کد خبر 1431253
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

یکی از رایج ترین ایراداتی که بسیاری از افراد ممکن است در حین کار کردن با ماشین لباسشویی با آن مواجه شوند؛ نچرخیدن ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی از دستگاه های نسبتاً حساسی است که در صورت سرویس دیر هنگام و استفاده نادرست ممکن است عملکرد صحیح خود را از دست بدهد و به مشکلاتی مانند نچرخیدن دچار شود.

اگر شما هم با این سوال که چرا لباسشویی نمیچرخه؟ همراه هستید؛ می توانید برای دریافت پاسخ آن و کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید. ما در این بخش از نوشتار به توضیح چند علل رایجی که باعث نچرخیدن لباسشویی می شوند، می پردازیم.

پیشنهاد مقاله: علت نچرخیدن لباسشویی در سایت آی پی امداد

صدمه دیدن موتور ماشین لباسشویی باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی میشود

شایع ترین علتی که ممکن است باعث شود تا دیگ یا مخزن لباسشویی نچرخد؛ آسیب دیدن موتور لباسشویی است. عوامل متعددی مانند سوختن موتور لباسشویی به دلیل کارکرد مداوم و قدیمی شدن باعث می شود تا نیروی لازم برای حرکت ماشین لباسشویی تامین نشود و این دستگاه قادر به چرخش دیگ نباشد.

چرا لباسشویی نمیچرخه؟

برای بررسی سالم یا خراب بودن موتور ماشین لباسشویی باید به افراد متخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند، مراجعه شود. تکنسین های مجرب در این زمینه می توانند با دانش و مهارت بالایی به عیب یابی این قطعه بپردازند و در صورت خرابی برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کنند.

خدمات ویژه: تعمیر لباسشویی آاگ

آسیب دیدن تسمه و چرخ تسمه ماشین لباسشویی باعن نچرخیدن آن  میشود

تسمه و چرخ تسمه از تجهیزات بسیار مهم ماشین لباسشویی هستند که می توانند باعث به حرکت در آوردن طبلک در ماشین لباسشویی شوند. هرگونه خرابی در این دو قطعه باعث می شود تا ماشین لباسشویی نچرخد. آسیب دیدن تسمه و چرخ تسمه معمولاً به دلیل قدیمی شدن ماشین لباسشویی یا استفاده مداوم و زیاد از لباسشویی اتفاق می افتد.

خدمات ویژه: تعمیر لباسشویی بوش

چرا لباسشویی نمیچرخه؟

در اثر استفاده مداوم ممکن است تسمه پس از مدتی پاره شود و توانایی به چرخش در آوردن طبلک را برای چرخش لباسشویی از دست بدهد. همچنین اگر علت اصلی نچرخیدن ماشین لباسشویی، ساییدگی بیش از حد چرخ باشد؛ تسمه روی این چرخ به حرکت در نمی آید و نمی تواند باعث چرخش لباسشویی شود.

اختلال در عملکرد سیستم قفل و خراب شدن قفل لباسشویی  باعث نچرخیدن دیگ میشود

امروزه تمام شرکت هایی که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می کنند؛ ماشین لباسشویی را به گونه ای طراحی می کنند که امکان روشن شدن آن در صورت باز بودن درب وجود نداشته باشد. در واقع برای امنیت بیشتر کاربران از این وسیله، لباسشویی زمانی شروع به چرخیدن می کند که درب لباسشویی قفل شده باشد.

چرا لباسشویی نمیچرخه؟

در صورتی که قفل درب لباسشویی به هر علتی خراب شده باشد و درب به بدنه لباسشویی چفت نشود؛ امکان چرخیدن ماشین لباسشویی وجود ندارد. همچنین ممکن است نوعی نقص فنی در سیستم قفل درب لباسشویی به وجود آمده باشد که مانع از عملکرد صحیح تمام اجزای قفل می شود و همچنین مانع از چرخیدن لباسشویی می شود.

اختلال در عملکرد کلاچ ماشین لباسشویی

متاسفانه خرابی های متعددی هستند که باعث می شوند، لباسشویی نچرخد و توانایی شستشوی لباس ها را نداشته باشد. یکی از مشکلاتی که می تواند باعث نچرخیدن لباسشویی شود؛ اختلال در عملکرد کلاچ است. کلاچ یکی از قطعات ماشین لباسشویی است که برای متصل کردن موتور انتقال نیرو به گردونه چرخ ایفای نقش می کند.

اختلال در عملکرد کلاچ ماشین لباسشویی زمانی اتفاق می افتد که این قطعه به دلیل استفاده مداوم ساییده شده باشد. در صورتی که موتور انتقال نیرو و گردونه چرخش به درستی وظیفه خود را انجام ندهند؛ این قطعه باید توسط نیروهای متخصص بررسی شود و در صورت آسیب دیدگی تعویض شود.

صدمه دیدن کوپلینگ موتور ماشین لباسشویی

یکی از دلایلی شایعی که ممکن است باعث نچرخیدن ماشین لباسشویی شود؛ وارد شدن آسیب های متعدد به کوپلینگ موتور و از کار افتادن این قطعه در لباسشویی است. کوپلینگ در ماشین لباسشویی موظف است تا موتور لباسشویی را به سیستم انتقال نیرو وصل کند.

چرا لباسشویی نمیچرخه؟

این قطعه لباسشویی را برای شستشوی حجم زیادی از لباس مجاز نمی کند؛ در واقع کوپلینگ مانع از کار کردن این ماشین هنگام پر کردن مخزن بیشتر از ظرفیت اصلی می شود. کوپلینگ نیز مانند کلاچ لباسشویی، ممکن است در اثر استفاده مداوم خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

با تعویض کردن این قطعه مجدداً میان موتور لباسشویی و سیستم انتقال نیرو اتصال ایجاد می کند و باعث به چرخش در آمدن لباسشویی می شود.

سخن پایانی

در مطلب بالا به بررسی برخی از دلایلی که باعث می شوند لباسشویی به گردش در نیاید و عملیات شستشو انجام نشود؛ پرداختیم. دانستیم که عواملی مانند خراب شدن موتور، پاره شده تسمه و...از علت های رایج نچرخیدن لباسشویی هستند که باید عیب یابی شوند.

عیب یابی نچرخیدن لباسشویی به دلیل نقص فنی موضوعی تخصصی و پیچیده است که باید توسط تکنسین لباسشویی انجام شود. معمولاً نیروهای متخصص در این زمینه، چنانچه از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشند، مشکل نچرخیدن لباسشویی را در زمان کوتاهی تشخیص می دهند و برای رفع آن اقدام می کنند.  


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس