از سرقت با پابند الکترونیک تا لو رفتن دپوی تنباکوهای قاچاق

در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در بسته اخبار پلیسی شهر مهم ترین این حوادث را بخوانید.

به گزارش مشرق، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

سرقت دوچرخه با پابند الکترونیکی زندان

سرهنگ پیمان لطیفی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: عملیات کلانتری آزادی در حال گشت زنی در محله "اکباتان" به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری که در صندوق عقب آن ۲ دستگاه دوچرخه بسته شده بود مشکوک می‌شوند و به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی به توقف خودروی مشکوک پس از مدتی تعقیب و گریز اشاره کرد و افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که دوچرخه‌های منصوبه به خودرو سرقتی بوده و متهمان به تازگی این دوچرخه‌ها را از محله اکباتان سرقت کرده اند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران گفت: با احراز هویت متهمان به دست آمد متهمان ۴۰ و ۵۰ ساله بوده که متهم اصلی پس از آزادی از زندان با پایبند الکترونیکی سناریوی سرقت را طراحی و با همکاری همدستش در زمان تحمل کیفر به سرقت دوچرخه‌ها پرداخته است.

سرهنگ لطیفی با بیان اینکه هر ۲ مال باخته دوچرخه‌های کشف شده به مالکان اصلی آن تحویل شد، خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای جهت کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

از سرقت با پابند الکترونیک تا لو رفتن دپوی تنباکوهای قاچاق

انهدام باند سرقت خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت

سرهنگ عبدالرضا محمدی اظهار داشت: روز گذشته مأموران گشت کلانتری شهرک قدس در حال گشت زنی در محدوده خیابان سوری به راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه خودرو ۲۰۶ که با مشاهده خودروی پلیس به سرعت تغییر مسیر دادند مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه در استعلام از پلاک خودرو مشخص شد که خودروی سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت افزود: به سرعت طرح مهار و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت و اکیپ کلانتری موفق شدند در یک عملیات پلیسی خودرو را متوقف و هر ۳ متهم را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان ۱۸ الی ۳۳ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی معترف و اظهار داشتند خودرو را در روز جاری سرقت کرده اند.

سرهنگ محمدی به دعوت مال باخته به کلانتری و تحویل خودروی وی اشاره کرد و گفت: کشف سایر جرایم احتمالی متهمان در دستور کار قرار دارد.

لو رفتن دپوی تنباکوی قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ هوشنگ امیری گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر نگهداری و دپوی کالای خارجی و قاچاق در محله "جوادیه" رسیدگی به موضوع را تیمی از مأموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: تیم مجربی از مأموران پس از اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بررسی اولیه از آن مکان ۷ هزار و ۱۲۰ بسته بسته تنباکو با مارک‌های مختلف خارجی و قاچاق و بدون مجوزهای گمرکی کشف شد و به کلانتری انتقال دادند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع تنباکو خارجی و قاچاق در شهر تهران معترف شد و کارشناسان ارزش اموال کشف شده ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ امیری در پایان خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

از سرقت با پابند الکترونیک تا لو رفتن دپوی تنباکوهای قاچاق

کالای قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح این خبر عنوان داشت: روز گذشته مأموران کلانتری پایانه مسافربری جنوب در حال گشت زنی در محدوده پایانه بودند که به یک دستگاه خودروی وانت نیسان که ۳ نفر در حال تخلیه بار از داخل خودرو به داخل یک انبار پایانه بودند، مشکوک می‌شوند و جهت بررسی بیشتر به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که کارتن‌ها حاوی اسپری‌های خوش بو کننده خارجی و قاچاق می‌باشند و کلیه کالاها متعلق به احدی از متهمان می‌باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مالک کالا عاجز از ارائه بارنامه و مجوزهای قانونی بود ادامه داد: متهم ۵۴ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و قصد توزیع کالای قاچاق در بازار تهران معترف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: دراین رابطه یک متهم دستگیر و تعداد ۹ هزار و ۷۶۰ قوطی اسپری کشف شد و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه خرید و فروش کالای قاچاق تهدید بزرگی برای اقتصاد کشور می‌باشد در پایان خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

۱۰ میلیارد پوشاک قاچاق در تهران

سرهنگ هدایت بهرامی اظهار داشت: در پی اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و کنترل و رصد قاچاقچیان و اطلاعات واصله مبنی بر ورود کالای خارجی فاقد مدارک گمرکی به صورت غیر قانونی به انبار کالا در محدوده جنوب تهران، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته مأموران موفق به شناسایی یک انبار حاوی پوشاک خارجی در محدوده خیابان "خزانه بخارایی" شدند و هویت مالک انبار را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بیان کرد: مأموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مقادیر زیادی پوشاک خارجی فاقد مدارک قانونی از قبیل: کاپشن، بلوز و شلوار بچه گانه کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این عملیات ۹۰۱ ثوب کاپشن بچه گانه، یک هزار و ۸۴۲ ثوب بلوز بچه گانه و یک هزار و ۳۵۳ ثوب شلوار بچه گانه کشف و ارزش کالاهای کشف شده برابر اعلام کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است و در این راستا مالک این اموال برای سیر مراحل قانونی به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی شد.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس