کد خبر 1432000
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
اعزام کارشناسان نظامی آمریکایی به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا از اعزام تعدادی از متخصصان و کارشناسان نظامی پنتاگون به اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری هیل از اعزام متخصصان تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا به اوکراین به منظور بازرسی و نظارت بر تسلیحات آمریکایی که در جنگ علیه روسیه استفاده می‌شود خبر داد.

براساس این گزارش، هیل مدعی است، به غیر از نظامیانی که از سفارت واشنگتن در کی‌یف محافظت می‌کنند، این اولین هیات نظامی آمریکایی است که به اوکراین می‌رود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قول داده است که نظامیان آمریکایی را برای جنگ به اوکراین اعزام نخواهد کرد اما تصمیم جدید پنتاگون باعث افزایش نگرانیها به ویژه در میان جمهوریخواهان در زمینه چگونگی تاثیر نظامی آمریکا در اوکراین شده است.

 یک مقام ارشد پنتاگون روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، شواهد معتبری در زمینه انحراف تسلیحات ارائه شده به اوکراین ندیده است.

برخی کزارشها حاکی از این است که تسلیحات صادراتی آمریکا به اوکراین به دست گروههای افراطی که در کنترل دولت نیستند افتاده است و یا گفته شده است که در بازارهای سیاه در حال خرید و فروش است.

این مقام پنتاگون با اشاره به این موضوع گفته، ما از همه احتمالات باخبر هستیم و تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از این انحرافات به کار خواهیم گرفت.

وزارت دفاع آمریکا نگفت که چه تعداد از کارشناسان نظامی پنتاگون به اوکراین اعزام شده‌اند یا کجا اقدام خواهند کرد.

با این حال «پت رایدر» معاون رسانه‌ای پنتاکون روز سه شنبه گفته که پرسنل سفارت آمریکا از هر جبهه مقدمی دور هستند. اما او نیز اشاره ای به شمار کارشناسان نظامی آمریکایی در اوکراین و اینکه چه زمانی این افراد وارد اوکراین شده اند نکرد.

دولت روسیه بارها به کشورهای غربی در زمینه ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده است. دولت چین نیز ارسال سلاح به اوکراین را عامل تشدید تنشها و تداوم شرایط فعلی خوانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    5 3
    پوتین توی خواب هم نمیدید که پای نطامیهای امریکا به پشت دروازه های مسکو باز بشه
    • DE ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      0 3
      کار روسیه تمام است الان امریکا از همون موشکهائی که در افغانستان شلیک کرد و از شدت قدرت انفجارش کل لشکرش مانند بند تمبون در رفتند اینجا هم از اون موشکها میرنه و همه امریکائی ها مانند بند تمبون در میرن .هزاران بار خبر اومده که میلیاردها اسلحه یا تق و تق بوسیله روسیه نابود میشه یا در بازار آزاد فروش میره چون جنگ مخارج داره و اوکراین یک کشور فقیر و بدبخت و ورشکسته است و امریکا خودش بزرگترین دولت بدهکار روی کره زمین عرضه نداره شولوار خودش را بالا بکشه تازه میلیاردها دلار خرج اوکراین میخواد بکنه. فک کردند دو هفته ای دلقینسکی با موتورگازی میره مسکو را فتح میکنه. 42 میلیون امریکائی گرسنه و دهها میلیون بیکار و علاف چرت میزنند و تمام زیرساخت های امریکا و جاده ها ....خراب و مانند جهان سوم است حتی متروی شهر های معروف ...کوری عصا کش کوری دگر شده.روی دیوار امریکای در حال افول با یک مشت طرفدار فوفول و سوسول یادگاری نوشتن همینه عاقبتش.این اعزام نیرو هم برای تبلیغات انتخاباتی دو هفته آینده امریکاست که رضایت صهیونیست ها را بدست بیارن باز سر قدرت بمونند.خالی بندیه مانند همه کارهاشون .خالیوودیه
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      0 0
      راسی جناب کار روسیه تمام است/// اینکه میگید آمریکا به بند تنبان بنده ، قیمت پولش ( دلار امریکا ) چند هزار تمنه الان ؟ تقصیری نداری ها ، نیستی .
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      1 0
      پروفسور کار روسیه تمام است ///مرد حسابی ، در عرص ۸ ماه ، تمام سربازان روسی که روز قبل جنگ دررلب مرز اوکراین بودن ( صد هزار نفر ) الان یا زیر خاکن یا پرستار داره غذا میکنه دهنشون ، اونوقت میگی امریکا به بند تنبون وصله ؟
  • جواد IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    1 1
    فقط آمریکا برنده این جنگ است و روسیه را در باتلاق گیر انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس