دیپلمات روس: اوکراین نقشه استفاده از بمب کثیف را در سر دارد

سفیر روسیه در آمریکا گفت که دولت کی یف درحال سازمان دهی یک اقدام تحریک آمیز همچون استفاده از بمب کثیف یا یک حادثه هسته ای است.

به گزارش مشرق، آناتولی آنتونوف با انتشار مطلبی در کانال رسمی تلگرامی سفارت آمریکا منتشر شد، افزود: امروز ما با تهدید یک فاجعه تشعشعی روبه رو هستیم و کی یف در حال برنامه ریزی برای ارتکاب یک اقدام تحریک آمیز با منفجر کردن یک بمب کثیف است.

وی ادامه داد: منفجر کردن چنین وسیله انفجاری رادیولوژیکی به بزرگی قابل قیاس با انفجار یک سلاح هسته ای کم بازده است. موج انفجار، مواد رادیواکتیوی را در مساحت چند هزار مترمکعبی پراکنده می کند و مناطق آلوده شده به مدت ۳۰ تا ۵۰ سال به منطقه ممنوعه تبدیل خواهند شد.

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به اینکه وظیفه ساخت یک بمب کثیف به دو سازمان اوکراینی محول شده است، در ادامه این مطلب افزود: کار آنها در مرحله نهایی است. کی یف دارای پایگاه تولید لازم، ظرفیت فنی و عملی و همچنین ذخایر اورانیوم ۲۳۵ و پلوتونیوم ۲۳۹ است که اجزای اصلی یک بمب هسته ای است.

آنتونوف اضافه کرد: حتی سناریوی خطرناکتر در نظر گرفته شده از سوی کی یف، یک اقدام تحریک آمیز در یک نیروگاه هسته ای واقع در قلمروی تحت کنترل اوکراین است. این مساله می تواند به حادثه ای قابل مقایسه با فجایع چرنوبیل و فوکوشیما که جهان هنوز از آن رهایی نیافته است، بینجامد.

سفیر روسیه در ادامه به تلاش مسکو برای هشدار به جامعه جهانی در مورد این تهدید اشاره کرد و نوشت: با این وجود، واشنگتن از هشدارهای ما دوری می کند و آن را کذب و بی اساس می خواند. از فرمول «نگاه کن چه کسی صحبت می کند»، استفاده می کند، گویی از میزان خطر بالا بی اطلاع است.

وی افزود: واضح است که هدف مقام های اوکراینی این است که این اقدام تحریک آمیز همچون استفاده از سلاح هسته ای تاکتیکی را به روسیه نسبت دهند، تا کی یف بتواند تظاهر به قربانی بودن کند و پای آمریکا و ناتو را مستقیما به درگیری باز کند. بدین نحو، قدرت های هسته ای در گود رقابت در برابر یکدیگر قرار گیرند. در عین حال، آمریکا وانمود می کند که این روندهای خطرناک را نمی بیند.

دیپلمات روس تصریح کرد: واشنگتن با توجیه رژیم کی یف، خود به حامی و همدست تروریسم هسته ای تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه تماس های مسکو با دولت واشنگتن، گوش شنوایی ندارد، تاکید کرد: سخنان بی پروا و تحریک آمیز بیشتری می شنویم. نمونه بارز آن بیانیه اخیر فرماندهان لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش آمریکا در مورد آمادگی شان برای پیوستن فوری به جنگ در خاک اوکراین است. با این حال، اینگونه طغیان ها نباید ما را غافلگیر کند، زیرا آرزوی تحمیل یک شکست استراتژیک به کشور ما در راهبرد به روز شده امنیت ملی آمریکا گنجانده شده است.

آنتونوف با بیان اینکه ما آغازگر جنگ نیستیم بلکه به آن پایان می دهیم، نوشت: پرسش این است که آمریکا تا کجا می خواهد پیش رود. آیا قادر است در یک مسیر خطرناک متوقف شود؟

نماینده روسیه در واشنگتن یادآور شد که به مدت بیش از هشت سال است که رژیم کی یف به طور مداوم مردم دونباس را قتل عام می کند. نئونازیسم، روسیه هراسی و نقض گسترده حقوق بشر به ستون اصلی سیاست مقام های اوکراینی تبدیل شده است. آنها که روسی می اندیشند و صحبت می کنند، انگ غیر انسان بودن می خورند. کسانی که با مسیر کی یف مخالف هستند، به آسانی حذف می شوند. نسل کشی به تمام اشکال وحشتناکش  علیه مردم روس زبان اعمال می شود.

وی افزود: یک سوال از خودتان بپرسید، آیا خواهران و برادرانتان را رها می کنید تا توسط کسانی که ایدئولوژی نازیسم دارند، از هم گسسته شوند. آیا با علم به اینکه زندگی عزیزانتان ممکن است هر لحظه کوتاهتر شود، می توانید آرام بخوابید؟

از نقطه نظر سفیر روسیه، رهبری این کشور یک تصمیم درست اتخاذ کرده و آن آغاز عملیات ویژه نظامی در روز ۲۴ فوریه با هدف غیرنظامی کردن و غیرنازی کردن اوکراین و آزادی مردم از سرکوب رژیم کی یف بوده است.

وی افزود: با این حال، غرب این را تخلف از نظم مبتنی بر قوانین خیالی خود در نظر گرفته است. واشنگتن و متحدانش، روسیه را به یک موضع سوق الجیشی مهم ضد روسی تبدیل کرده اند. در عین حال، آنها آمادگی شان برای مبارزه با روسیه تا به خطر افتادن جان آخرین اوکراینی، پنهان نکرده اند.

این دیپلمات روس، اضافه کرد که از زمان آغاز عملیات ویژه، آمریکا ۱۷.۹ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار داده است.

وی افزود: حمایت از احساسات کینه توزانه رژیم زلنسکی (رئیس جمهوری اوکراین) در راس سیاست آمریکا قرار گرفته است، اینکه اوکراین با تسلیحات سنگین تجهیز شود، در معرض اطلاعات قرار گیرد، شبه نظامیان و مستشاران در این کشور مستقر شوند و به طور مستقیم در مورد چگونگی و مکان حمله آموزش ببیند.

آنتونوف در پایان تاکید کرد: دورویی غربی با چشم پوشی از سخنان زلنسکی درمورد نیت بازگرداندن موقعیت کشورش به یک قدرت هسته ای، به اوج خود رسید. جهان به خود لرزید، اما غرب هر کار ممکنی را انجام داد تا این سخنان در جریان تبلیغاتی ضد روسی غرق شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    واسه همینه که داره داوطلبانه از خرسون عقب نشینی میکنه هه 😏 مگه نمی‌گفت اینا نازی هستند 🌚

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس