تکرار اتهام پهپادی انگلیس علیه ایران؛کلورلی: تحرکات ایران در جنگ اوکراین را زیر نظر داریم

وزیر امور خارجه انگلیس ضمن تکرار ادعای بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است مدعی شد که لندن تحرکات ایران در این زمینه را زیر نظر دارد.

به گزارش مشرق، جیمز کلورولی این مطلب را روز دوشنبه در مجلس عوام انگلیس مطرح و ادعا کرد که اقدام ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳‍۱ شورای امنیت ساز مان متحد است.

وی مدعی شد:‌ شرم آور است که ایران با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، پهپادهای شاهد را در اختیار روسیه قرار داده که منجر به ویرانی در اوکراین شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس با اشاره به تحریم‌های وضع شده علیه ایران، از ارائه گمانه‌زنی درباره تشدید تحریم‌ها اجتناب کرد اما افزود: تحرکات ایران و هرکشوری که سلاح در اختیار روسیه قرار دهد را از نزدیک زیر نظر داریم و اقدام مناسب را برای اینکه آن‌ها را از این اقدامات منصرف کنیم صورت خواهیم داد.

کلورلی دو روز پیش هم در اظهاراتی توهین‌آمیز و خلاف اصول دیپلماتیک در در جلسه ویژه کمیته مقابله با تروریسم سازمان ملل در دهلی‌نو گفته بود که باید از ورود فناوری‌ پهپاد به دست کسانی که او «تروریست‌» نامید جلوگیری کرد.

این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران بارها ادعای مطرح شده درباره ارسال پهپاد به روسیه را برای به‌کارگیری در جنگ اوکراین رد کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه مشترک با اوکراین هستیم، گفته است: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه سیاست تهران، متناقض نیست و قویا برای قراری صلح در منطقه از جمله اوکراین تلاش می کنیم، تصریح کرد: اکنون فضاسازی علیه ما وجود دارد و ایران را متهم می‌کنند که پهپاد از سوی ایران در اختیار مسکو قرار گرفته، اما مایلم بگویم که ایران و روسیه دارای همکاری های متنوع از جمله دفاعی هستند.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: درگذشته تسلیحاتی را از روسیه دریافت کرده ایم و همچنان دریافت می کنیم و امکاناتی را به روسیه می دهیم و در جنگ اوکراین با نگاه اصولی مخالف به جنگ، هم مخالف جنگ در روسیه و هم مخالف جنگ در اوکراین هستیم و هیچ سلاحی به روسیه برای جنگ به اوکراین ندادیم.

امیرعبداللهیان  در گفت‌وگو با همتای اوکراینی خود تاکید کرد: مراقب باشد که تحت تاثیر برخی سیاستمداران تندروی اروپا قرار نگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 0
    اینکه میگن حضرت آقای عزیزتر از جانمان، فرمودند که فتوشاپ و این حرفها...و خود ایشون اذعان کردند... بله ایشون برای روحیه داخلی و کاربرد داخلی، مطلبی رو اشاره کردند که به باورمندی این فناوری از سوی ایران بوده، رسیده‌ایم. اینکه این مطلب بشود مدرک برای/علیه ایران، میتونید تصمیم بگیرید برای آینده‌تون...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس