رضاییان: اسکوچیچ را به ایران نمی‌آوریم که اخراجش کنیم/کی روش در جام جهانی سرمربی ایران نمی شود

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: صادقانه می گویم دولت هیچ فشاری برای تغییر سرمربی تیم ملی وارد نکرده؛ این شایعات از فضای مجازی بیرون آمده است.

به گزارش مشرق، بهرام رضاییان درمورد اینکه پس از خروج شهاب عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال چه نمره ای از صفر تا بیست به خودش و سایر اعضای هیات رییسه می دهد، اظهار داشت: ما که نمی‌توانیم به خودمان نمره بدهیم اما برای قضاوت کردن باید پای خود را در کفش ما هم بگذارید ولی صادقانه می‌گویم همه تلاش خود را برای موفقیت فوتبال انجام دادیم و اگر کاری پیش نبردیم از ضعف فنی من نوعی بوده است. در تلاش صادقانه من و دوستان هیات رییسه شکی نیست زیرا همه وجود خود را گذاشتیم. اگر کمبودی بود نیز از ضعف من نوعی بوده است.

وی درمورد اینکه چه چالش‌هایی در وضعیت تیم ملی و مدیریت فدراسیون فوتبال ایجاد شده است، گفت: باید خدمت داورزنی، بهروز عطایی و مجموعه والیبال کشورمان تبریک بگویم. برای هر کاری باید مسیر قانونی اش را پیش رفت. در این چند روز در فضای مجازی فشار آورده‌اند که دولت و وزیر ورزش قرار است ورود کند. همه جور صحبت ها شد. درحالیکه سخنگوی دولت اعلام کرد قصد ورود و تغییرات در تیم ملی را نداریم. صادقانه می گویم دولت هیچ فشاری برای تغییر سرمربی تیم ملی وارد نکرده؛ این شایعات از فضای مجازی بیرون آمده است.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: همانگونه که وزیر ورزش گفت قصد چنین کاری نداریم. واقعا هم حمایت می‌کنند. مردم از ما آگاه تر هستند. اگر قرار است در ترکیب کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران اتفاقی بیفتد، تصمیم گیر و کارشناس این حوزه کمیته فنی فدراسیون فوتبال است نه من نوعی. دوستان در کمیته فنی بررسی کرده و تصمیم می‌گیرند. تصمیم خود را هم به هیات رییسه اعلام می کنند تا تصمیم گرفته شود.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: همانگونه که وزیر ورزش گفت قصد چنین کاری نداریم. واقعا هم حمایت می‌کنند. مردم از ما آگاه تر هستند. اگر قرار است در ترکیب کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران اتفاقی بیفتد، تصمیم گیر و کارشناس این حوزه کمیته فنی فدراسیون فوتبال است نه من نوعی. دوستان در کمیته فنی بررسی کرده و تصمیم می‌گیرند. تصمیم خود را هم به هیات رییسه اعلام می کنند تا تصمیم گرفته شود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا احساس می‌کند فشاری خارج از فدراسیون و کمیته فنی برای تغییر در  تیم ملی وجود دارد، گفت:‌ در فضای مجازی این مسئله مطرح می‌شود که دولت برای تغییر به فدراسیون فشار می‌آورد اما نه کسی در این زمینه صحبت کرده و نه گفته است چنین اتفاقی انجام شود. این فضایی که اکنون در فوتبال ما وجود دارد سبب شد سخنگوی دولت موضع خود را اعلام کرده و بگوید هیچ دخالتی در زمینه فنی فدراسیون نداریم و فقط در زمینه پشتیبانی مالی حمایت می‌کنیم. وزیر محترم نیز همین صحبت را داشت. من و هر شخص دیگری فردی یا حتی گروهی بدون نظر کمیته فنی فدراسیون فوتبال نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا در فضای حقیقی نیز احساس نیاز به تغییر اسکوچیچ را می‌کنند یا خیر، عنوان کرد: من یکی از اعضای هیأت رئیسه هستم اما کمیته فنی فدراسیون فوتبال تاکنون هیچ نظری در مورد تغییر سرمربی به ما اعلام نکرده است. این کمیته همانگونه در بحث انتخاب سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان مستقل عمل کرد اکنون نیز همین کار را انجام می‌دهد. شاید من نظری مخالف با اعضای این کمیته داشته باشیم اما به این دلیل که نظرم فنی نبود اظهارنظر نکردم. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا از تصمیمات کمیته فنی و فدراسیون دفاع می‌کند، گفت: نمی‌خواهم به کسی نمره بدهم از اتفاق مشهد، بازی دوستانه با کانادا، لغو شدن بازی تدارکاتی و ... صحبت می‌کنید. طبیعی است مردم روی این موارد انعکاس منفی دارند. از دست دادن فیفادی و اتفاقات مشهد خوب نبود. اما مواردی که منجر به این اتفاقات شد را نیز باید ببینیم. 

رضائیان در خصوص اینکه میرشاد ماجدی و احسان اصولی که مورد تأیید اعضای هیأت رئیسه هستند بارها اعلام کردند از اسکوچیچ حمایت می‌کنند اما ناگهان چه اتفاقاتی افتاد که مسائل  اخیر مطرح شد و قرار است چه مواردی در جلسه فردا رخ بدهد، گفت: تاکنون که صحبت می‌کنم نه جلسه رسمی داریم و نه قرار است دور هم بنشینیم و بحث و نتیجه‌گیری رسمی کنیم. 

وی در خصوص اینکه احسان اصولی مدعی شده فردا قرار است جلسه برگزار شود، توضیح داد: هر روز در فدراسیون فوتبال دور هم می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم اما اینکه دوستان بگویند قرار  است فردا ساعت ۱۰ صبح در مورد تغییر سرمربی تیم ایران بخواهیم اظهارنظر کنیم باید بگویم چنین چیزی وجود ندارد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه برخی بازیکنان تیم ملی با مقامات اجرایی دولت مدتی قبل جلسه‌ای داشته‌اند، پاسخ داد: با ماجدی هم صحبت کرده و از او پرسیدم آیا در جریان این جلسات بوده‌اید که گفت من هم در جریان نیستم. حتی با مقامات بالا نیز صحبت کردم که این موضوع را تکذیب کردند و گفتند جلسه رسمی نبوده است.

رضائیان در مورد اینکه ظاهراً نشستی بوده اما فدراسیون فوتبال در جریان قرار نداشته است، گفت: اگر چنین تصمیمی بود سرپرست، دبیرکل و سایر اعضای فدراسیون باید در این نشست شرکت می‌کردند اما ماجدی و کامرانی‌فر در جریان این نشست نبودند. 

وی در خصوص اینکه آیا غیر رسمی جلسه‌ای برگزار شد، عنوان کرد: من در جریان نیستم. نمی‌خواهم دروغ بگویم صادقانه می‌گویم در جریان این دیدارها نیستم دوست دارید چه چیزی را بگویم. چیزی که شما شنیده‌اید من نیز شنیده‌ام.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه احسان اصولی اعلام کرده کمیته فنی فدراسیون فوتبال و سایر اعضا قرار است دوشنبه تشکیل جلسه داده و در مورد بحث‌های مربوط به سرمربی تیم ملی بحث و تبادل‌نظر کنند، توضیح داد: خودتان می‌گویید قرار است اعضای جلسه فنی جلسه داشته باشند و اعضای هیأت رئیسه جلسه‌ای ندارند. 

رضائیان در مورد اینکه کمیته فنی قرار است در مورد چه موضوعی صحبت کند و قطعاً در مورد اسکوچیچ جلسه تشکیل خواهند داد، گفت: بله.

وی در خصوص اینکه قرار است اسکوچیچ از زاگرب راهی استانبول شده و از آنها ظرف فردا و نهایت تا سه‌شنبه به  ایران بیاید، اظهار داشت: با کامرانی‌فر صحبت کردم و قرار است اسکوچیچ در یکی دو روز آینده به ایران بیاید.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص مطرح شدن نام کارلوس کی‌روش به عنوان گزینه جانشین دراگان اسکوچیچ و اینکه آیا با این اتفاق تمرکز کادر فنی تیم ملی در فاصله چهار ماه به جام جهانی به هم نمی‌ریزد، عنوان کرد:‌ بارها من سرپرست اعضای هیأت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال از اسکوچیچ حمایت کردیم اصول حرفه‌ای نیز همین است و نمی‌توانیم جایگاه حقوقی سرمربی تیم ملی را تخریب کنیم.

رضائیان در خصوص اینکه این حمایت قوی و محکم نیست، توضیح داد: با صراحت گفته‌ایم.

وی در مورد اینکه نمایندگان مجلس اعلام کردند ظرف یکی تا دو روز آینده قرار است در مورد وضعیت سرمربی در فدراسیون فوتبال جلسه برگزار شود و پس از آن نظر خود را اعلام می‌کنند، گفت: وقتی قرار است اسکوچیچ از زاگرب به استانبول آمده و از آنجا به ایران بیاید آیا بلند می‌شود به کشورمان بیاید تا او را  اخراج کنیم؟ چرا باید برای اخراج کردن او هزینه کنیم. همانجایی وقتی در زاگرب است با او می‌گویم خداحافظ و تمام. شاید اسکوچیچ می‌خواهد در جلسه کمیته فنی شرکت کرده و از عملکردش دفاع کند.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با در نظر گرفتن آمار اسکوچیچ در تیم ملی خیلی‌ها می‌گویند این آدم تا همین‌جا توان داشته و باید فرد دیگری را جایگزینش کنیم و در این وضعیت نام کارلوس کی‌روش برای اولین‌بار  از کجا بیرون آمد، عنوان کرد: در مورد عملکرد اسکوچیچ و آمار او صحبت کردید. در مورد وضعیت عملکرد کارلوس کی‌روش در هشت سالی که در ایران بود نیز همه مردم می‌دانند که مربی خوب و با تعصبی برای فوتبال ایران بود شکی در این مورد نیست خیلی‌ها در فضای مجازی گفتند الان یا فردا می‌آید هیچ احدی از مجموعه فدراسیون فوتبال با کی‌روش صحبت نکرده و نخواهد کرد. صادقانه می‌گویم و نمی‌خواهم با الفاظ بازی کنم با ماجدی، اعضای هیأت رئیسه و دبیرکل نیز صحبت کردم و پرسیدم که آیا آنها و حتی یک کارشناس از فدراسیون فوتبال با کی‌روش صحبت کرده تا اگر صحبتی شده با فرآیندی شکل گرفته من نیز در جریان قرار بگیریم و در رسانه ملی حرفم دوتا نشود. خدا را شاهد می‌گیرم  همه آنها گفتند نه صحبتی کردم و نه قرار است صحبت کنیم.

رضائیان افزود: روز گذشته سخنگوی فدراسیون فوتبال نشست مطبوعاتی گذاشت و در این مورد صحبت کرد. کی‌روش گزینه تیم ملی در جام جهانی نخواهد بود.

وی درباره اینکه چرا دو بازیکن به دیدار مقامات دولتی رفتند و در این وضعیت هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال چه کاره است، گفت: عملکرد هیأت رئیسه سیاست‌گذاری کلان است. اکنون در کنار دوستان‌مان کمک و مشورت می‌کنیم. یک نفر در بخش داوران و دیگری در کمیته فوتسال فعال است. اجرای امور فدراسیون برعهده میرشاد ماجدی است. ما نباید در این زمینه دخالت کنیم. اصلاً به فرایندهای جزیی ورود نمی‌کنیم. بازیکنان محترم تیم ملی زیر فشار بوده و دوست داشتند یک مقام اجرایی را ببینند. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: شاید این بازیکنان در دولت کار شخصی داشتند  اما مجموعه تخصصی فدراسیون فوتبال نباید تحت تأثیر اقدامات بیرونی قرار بگیرد. سایت و سخنگوی دولت اعلام کردند قصد ورود به کار اجرایی و فنی فدراسیون را نداریم. تاکنون نیز چنین کاری نکرده‌اند. تا الان هم کسی با من صحبت و اظهارنظری نکرده است. دولت هیچ‌گونه نظری به تغییرات فدراسیون فوتبال ندارد.

رضائیان اضافه کرد: اگر قرار است من به عنوان عضو کوچک هیأت رئیسه در مورد  تغییرات فوتبال تصمیم بگیرم بدون نظر کمیته فنی این کار را انجام نخواهم داد. 

وی در مورد اینکه مردم در فاصله چهار ماه مانده به جام جهانی منتظر هستند ببینند تکلیف تیم ملی چه خواهد شد، عنوان کرد: مجموعه فدراسیون فوتبال، رسانه‌ ملی تلاش‌شان برای دلخوشی مردم است. نمی‌خواهیم شخصی تصمیم بگیریم. تلاش می‌کنیم تیم ملی در جام جهانی فارغ از نتیجه خوب بازی کند. با همه انرژی و توانش بازی کند تا باعث دلخوشی مردم شود. این موضوع تلاش همه ما است. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه شب‌های فوتبالی در خصوص جلسه ۶ بازیکن تیم ملی با وزیر ورزش در اردوی قطر پاسخ داد: من در آن جلسه بودم. مواردی که مطرح شد این بود که بازیکنان تیم ملی از وزیر درخواستی داشتند و او هم گفت آمده‌ام حرف‌هایتان را بشنوم چه کمکی می‌توانم بکنم؟ بازیکنان تیم ملی یعنی علیرضا جهانبخش، طارمی، آزمون، بیرانوند، ابراهیمی و حاج صفی، من حمید استیلی و وزیر ورزش در آن جلسه بودیم مشکلات فراروی تیم ملی و فدراسیون برای حمایت و پشیبانی از تیم ملی مطرح شد وزیر نیز همه نظرات را شنید و قول کمک داد. همه پاداش‌ها را در همان روز پرداخت کردیم. هیچ صحبتی خارج از این مسائل نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    8 1
    بعد از تموم شدن این قضیه باید پوست بازیکنان نادانی مثل طارمی و جهانبخش رو کند تا دیگه کسی جرات نکنه توو این شرایط حساس نقش نفوذی و نخاله رو بازی نکنه
  • A-R IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 1
    آقای رضائیان: اون طارمی و جهانبخش را باید از تیم ملی اخراج کرد. ما آزمون و قاِِیدی و مغانلو را هم داریم اینها را نمیخواهیم.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 1
    چطور فیفا و یوفا و این سازمان ها دخالت دولتها را در فوتبال محکوم می کنند و هزار جور قانون و مجازات دارند اما وقتی دو بازیکن برای تغییر مربی تیم ملی به دیدار مقامات بلندپایه دولت برده می شوند فیفا ساکت است و خفه خون گرفته و با آن بازیکنان هیچ برخوردی نمی کند؟
  • محمد MD ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 0
    باید با طارمی و جهانبخش برخورد شدید اظباتی صورت بگیره تا بفهمن خیانت به کشور یعنی چی.... تو اگر سرباز کشورتی به تو چه ربطی داره مافوقت کیه
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    طارمی وجهان بخش بایدباعذرخواهی رسمی درتیم ملی باشند وگرنه دعوت نشن تاعاقبت کاراشتاهشون روببینن. من وامثال من مرحوم دهداری روندیدیم ونمی شناسیم اماازخط زدن بازیکنان مغرورزمان خودش خوانده ایم وشنیده ایم پس لطفا این دوتارویابندازین بیرون یاباعذرخواهی رسمی تولیست تیم ملی باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس