کد خبر 1597060
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

از اصلی‌ترین مشکلات صاحبان صنایع و کسب‌وکار، مشکل تسویه‌حساب تسهیلات دریافتی آن‌ها از بانک‌ها است؛ در چنین شرایطی بانک‌ها حاضر به آزادسازی وثایق و فک رهن نبوده و حتی اقدام به فروش آن‌ها برای وصول مطالبات ادعایی خود هستند. در این یادداشت درباره این مشکل و راه‌حل برون‌رفت از آن می‌خوانید.

وکیل بانکی و نقش آن در دعوای الزام به فک رهن علیه بانک

از اصلی‌ترین مشکلات صاحبان صنایع و کسب‌وکار، مشکل تسویه‌حساب تسهیلات دریافتی آن‌ها از بانک‌ها است؛ در چنین شرایطی بانک‌ها حاضر به آزادسازی وثایق و فک رهن نبوده و حتی اقدام به فروش آن‌ها برای وصول مطالبات ادعایی خود هستند. در این یادداشت درباره این مشکل و راه‌حل برون‌رفت از آن می‌خوانید.

چرا بانک فک رهن نمی‌کند؟

یکی از راه‌های تأمین سرمایه کسب‌وکارها، استفاده از تسهیلات بانکی است. صاحبان کسب‌وکار با به رهن درآوردن املاک خود نزد بانک، بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود از بانک را ضمانت می‌کنند.

تا به اینجا همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رود، اما مشکل از زمانی آغاز می‌شود که بانک‌ها مدعی وصول مبالغی بیشتر از تسهیلات گیرنده می‌شوند، مبالغی که غالباً تحت عناوینی همچون جریمه، سود پلکانی، سود مرکب و ... اخذ می‌شوند.

با امتناع و یا عدم توانایی تسهیلات گیرنده به پرداخت مبالغ مذکور، بانک نیز از فک رهن اسناد خودداری می‌کند و حتی ممکن است با اختیارات قانونی‌ای که دارد، به اداره ثبت مراجعه کرده و جهت فروش املاک موردنظر اجراییه بانکی دریافت کند.

دعوای الزام به فک رهن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

از مهم‌ترین دعاوی بانکی می‌توان به دعوای الزام به فک رهن اشاره کرد. در این دعوای حقوقی، تسهیلات گیرنده برای آزادسازی اسناد خود که در رهن بانک هستند، علیه بانک دادخواست ارائه می‌کند.

به‌محض اینکه متوجه شدید بانک قصد به اجرا گذاشتن مال مرهونه را دارد، باید اقدام به طرح دعوای الزام به فک رهن کنید؛ چون در غیر این صورت مجبور به طرح دعوای ابطال اجراییه بانکی هستید که عملاً یک مرحله کار شما را به عقب می‌اندازد.

وکیل بانکی و دعوای الزام به فک رهن

برای طرح دعوای الزام به فک رهن علیه بانک، باید دانش حقوقی کافی برای ارائه دادخواست را داشته باشید. از سوی دیگر، پس از حضور در دادگاه در مقابل نمایندگان حقوقی کارکشته بانک قرار خواهید گرفت که دفاعیه در مقابل آن‌ها نیازمند تجربه و تخصص بسیار بالایی است.

حضور و همراهی یک وکیل دعاوی بانکی در چنین مواردی بسیار ضروری است، چراکه شکست در چنین پرونده‌هایی، هزینه‌های بسیار زیادی را بر روی دوش صاحبان کسب‌وکار گذاشته و حتی ممکن است منجر به تعطیلی کسب‌وکار و اتفاقات ناگواری مانند ورشکستگی شود.

برای طرح دعوای الزام به فک رهن وکیل بانکی دادخواستی را علیه بانک تنظیم کرده و با ارائه اسناد و مدارک، ثابت می‌کند که مطابق قرارداد بانکی، تمام اقساط و هزینه‌ها پرداخت شده است و بانک باید اسناد موردنظر را فک رهن کند.

بهترین وکیل بانکی را از کجا بخواهیم؟

گروه وکلای حقوقی سوبارش، با سال‌ها تجربه در دعاوی بانکی، یکی از برترین مراکز برای به‌دست‌گیری پرونده حقوقی شما علیه بانک است. حقوقدانان دپارتمان «وکیل دعاوی بانکی سوبارش»، با رزومه‌ای بالا از حضور در دادگاه‌های بانکی و پیشینه‌ای قوی در پیروزی در دعاوی بانکی، بهترین انتخاب برای وکالت شما در چنین پرونده‌هایی هستند.

همین حالا و با جست‌وجوی «وکیل بانکی سوبارش» در موتورهای جست‌وجوگر، به وب‌سایت سوبارش مراجعه کرده و از راه‌های ارتباطی معرفی‌شده، از یکی از کارشناسان سوبارش مشاوره رایگان دریافت کنید؛ این اولین گام برای جلوگیری از مصادره اموال شما به نفع بانک خواهد بود.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس