کد خبر 1432534
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
محمد ایمانی

منطقی نیست که از یک سریال طولانی چند صد دقیقه ای، چند ده ثانیه آن را برش بزنند و بر اساس این برش ناقص و مبهم، درباره کلیت آن مجموعه قضاوت کنند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیل‌گر مسائل سیاسی طی یادداشتی در تلگرام نوشت:

منطقی نیست که از یک سریال طولانی چند صد دقیقه ای، چند ده ثانیه آن را برش بزنند و بر اساس این برش ناقص و مبهم، درباره کلیت آن مجموعه قضاوت کنند.

بیش از چهل روز است که نیروی انتظامی در مقابل وحشیگری، جنایت، شکنجه، آدم کشی، ویرانگری و آتش افروزی، و حمله اشرار به اموال عمومی و خصوصی، (بخوانید فاز میدانی جنگ ترکیبی دشمن) خویشتنداری نشان می دهد.

در این مدت، بالغ بر ۶۰ نفر از نیروهای خدوم و فداکار انتظامی، نظامی و امنیتی، و بیش از همین تعداد، از مردم عادی- توسط  شبکه به هم متصل "اغتشاش و شرارت و ترور" به شهادت رسیده اند.

چنین رویدادی، مطلقا درباره پلیس کشورهای غربی و شرقی، امکان وقوع ندارد. بلکه اگر یک صدم اقدامات اغتشاشگران در ایران، در کشورهای مذکور رخ بدهد، همان ابتدای کار، متهمان با وحشیانه ترین روش ها قلع و قمع می شوند.

پلیس سالانه در آمریکا (حامی اصای آشوب در ایران)، بیش از هزار نفر را بدون هیچ دلیل و توجیهی و بی آنکه اغتشاشی رخ داده باشد، در صحنه های کاملا فردی به قتل می رساند و هر سال هم بر این آمار افزوده می شود. اینکه محافلی، به استناد ویدئوهای چند ده ثانیه ای مبهم (فاقد قبل و بعد ماجرا)، نیروهای انتظامی و امنیتی را متهم کنند، اما کاری نداشته باشند که اشرار اغتشاشگر، با وجود همه هشدار و نصیحت ها، در این چهل و چند روز مرتکب کدام جنایات شده اند، نشانه غرض ورزی و بی صداقتی است.

طبیعی است که اگر در بررسی ها معلوم شود مامور پلیس، هنگام انجام ماموریت مرتکب تخلف شده، باید طبق ضوابط قانونی مواخذه شود؛ و بارها هم این اتفاق افتاده است.

اما پلیس، نماد اقتدار کشور  و مسئول پاسداری از آن است. این اقتدار بازدارنده است که عناصر گستاخ و متجاوز را از دست درازی به حریم امنیت و آرامش عمومی باز می دارد و اگر شکسته شود، دیگر هیچ امنیتی باقی نخواهد ماند.

ماموریت ذاتی نیروهای انتظامی و امنیتی، نه فحش و کتک خوردن و مجروح و شهید تقدیم کردن و باز هم خواهش و نصیحت (!)، بلکه صیانت از جان و مال مردم و امنیت عمومی در برابر شرارت های میدانی کسانی است که هیچ منطق و قاعده ای را بر نمی تابند.

عملکرد طاقت فرسا و فداکارانه نیروهای انتظامی و امنیتی را باید در یک کل به هم پیوسته (چهل و چند شبانه روز) دید و نه چند ویدئوی چند ده ثانیه ای. و هر کس با فضا سازی، دست اقتدار پلیس در برخورد با اشرار زبان نفهم را ببندد -بداند یا نداند- شریک جرم جنایات "شبکه شرارت و جنایت و ترور" است و از پشت به مدافعان امنیت شلیک می کند.

عجیب است که به طور کاملا اتفاقی، برخی حامیان اغتشاش به هر قیمت، بیش از همه نیز نگران قیمت ارز می شوند!   و حال آن که بخشی از نقشه طراحان اغتشاش، همین تاثیر روانی منفی بر بازارها از جمله ارز و سپس موج سواری روی آن بوده است.

ضمنا به روی خود نمی آورند که نرخ ارز در دولت روحانی که اینها نوعا حامی اش بوده اند، تقریبا تا ده برابر گران شد. حامی اش بوده اند چون  به گفته زم معدوم، تصور می کردند فقط سوء مدیریت روحانی می تواند ایران را به نقطه جوش برساند

نمی شود هم حامی آشوب و اغتشاش و تحمیل رکود به تولید و تجارت کشور بود؛ و هم برای اقتصاد، اشک تمساح ریخت. این، می شود حکایت همان که گفت "هم می کُشند و هم تعزیه می دارند".

اولین شرط راستی آزمایی ابراز نگرانی ها درباره تحولات منفی برخی بازارها از جمله ارز، ابراز برائت از برنامه اغتشاشی است که موفقیت های اقتصادی کشور ظرف یک سال اخیر را -با وجود میدان مین موجود- هدف گرفته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 62
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    18 29
    به این دوست بقول شما کارشناس بگید اول تو پلتفرمی پیام بذاره که دوستانش اونو قانونی بدونن بعد بیاد افاضات کنه
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      1 0
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    20 1
    در تعجبم که چه کسی باید به این موضوع رسیدگی کنه؟
  • مسعود دیپلمات IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    اولا" آقای رئیسی هم دست کمی از روحانی در سوء تدبیر و یا بی تدبیری ندارد. این موضوع در اضافه کردن 10% حقوق کارگران و کارمندان با وجود تورم بالای 80% کاملا" عیان است که نتیجه اش همین نارضایتی ها بود که عاقبت منجر به شورش و طغیان گردید. ثانیا" شاید عدم انفعال نیروهای امنیتی در برابر آشوب های اخیر هم نارضایتی خودشان از اوضاع مملکت باشد، گمان نمی زنید؟!
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 0
    بسه دیگه جمعش کنید
  • علی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 2
    اسامی شصت شهید کجا منتشر شده ؟
  • مسعود دیپلمات IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 2
    آقای رئیسی هم دست کمی از روحانی در سوء تدبیر و یا بی تدبیری ندارد. این موضوع در اضافه کردن 10% حقوق کارگران و کارمندان با وجود تورم بالای 80% کاملا" عیان است
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 0
    تاسف بار ترین اتفاقات که برای پلیس و نیروی انتظامی ایران بعد از انقلاب افتاد و تا کنون کما بیش ادامه دارد این بود که پلیس خدوم و نجیب اقتدار و جایگاه مهم بازدارندگی خود را تا حدود زیادی از دست داد . اخلاقی و مردمی بودن پلیس که از ارزشهای اسلامی است نباید مانع اقتدار و صلابت پلیس شود . هیچ کشوری در دنیا تضعیف و اهانت و حمله به پلیس را بر نمیتابد . پلیس تکیه گاه مردم و ستون امنیت شهر ها است به هیچ وجه نباید دچار فرسایش و انفعال شود و مورد حمله اشرارو اراذل قرار بگیرد .
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 0
    نیروهای انتظامی و امنیتی و قضایی قدرت دارند، ولی اقتدار ندارند. اقتدار ندارند یعنی نمی توانند یا نمی خواهند از قدرت خود استفاده کنند. چون آچمز رسانه ها شده اند. دیکتاتوری رسانه ها به حدی است که حتی رسانه های اصلاح طلب حضور میلیونی مردم در تجمعات مردم در میدان انقلاب، تشییع شهدای شاهچراغ و راه پیمایی 13 آبان را منعکس نمی کنند تا مبادا افکار فریب خوردگان به حقیقت ملت ایران روشن شود و آتش اغتشاشات خاموش شود! هزینه این را نیروهای برقراری امنیت در خیابان (انتظامی و بسیج) و حتی افرادی که ظاهر مذهبی دارند و یتیمان آنها می پردازند... یک راهکار برحذر بودن افراد مذهبی از قرار گرفتن در صحنه اغتشاش است. در این شرایط فایده حضور بسیجی بدون دفاع در اغتشاشات کمتر از آسیب آن است. در حدیث اوضاع انقلاب ایران و هنگامه ظهور از امام باقر ع آمده است: ....وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُمْ، قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّی لَوْ أَدْرَکْتُ ذَلِکَ لَاسْتَبْقَیْتُ نَفْسِی لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ. (نعمانی، الغیبۀ، ص ۲۷۳) ترجمه: ... و پرچم حکومت خویش را به امام عصر تحویل می‌دهند و کشته های این انقلاب و قیام، شهید محسوب می‌شوند، بدانید اگر من آن زمان را درک کنم، حتماً خود را برای امام مهدی نگاه می‌داشتم. نکته مورد اشاره در پایان حدیث است که امام باقر می فرمایند: اگر در آن زمان بودم، خود را برای امام مهدی حفظ می کردم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس