوط شهر تبریز فرقی ندارد فعلا وزارت خارجه خواب است
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      3 0
      بزن به چاک
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      5 0
      اون موقع که دلقک بازی در میاوردی برای امریکا و به تحریم ایران رای میدادی باید فکر الان میکردی
    • بهروز IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      4 1
      ((مقام‌های اوکراینی طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته برای توجیه شکست‌های خود در عرصه میدانی، انگشت اتهام را به سوی ایران گرفته)) مشرق جون بفرمایید بااین ادبیات زلنسکی دلقک وبدترازون وزیرخارجه شون که ایران رو به تلافی بی‌رحمانه تهدیدکرده، چرا دولت قوی ومردمی شما اینجوری باالتماس میگه شما مدرک بدید ما درمقابل روسیه ساکت نمی مونیم!!!! اگه دولت قبل بود بعضی ها الان خودشون رو...
    • حمیدرضا IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      3 1
      از شاگرد ظریف توقع موضع عاقلانه وانقلابی داشتن اشتباهه!!
    • مهرداد IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      1 3
      البته اسم وزارت را باید گذاشت وزارتخانه دروغ و تذویر و ماست مالی
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      حقیقتا ما که در همه کارمان هر روز تقیه میکنیم، کاش اینبار راست نمیگفتیم.
  • US ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 0
    ماموریت محوله به زلنسکی، بدنام کردن ایران و نقض کننده ۲۲۳۱ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران است. وگرنه کک نه آمریکا نه روسیه نه اروپا نمی گزد و اسرائیل و عربستان هم خوشحال خواهند شد
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 0
    شما که دارید می زنید حالا غمتون چیه!
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 0
    الان تو این وضعیت گفتنش چیرو حل میکرد اونا سالهاست دارن با تجارت اسلحه و مهمات مردم دنیا رو سلاخی میکنن بعد همین کشورها خفه خون گرفتن
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    6 0
    زنستکی صدام دیگر رنسکی نوکر امریکا و انگلیس خودت را روزی مثل صدام ببین
  • ایران IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    5 1
    وقتی یه دلقک میشه رئیس جمهور یه کشور، بیشتر از این هم انتظاری نیست. بدبخت داره می بازه، به هر چیزی دست آویز میشه. خخخخخ
  • TR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    5 0
    زولنسکی این حرامزاده بیسواد یهودی فقط گوشش به دهان صهیونیستها بسته است .الان این حیوان نگون بخت اکراین را حد اقل ۱۵۰ سال به عقب برده غربی ها هم هندوانه زیر بغلش گذاشتند تو می تونی روسیه راشکست بدهی الان مثل سگ توی باتلاق مونده .
  • ایرانی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 2
    چرا گاو تایید رسمی کرد؟
  • پادشاه IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 1
    دستمان درد نکنه
  • ش. AE ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 0
    باید دهن این دلقک صهیونیست پرست رو بست هم با دیپلماتیک و هم صورت نظامی
  • CA ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 1
    سلام خطر حمله اوکرایین به ایران خیلی بیشتره تا خطر حمله امریکا و یا اسراییل به ایرانه اوکراین میتونه اینکار رو برایرامریکا واسراییل انجام بده و به تاسیسات هسته ای ما حمله کنه غرب براشون شرط میگذاره همانطور که قذافی برای ما شر گذاشت موشک می خواهید بهتون میدیم بشرط اینکه چند تا موشک هم به عربستان بزنید همین شرط و میتونند برای اوکراین بگذارند و اونا هم چیزی برای باختن ندارند دیگه چیز زیادی واسه از دست دادن ندارند و ایران میخواد کجاشونو بزنه که روسیه نزده و از نظر سازمان ملل هم که ایران رو محکوم کردند از خود دفاع کردنه و حتی ایران نمیتونه به اسراییل و یا امریکا حمله کنه چون اونا میگند به ما ربطی نداشت و ایران رو متجاوز خواهند شناخت و درگیری بزرگتری روی خواهد داد یاد ایران نره رییس جمهور اوکراین صهیونیست است و اگرربهش موشک دور بر برسونند شک نکنید اینکار رو خواهد کرد ایران باید حواسش رو جمع کنه مخصوصا الان که سعی میکنند با اغتشاشات حواس نیروی نظامی کشور رو پرت کنند و مشغولشون کنند.
  • رضا IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 1
    اگه پهپادهای ایرانی تا این حد قدرت تاثیر گذاری در میدان جنگ را دارند پس بهتر است زلسنکی خفه خون بگیرد تا طعم موشکهای ما را نچشد
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 0
    در نقشش خوب فرو رفته و بقیه را سر کار گذاشته و فقط مکرون تو جمع بنظر میرسید دم گوشش یادآوری ناراحت کننده ای کرد
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 1
    مقدس تر از این مرد رو در تاریخ خاورمیانه ندیدم
  • IQ ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    چرا یک بام و دو هوا چرا یک بار می گویید ندادیم یکبار می گویید دادیم ؟؟؟!!!! چرا دوگانه حرف می زنید اگر دادید چرا مثل مرد شجاعانه حرف نمی زنید آقا دادیم چه می توانید بخورید ما دادیم همانگونه که تمام غرب خودش را دارد برای سیاستهای آمریکایی در منطقه خرج می کند و سلاح و تجهیزات می دهد همین چرا سیاست خارجه هم آبکی حرف می زند معلوم نیست.
  • ناشناس IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 1
    ولي دمش گرم همينکه فرار نکرد در اوکراين موند يعني به کشورش وفاداره حالا هر دين و مذهبي باشه . چرا در اين درگيري ها کشورمان يکي مسئولين براي دفاع از کشورش بيرون نيومد چرا بچه هاش تو ميدان نيستند . آخه شهيد ميشن بچه مسئولند بايد برن خارج درس بخونند گناه دارن.چرا امسال حسين شريعتمداري ها نميان دفاع کنند اينها که عاشق شهادتند.اينها دفاع ميکنند در صدا و سيما آخه آخه آخه آخه.
  • عمو IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 0
    چه غلطهای بزرگی که در اینهمه آشوبهای منطقه ایی سلاحهایی که خودمان برای دفاع لازم داریم را می فروشند. نمی بینید چه بازیهایی اینها برای دور زدن سازمانهای بین المللی انجام می دهند و چه بر سر خودتان در آمده طی دهه های اخیر در داخل و خارج و چگونه معترضند این بیچاره ها به اِعمال وظایف به این نحو آنهایی که در بین خودتانند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس