هشدار روسیه و چین درباره فعالیت های بیولوژیک آمریکا در اوکراین

روسیه به همراه شماری دیگر از کشورها فعالسازی ماده ۶ کنوانسیون سلاح های بیولوژیک به دلیل فعالیت های آمریکا را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، «کنستانتین ورونتسوف» نماینده هیات روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که تعدادی از کشورهای مجمع به رهبری روسیه و چین خواستار فعالسازی ماده ۶ کنوانسیون تسلیحات بیولوژیک به دلیل فعالیت های آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش، این دیپلمات روس گفت: به منظور حل و فصل وضعیت کنونی، بلاروس، ونزوئلا، زیمبابوه، چین، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و روسیه خواستار بکارگیری تمام امکانات موجود در چارچوب کنوانسیون سلاح های بیولوژیک و سمی از جمله سازوکار ماده ۶ این توافق هستند.

به گفته ورونتسوف در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سوال ها درباره اقدامات ایالات متحده آمریکا در اوکراین همچنان پابرجاست.

وی افزود: ما اعلام می کنیم که سوالات درباره فعالیت های نظامی بیولوژیک ایالات متحده در چارچوب آزمایشگاه های بیولوژیک در خاک اوکراین همچنان باقی است. ما به پاسخ های جامعی برای رفع شک و تردید درباره این فعالیت ها دست نیافته ایم.

ماده ۶ کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی و سمی می گوید که هر کشور عضو کنوانسیون که متوجه شود کشوری تعهدات ناشی از مفاد کنوانسیون را نقض می کند می تواند به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.

«ایگور کریلوف» رئیس نیروهای حفاظت از تشعشعات شیمیایی و بیولوژیک نیروهای مسلح روسیه گفته بود که شبکه ای متشکل از بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیک در خاک اوکراین تشکیل شده است که برای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) کار می کنند.

به گفته وی، پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، هرآنچه مربوط به برنامه بیولوژیک نظامی آمریکا بود از اوکراین محو شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 2
    خود روسيه و چينم از اين کارا حتی بدترش رو ميکنن
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      نه اونا که تمیزند و مطهر همچون آب روان اسامی شون را یکبار با هم مرور کنیم بلاروس، ونزوئلا، زیمبابوه، چین، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و روسیه بغیر سوریه با اون حکومت شاهنشاهی اسد بقیه اصل دین و اخلاق هستند.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      سندش رو هم در اینتر نشنال ابو اره بهتون نشان داد
  • سعید IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    از دولت کثیفی مانند آمریکا که برای از میان برداشتن هر مخالفی با وحشیانه ترین روش ها اقدام می کند مانند انداختن رئیس جمهور فلان کشور در اسید ، هیچ بعید نیست . او می تواند به این اندازه کثیف باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس