کد خبر 1431933
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
ارسال آنتن‌های ماهواره‌ای به اوکراین توسط پنتاگون

پنتاگون اعلام کرده که در راستای کمک اطلاعاتی به اوکراین در جنگ با روسیه، چهار آنتن ارتباط ماهواره‌ای به کی‌یف ارسال می‌کند.

به گزارش مشرق، آمریکا اعلام کرده که در راستای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه آنتن‌های ارتباطی ماهواره‌ای به کی‌یف ارسال می‌کند

منابع خبری روز سه شنبه گزارش کردند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) چهار آنتن ماهواره‌ای  در قالب  کمک ۲۷۵ میلیون دلاری که به تازگی اعلام کرده به اوکراین ارسال می‌کند.

«سابرینا سینگ» از سخنگویان پنتاگون گفت: «این آنتن‌ها نیروهای اوکراینی را موثرتر می‌کنند و در عین حال به سران این کشور توانایی‌های فرماندهی و کنترل بهتری می‌دهند.»

سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: «این آنتن‌ها قرار نیست  جایگزین سرویسی مانند "استارلینک" شوند  بلکه به اوکراینی‌ها در افزایش تلاش‌های ارتباطی در میدان جنگ کمک می‌کنند.»

این در حالی است که نیروهای روسیه خطوط ارتباطی اوکراین را حمله  قرار داده و حملات خود را به زیرساخت های این کشور افزایش داده اند تا توانایی این کشور برای انجام حملات متقابل را تضعیف کنند. بخش‌های مخابراتی و امنیتی اوکراین کماکان اهداف اصلی حملات روسیه هستند.

سخنگوی پنتاگون افزود: «شاهد هدف قرار گرفتن زیرساخت‌ها و شبکه‌های برق اوکراین توسط روس‌ها هستیم، و این آنتن‌ها در زمان حساسی که زیرساخت‌های اوکراین ضربه می‌خورند، قابلیت بیشتری را فراهم می‌کنند.»

تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر اوکراین ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و طرفین همدیگر را به هدف قرار دادن زیر ساخت‌های فضایی و ماهواره‌ای تهدید کرده اند.

«کنستانتین ورونتسوف» معاون بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه اخیرا گفت، زیرساخت‌های شبه غیرنظامی ممکن است هدف قانونی برای یک حمله تلافی جویانه باشد.

ورونتسوف گفت: «ما در مورد دخالت ایالات متحده و متحدانش در زیرساخت‌های غیرنظامی فضایی صحبت می‌کنیم.»

به دنبال این اظهارات، واشنگتن به مسکو نسبت به منهدم کردن ماهواره‌های آمریکایی هشدار داد.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت: «من فقط می‌گویم که هرگونه حمله به زیرساخت‌های آمریکا با پاسخ متناسب مواجه خواهد شد.»

منابع خبری پیشتر مدعی شده بودند که ارتش روسیه قصد دارد با ابرسامانه موشکی «اس-۵۰۰» خود ماهواره‌های جاسوسی غرب را هدف قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس