بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای اوکراین

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد بازرسی از دو مرکز تأسیسات هسته‌ای در اوکراین را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه شب گفت: نتایج اولیه حاصل از بازرسی دو مرکز تأسیسات هسته‌ای در اوکراین را طی هفته جاری اعلام خواهد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۳۱ اکتبر (۹ آبان) در پستی به نقل از گروسی در توئیتر اعلام کرد کارشناسان این آژانس، بازرسی از دو مرکز تاسیسات هسته‌ای اوکراین را بر اساس درخواست دولت کی‌یف آغاز کرده‌اند.

آژانس افزود: با درخواست دولت اوکراین، بازرسان پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های راستی‌آزمایی در دو نقطه از این کشور را آغاز کرده‌اند و به زودی تحقیقات خود را تکمیل خواهند کرد.

در ادامه این توئیت آمده است: گروسی نتایج اولیه بازرسی کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را طی هفته جاری ارائه خواهد کرد.

 گروسی پیش از این اعلام کرده بود که کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از اظهارات روسیه در مورد ساخت بمب کثیف و دعوت از کی یف، از دو سایت در اوکراین بازدید خواهند کرد. 

گروسی با بیان اینکه من چند روز پیش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سن پترزبورگ دیدار داشته‌ام تصریح کرد، با سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه دیدار منظمی دارم، ما در تماس دائمی هستیم و با اوکراین نیز در تماس هستیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس