کد خبر 1431345
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
روزهای تلخ نکونام و ستاره‌های کم‌فروغ فولاد؛ پای «رابین‌هود» در میان است

فولاد در این فصل نتایج ضعیفی را مقابل تیم‌های ضعیف‌تر از خود گرفته و همین مساله باعث شده تا آنها در جایگاه نازلی قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، حتی پیروزی مقابل ملوان بندرانزلی هم نمی‌تواند نمایش ضعیف این فصل فولاد خوزستان را توجیه کند. شاگردان جواد نکونام اگر بتوانند از سد ملوانان بگذرند ۱۵ امتیازی می‌شوند و به رده‌ی هفتم جدول رده‌بندی صعود می‌کنند. بردی که به هیچ‌وجه قطعی نیست و شاگردان مازیار زارع سعی خواهند داشت تا در خانه‌ی خود امتیازی از دست ندهند.

فولاد در ابتدای فصل با جذب چندین بازیکن نامدار و تقویت در تمامی خطوط نشان داد که اهداف زیادی در این فصل دارد. آنها برای رسیدن به سومین قهرمانی در جام خلیج فارس انگیزه‌های زیادی داشتند و در کنار آن می‌خواستند به عنوان تنها نماینده‌ی ایران در لیگ قهرمانان آسیا تا مراحل پایانی پیش بروند. اوضاع اما چندان باب میل سرخ‌پوشان پیش نرفته است.

فصل با تساوی ناامیدکننده در خانه مقابل صنعت نفت آغاز شد. مساویِ بدون گل با پرسپولیس در آزادی نتیجه‌ی بدی به حساب نمی‌آمد و کسب ۲ پیروزی بزرگ و لحظه‌آخری مقابل تراکتور و سپاهان گواهی از آن می‌داد که نکو و تیم پرستاره‌اش قرار است از همین ابتدا برای رقبا خط و نشان بکشند. بعد از آن گل عجیب به سپاهان و آن پیروزی دراماتیک، روزهای بد از راه رسید.

قرمزپوشان در خانه مقابل مس رفسنجان به تساوی بدون گل قناعت کردند. دیگر مسِ حاضر در لیگ نیز موفق شد فولاد را در فولادآره‌نا متوقف کند. در ادامه قهرمان دو دوره‌ی لیگ برتر توانست در تهران، از استقلال یک امتیاز بگیرد ولی تساوی برابر پیکان در اهواز، شیرینیِ بازی قبل را از بین برد.

بیشتر بخوانید:

نکونام در تیم ملی؛ سرمایه سازی یا سرمایه سوزی؟

فولاد به این دلخوش بود که تنها تیم بدون باخت لیگ است. تا اینکه در مازندران، تنها خط تیره‌ی باقیمانده هم از بین برود. شاگردان حمید مطهری با نتیجه‌ی ۲ بر یک فولاد از شکست دادند و در ادامه گل‌گهر سیرجان با همین حساب توانست اولین باخت خانگی تیم نکونام را به ثبت برساند و آنها را عملا وارد بحران کنند.

روزهای تلخ نکونام و ستاره‌های کم‌فروغ فولاد؛ پای «رابین‌هود» در میان است

یک برد، چهار مساوی و یک باخت در خانه و یک پیروزی، ۲ تساوی و یک باخت در بیرون از خانه کارنامه‌ی فولاد در لیگ بیست و دوم را شکل می‌دهد. تیمی که فقط از پنج تیم بیشتر گل زده و در فاز تدافعی نیز سرمدار نبوده و پنج تیم از آنها نمایش بهتری داشته‌اند. اهوازی‌ها فصل قبل در این برهه‌ی زمانی ۱۶ امتیاز جمع‌ کرده بودند و از آخرین شکست‌شان هشت هفته می‌گذشت.

حالا اما با وجود خریدهایی چون احسان پهلوان، اشکان دژاگه، سعید آقایی، کریستوفر کنت، وریا غفوری، مجید علیاری و ... سرخ‌پوشان موفق به کسب نتایج خوبی نشده‌اند. آنها انسجام خوب دفاعی خود را هم از دست داده‌اند و با وجود داشتن ابزار لازم، نمی‌توانند در فاز تهاجمی تیمی زهرداری باشند. نکونام معمولا یک مربی واکنش‌گراست و به همین دلیل مقابل تیم‌های قدرتمند می‌تواند به نتیجه برسد اما در دیدار با تیم‌های ضعیف‌تر به مشکل می‌خورد. تیم او نمی‌تواند به خوبی روی دروازه‌ی رقبا موقعیت‌سازی کند و به گل برسد.

اگر دقت کنید فولاد مقابل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور باختی نداشته و به هشت امتیاز رسید، اما در دیدار با صنعت نفت، مس کرمان، مس رفسنجان، نساجی مازندران و پیکان تهران هیچ بردی را به ارمغان نیاوردند. این مهمترین چالش مربیگری نکونامِ مستعد و آینده‌دار است. او باید حمله کردن و یورش آوردن را هم یاد بگیرد و از مهره‌های هجومی‌اش نهایت استفاده را ببرد. این خاصیت "رابین‌هودی" حسابی برای کاپیتان اسبق تیم ملی دردسرساز شده است.

در کنار همه‌ی این موارد احتمال حضور نکونام در تیم ملی فوتبال ایران هم تمرکز او و تیمش را کم کرده است. از زمانی که شایعه‌ی حضور او در کنار کارلوس کی‌روش مطرح شده فولاد نتوانسته به بردی دست پیدا کند و این مساله هم حسابی برای مدیران فولاد دردسرساز شده است.

حالا فاصله‌ی فاتح سوپرجام با صدر جدول ۱۲ امتیاز و با تیم آخر جدول فقط ۶ امتیاز است. نتیجه نگرفتن مقابل ملوان می‌تواند کار را برای شاگردان نکونام سخت‌تر از این کند. آنها می‌بایست هر چه سریع‌تر به مسیر امتیازگیری برگردند وگرنه حمایت هواداران را هم از دست خواهند داد. هوادارانی که در این فصل از تیم‌شان قهرمانی لیگ و حضوری موفقیت‌آمیز در لیگ قهرمانان آسیا را می‌خواهند.

روزهای تلخ نکونام و ستاره‌های کم‌فروغ فولاد؛ پای «رابین‌هود» در میان است

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 0
    سلام علیکم ، عیار سرمربی در این روزها مشخص می شود ، حالا حلاها مونده تا آقای جواد نکونام تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را پیدا کند ، چه برسه به سرمربیگری در تیم ملی فوتبال ایران که سودای آن مدت ها است که در سره آقای نکونام می باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس