کد خبر 1432922
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
هشدار جمهوری‌خواهان به اوکراین: یک پنی هم کمک نخواهیم کرد

نماینده جمهوری‌خواه کنگره وعده داده درصورت پیروزی این حزب در انتخابات میان‌دوره‌ای، کمک ایالات متحده به اوکراین قطع خواهد شد.

به گزارش مشرق، «مارجری تیلور» نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالت «جورجیا» متعهد شده است که در صورتیکه در انتخابات آتی کنگره، جمهوری‌خواهان کنترل کنگره را از دموکرات‌ها بازپس گیرند، حتی یک پنی هم از سوی آمریکا به اوکراین کمک نخواهد شد.

وبگاه هیل در این خصوص گزارش کرد، تیلور در گردهمایی هواداران ترامپ در «سیوکس سیتی» ایالت آیووا با انتقاد از سیاست دموکرات‌ها در قبال اوکراین گفت: «تنها مرزی که آن‌ها به آن اهمیت می‌دهند، اوکراین و نه مرز جنوبی آمریکا است. تحت حکومت جمهوری‌خواهان، دیگر حتی یک پنی هم به اوکراین نخواهد رفت. کشور ما در اولویت قرار می‌گیرد».

«کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در اظهارنظری مشابه ماه گذشته گفت که اگر جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بازپس‌گیرند، بودجه اوکراین را متوقف خواهند کرد.

مک کارتی در ماه اکتبر در این خصوص گفت: «اوکراین اهمیت دارد اما در عین حال نمی‌تواند تنها چیز باشد و نمی‌تواند چک سفید امضا باشد».

اظهارات مک کارتی با واکنش شدید دموکرات‌ها و حتی برخی از جمهوری‌خواهان مواجه شد و به نظر می‌رسد که رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا با «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنا که حامی سرسخت کمک به اوکراین است، اختلاف نظر دارد.

اظهارات این نماینده جمهوری‌خواه در حالی مطرح می‌شود که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور  دموکرات ایالات متحده آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ماه گذشته، با عرضه کمک‌های نظامی به کی‌یف، به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده است.

در تازه‌ترین مورد، روز گذشته  (جمعه) وزارت دفاع آمریکا از کمک ۴۰۰ میلیون دلاری این کشور به اوکراین خبر داد و اعلام کرد طی بسته کمک‌های جدید، ۴۵ تانک T-۷۲‌به اوکراین داده خواهد شد. طبق این گزارش، همچنین در بسته کمک‌های جدید، پهپادهای فونیکس و سامانه پدافند هوایی هاوک نیز قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    9 1
    مزخرف میگن . ترامپ هم گفت از سوریه خارج میشیم نشد . از عراق اخراج شون کردن ولی باز موندن. مردم امریکا هم میدونن .
  • علی افصحی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    6 1
    حالا دلقک اوکراین هی لگدپرانی کند. نوکرهرچه هم خوب نوکری کند شیشه عمرش دست صاحبش است آمریکای جمهوریخواه دلقک اوکراین را نخواهدخواست.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 1
    آمریکا و اروپا هیچ راهی جز دفاع از اوکراین ندارن .
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    دروغ میگن ولی با این دروغ مردم بهشون رای میدن
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    برای گرفتن رای! جرعتش رو ندارن، انوقت صاحبان اصلی امریکا و غرب!(فرماسون ها، سرمایه دارها و ..) از پا اویزانشون میکن! مگه کم از خود امریکایی مخالف خود کشتن! ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس