اصولی: بودجه فدراسیون باید تا 30 آبان آماده شود

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: بودجه فدراسیون باید تا ۳۰ آبان برای سال مالی آتی آماده شود.

به گزارش مشرق، احسان اصولی بعد از جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران در مورد این جلسه ۱۰ ساعته اظهار داشت: از حوصله‌ای که به خرج دادید ممنون هستم. دومین جلسه هیات رئیسه بعد از انتخابات ۸ شهریور داشتیم. موضوع‌های متنوع و زیادی داشت. مباحث کارشناسی و ریزی داشت. در خصوص صورت‌های مالی فدراسیون که تکلیف اساسنامه‌ای است و هم در مجمع ۱۰ خرداد مکلف شدیم که در این مورد بحث شود. صورت‌های مالی مورد به مورد بحث و اتخاذ تصمیم شد. بودجه فدراسیون باید تا ۳۰ آبان برای سال مالی آتی آماده شود. روزهای پرمشغله‌ای در پیش داریم و این لایحه آماده شد و این مباحث وقت گیر و ریز بود.

* بنا شد درخصوص VAR با دستگاه‌های نظارتی هم گفت‌وگو شود

وی افزود: مباحث ریزی بود که هر یک از اعضا در این مورد گفت‌وگو کردند و تصمیم‌گیری‌های خاص انجام شد؛ البته بخشی از این مسائل به جلسه هیأت رئیسه در شنبه آینده موکول شد که دعوتنامه‌اش هم آمده است. در مورد بحث VAR که مورد علاقه باشگاه‌ها و اهالی فوتبال است طرح موضوع شد و دوستانی که در این کارگروه حضور دارند گزارشی را  ارائه کردند که به دو مجموعه مورد تأیید فیفا رسیده بودند. بنا شد با دستگاه‌های نظارتی هم گفت‌وگو شود و نظرات آنها  اتخاذ شود.

* هدف‌گذاری‌مان این است که در نیم فصل دوم VAR داشته باشیم

اصولی در مورد اینکه VARبه نیم فصل دوم می رسد یا نه، گفت: در حال تلاش هستیم. هدف‌گذاری اینگونه است که در نیم فصل دوم VAR داشته باشیم. یک تصمیم مهم هم مصوب کردیم که باید این مسئله را به اطلاع همه باشگاه‌ها و به خصوص باشگاه‌های لیگ‌های برتری برسانم این است که باشگاهی که در بازی‌های خانگی خودش تجهیزات VAR نداشته باشد قابلیت برگزاری در آن ورزشگاه را نخواهد داشت و باید در ورزشگاه دیگر میزبان باشد. باشگاه‌ها در این خصوص قرارداد امضا می‌کنند البته این یک قرارداد تیپ دارد و قراردادی که در شکل واحدی در فیفا دارد گرفته خواهد شد و بومی‌سازی می‌شود. فدراسیون در کنار باشگاه‌ها خواهد بود به عنوان ناظر و تسهیل‌کننده این پروژه؛ قرارداد با باشگاه‌ها بسته خواهد شد. باز هم تأکید می‌کنم این است که بتوانیم پروژه VAR را تا نیم فصل دوم اجرایی کنیم اما قول قطعی نمی‌دهیم. اما وقتی که این تجهیزات به ایران آمد و کار به اجرا رسید باشگاهی که این تجهیزات را ندشته باشد نمی‌تواند در استادیوم خانگی خودش میزبان باشد و باید در ورزشگاه‌هایی که VAR دارد میزبان باشد.

* بعد از ۴ جلسه غیبت باید درمورد نایب رئیس بانوان تصمیم‌گیری شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه این شرکت‌ها تأییدیه فیفا را دارند، گفت: بله در لیست فیفا شرکت‌هایی بودند که پارسال ۱۵ شرکت بود و امسال این شرکت‌ها کاهش پیدا کرده است که باید تأیید فیفا را داشته باشند که کار به صورت قابل ملموسی در کشورمان پیش رفته و باید از مسئولان تشکر کنیم.

وی در مورد اینکه درباره نایب رئیس بانوان صحبت شد یا نه، عنوان کرد: یک بحث بسیار مهم ما در فدراسیون، بانوان است. اما تا زمانی که شرط لازم برای بلاتصدی شدن آن پست انجام نشود نمی‌توان تصمیمی گرفت. چهار جلسه نایب بانوان نباید در جلسات حضور داشته باشد. بعد از آن در مورد انتخاب نایب رئیس بانوان تصمیم‌گیری می‌شود و آن چیزی که به نفع فدراسیون و جامعه فوتبال است تصمیم‌گیری می‌شود.

اصولی در مورد انتخاب مدیر تیم ملی فوتبال گفت: بحثی نشد. 

* هر زمان رئیس فدراسیون تصمیم بگیرد رئیس سازمان لیگ فوتسال می‌شوم

عضو هیأت رئیسه فوتبال در مورد اینکه صحبتی شده بود که شما قرار است رئیس سازمان لیگ فوتسال شوید، اظهار داشت: این موضوع در اساسنامه فوتبال مشخص است. در این مورد اختیارش با رئیس فدراسیون فوتبال است و ریاست محترم فدراسیون در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند. من مسئولیت کمیته فوتسال را دارم. این بحث در اختیار آقای رئیس است و هر زمان که ایشان تصمیم بگیرند اجرایی خواهند کرد که به این معنی نیست الان من پیگیر این موضوع هستم. 

* دعا می‌کنیم تیم ملی از گروهش صعود کند

وی در مورد اینکه در مورد تیم ملی بزرگسالان مصوبه‌ای امروز داشتید یا نه، گفت: در خصوص حمایت از تیم ملی در جام جهانی مصوبه‌ای داشتیم و کارهای فرهنگی که قرار است در سه بازی مرحله گروهی داشته باشیم. ما همه مثل مردم دعا می‌کنیم که تیم ملی از گروهش صعود کند. کارهای فرهنگی باید انجام شود و مشوقینی باید بروند که در موردش بحث شد. در مورد ۲۳ بندی که اشاره کردید در مورد همه آنها بحث نشد. تعدادی معین شد که هفته آینده در موردش جلسه بگذاریم. در مورد تیم ملی هم بحث‌هایی شد.

* پاداش‌ها تبدیل به آیین‌نامه می‌شود

اصولی در مورد اینکه برای پاداش تیم ملی صحبتی شد، عنوان کرد: دوستان و هیأت رئیسه نظرشان این است که پاداش‌ها در هیأت رئیسه تبدیل به یک آیین‌نامه شود. یک شکل واحد داشته باشد و فرمول مشخصی داشته باشد که براساس آن فرمول‌ها به تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال، جوانان، بانوان و نوجوانان در آن پاداش‌ها پرداخت شود که براساس مسابقات منطقه‌ای یا جهانی باشد که دیگر به صورت مورد به مورد درباره پاداش‌ها تصمیم‌گیری نشود. جدولی مشخص و روشن داشته باشیم که برای هر رویدادی که می‌خواهیم پاداش بدهیم براساس آن جدول عمل کنیم.

وی در مورد وضعیت تیم امید گفت: صحبتی در این مورد نشد.

* هفته آینده از لباس تیم ملی رونمایی می‌شود

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود قرار است خبرنگاران در کیش مستقر شوند نه در قطر، گفت: اصلاً صحبتی در این مورد نشد. 

اصولی در مورد لباس تیم ملی و اینکه ما اسپانسری در جام جهانی داریم یا نه، گفت: طراحی‌های لباس انجام شده و به زودی که فکر کنم هفته آینده است رونمایی از لباس را خواهیم داشت. تاریخ رونمایی مهم است و باید هماهنگی‌هایی انجام شود. لباس بسیار شکیلی طراحی شده که شما ان‌شاءالله خواهید دید.

* صحبتی درمورد انتخاب دبیرکل نشد

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب دبیرکل فدراسیون گفت: صحبتی نشد و آقای پرهیزگار سرپرست هستند و سرپرستی ایشان هم مدت دارد. 

* آزمون به کار خود ادامه می‌دهد

وی در مورد وضعیت سرمربی تیم ملی بانوان عنوان کرد: با  توجه به اینکه اعزام داشتیم خانم آزمون همچنان خواهند بود. تصمیم‌گیری‌های خواهد شد اما حضور و تداوم حضور ایشان در هیأت رئیسه تصویب شد. 

اصولی در مورد جدایی برخی افراد از بدنه فدراسیون گفت: اینها تصمیمات مدیریتی بوده طبق ضوابط و قوانین کار با آنها رفتار خواهد شد.

وی در مورد وضعیت آزمون گفت: ان‌شاءالله همیشه سالم و سلامت باشد.

* الان نمی‌توان درمورد آینده کی‌روش صحبت کرد

اصولی در مورد اینکه اگر کی‌روش به اهدافش در جام جهانی نرسد، تغییراتی در کادر فنی خواهیم داشت یا نه، گفت: به موقع در مورد این مسائل صحبت می‌کنیم الان نمی‌شود در مورد آن صحبت کرد. باید ببینیم هدف چه بوده و عندالاقتضا در موردش صحبت می‌کنیم. الان وضعیت بسیار عالی است و تیم بسیار خوب است.

* انتخاب مربی با سرمربی است، نه هیأت رئیسه

وی در مورد اضافه شدن جواد نکونام به کادر فنی تیم ملی اظهار داشت: این موضوعاتی نبود که در هیأت رئیسه بحث شود. انتخاب دستیار مربی با سرمربی است هیأت رئیسه در این خصوص نظری ندارد.

* از موضوع بدهی به ویلموتس اطلاعی ندارم

اصولی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه ظاهراً، فیفا در مورد بدهی ویلموتس به فدراسیون ابلاغ کرده گفت: من از این اطلاعی ندارم.

* پاسخ اتفاقات مشهد را یک ماه پیش دادیم

وی در مورد اینکه ظاهراً نامه‌ای از فیفا در گذشته در مورد اتفاقات مشهد به فدراسیون ارسال شده بود، عنوان کرد: اینکه مربوط به خیلی وقت پیش است و جلسه‌ای هم  تشکیل نشد، پاسخ هم در این خصوص داده شد. این مسئله مربوط به یک ماه پیش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس