افزایش حملات سایبری علیه سامانه‌های داخلی از تابستان امسال

محمود خالقی دخت گفت: از اوایل تابستان امسال حملات سایبری علیه سامانه‌های داخلی افزایش داشته است که خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد عمده این حملات مؤثر نبودند .

به گزارش مشرق به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه هم‌اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها امروز (شنبه) در وزارت ارتباطات با حضور مسئولان این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رضا باقری اصل معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه‌های پیش رو تاکید کرد: امروزه نیازمند همکاری و هماهنگی یکدیگر هستیم تا بتوانیم به مقصود برسیم.

وی با تاکید بر ضرورت اقناع‌سازی افکارعمومی افزود: همراهی مردم، مخاطبان و ذی‌نفعان بدون آگاه رسانی و اقناع‌سازی محقق نخواهد شد. در این دوره اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی و توسعه انجام‌گرفته است که باید برای مردم تبیین شود. در حوزه دولت الکترونیک کارهای ارزنده‌ای صورت گرفته است که می‌توانیم آن را توسعه دهیم و ضروری است این اقدامات به اطلاع مردم برسد.

راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در ادامه این جلسه محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: در این دولت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه‌اندازی شد و این آرزوی دیرینه که نزدیک به دو دهه است که قصد انجام آن را داشتیم، محقق شد. این پنجره بهانه‌ای است که دستگاه‌ها در یک نقطه تحت نظر مردم باشند.

وی افزود: خوشبختانه در ماه‌های اخیر با راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات به‌هیچ‌وجه قطعی اینترنت را شاهد نبودیم و سامانه‌های بانکی، خرید، حمل‌ونقل و... برای پاسخگویی به نیاز مردم، لحظه‌ای قطع نشد.

خوانساری با اشاره به وضعیت خدمات دهی خوب پلتفرم‌های داخلی تصریح کرد: در روزهای اخیر تعداد کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی به‌شدت رشد کردند و این حکایت از استقبال کاربران از پلتفرم‌های داخلی دارد و آن‌ها نیز تا حدود زیادی توانسته‌اند کمبودهای احتمالی را جبران کنند.

شناسایی ۲۴۰ آدرس آلوده

محمود خالقی دخت، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات نیز در ادامه گفت: از اوایل تابستان امسال حملات سایبری علیه سامانه‌های داخلی افزایش داشته است که خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد عمده این حملات مؤثر نبودند و نتوانستند به اهداف تعیین‌شده دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: مأموریت اصلی ما رسیدگی به این حوادث است و تاکنون ۲۴۰ آدرس آلوده شناسایی و اعلام‌شده است.

اختصاص امریه‌های جذب‌شده به ادارات کل استانی

هادی اصلان زاده، معاون توسعه و سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزیر ارتباطات، نیز با اشاره به موضوع منابع انسانی با بیان اینکه امسال برای جذب منابع انسانی با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه هستیم و برهمین اساس برای جذب نیروی جدید با چالش‌هایی مواجه بودیم، گفت: البته برای تامین نیاز ادارات کل، در حوزه جذب سربازان امریه اقداماتی را آغاز کردیم و توانستیم مجوزها و موافقت‌های لازم را برای جذب از ستاد کل نیروهای مسلح دریافت کنیم که از مهرماه فراخوان نخست آن صادر و پس از ثبت‌نام نزدیک به صد نفر از متقاضیان، در این مرحله ۳۰ نفر جذب‌شده‌اند که عمده آن‌ها به ادارات کل استانی تخصیص پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به موضوع احداث مجتمع‌های ادارات کل استانی تصریح کرد: در شهرکرد و کرمانشاه زیرساخت‌های فنی و زیرساختی مجتمع‌های این ادارات آماده ‌شده است و هم‌اکنون امکان بهره‌برداری آن وجود دارد. در آذربایجان غربی، کرمان، کردستان و اردبیل نیز احداث و تکمیل مجتمع‌های این ادارات به‌سرعت در حال پیگیری است و امیدوارم به‌زودی شاهد بهره‌برداری این مجتمع‌ها باشیم.

اصلان زاده تصریح کرد: همچنین ۱۰ پروژه عمرانی دیگر برای احداث مجتمع‌های ادارات کل استانی تعریف‌شده است که امیدواریم ظرف دو سال آینده این پروژه‌ها نیز به سرانجام برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس