زارع پور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این وزارتخانه مرجع تصمیم‌گیری فیلترینگ پلتفرم‌ها نیست گفت: تلاش می‌کنیم مردم برای کسب‌وکار مجازی خود کمترین مشکل را داشته باشند.

به گزارش مشرق، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ششم مهر) هیات دولت گفت: همانطور که قبلاً هم مراجع ذیصلاح گفتند، برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است.

زارع‌پور اظهار کرد: تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شود، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و در صورت صلاحدید مراجع ذیصلاح، مجددا محدودیت آن‌ها برداشته می‌شود و مرجع رسیدگی به این مطلب وزارت ارتباطات نیست.

وی افزود: ما در این ایام تلاش می‌کنیم تا مردم برای کارهای عادی خود کمترین مشکل را داشته باشند و مشکلات برای بحث کسب و کار مردم نیز مرتفع شود تا کسب و کارها بیش از این آسیب نبینند.

وزیر ارتباطات گفت: در ایام اخیر محتوایی که در تمام جهان انتشار آن‌ ممنوع است، در این پلتفرم‌ها منتشر شد که طبیعتاً محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شد.

وی بیان کرد: من به عنوان یک کارشناس توصیه می کنم که مردم کسب و کار خودشان را بر محیطی که پایبند قانون جمهوری اسلامی ایران نیست، برنامه ریزی نکنند.

زارع پور خبر داد: از امروز همکاران ما در وزارت ارتباطات درحال تلاش هستند تا ان‌شاءالله زیرساخت پلتفرم‌های داخلی تقویت شود و مردم در استفاده از این پلتفرم‌ها کمترین مشکل را داشته باشند.

وزیر ارتباطات ‌فناوری اطلاعات اضافه کرد: ما تلاش خود را خواهیم کرد که کسب و کارها آسیب نبینند از این رو ظرفیت‌های لازم را در پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی فراهم می‌کنیم تا مردم برای برقراری ارتباطات خود به مشکل برخورد نکنند.

وی درباره آسیب دیدن کسب‌وکارهای مجازی در روزهای اخیر گفت: همچنان که کسب‌وکارهای فیزیکی در این مدت آسیب دیدند، خساراتی برای کسب‌وکارهای مجازی وجود داشت. هزینه این خسارت‌ها بر عهده کسانی است که این اغتشاشات و آشوب‌ها را به وجود آوردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تشخیص اینکه این فیلترینگ دائمی است یا موقت، به عهده همان مراجعی است که به ما ابلاغ کردند.

زارع پور در پاسخ به سوالی در مورد زمزمه هایی برای امکان دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره ای از سوی آمریکا اظهار کرد: اهداف آن‌ها در فراهم کردن اینترنت ماهواره‌ای برای ایران، روشن است؛ آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته هیچگاه به دنبال منافع جمهوری اسلامی ایران و مردم نبوده‌اند؛ آن‌ها از هیچ اقدامی برای ضربه‌زدن به مردم فروگذار نکرده‌اند و این اقدام هم در همین راستا است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم شورای عالی فضای مجازی مبنی بر فیلترینگ دائمی پلتفرم اینستاگرام گفت: شورای عالی فضای مجازی در این مدت هیچ جلسه‌ای نداشته است. وزارت ارتباطات تنها یک رای از ۱۳ رای کمیته تعیین مصادیق محرمانه که تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ را برعهده دارد، در اختیار دارد که این کمیته هم در این مدت جلسه‌ای تشکیل نداده است.

وزیر ارتباطات ‌و فناوری اطلاعات درباره آغاز طرح صیانت از فضای مجازی گفت: محدودیت بنا به شرایط کشور ایجاد شده است و ارتباطی با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی ندارد.

زارع‌پور ادامه داد: ما شبانه‌روز در حال تلاش هستیم که در فضاهای مجازی داخلی ظرفیت فنی لازم برای فعالیت را فراهم کنیم و امروز محیط خوبی در این فضاها وجود دارد که با پیام‌رسان‌های خارجی رقابت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیوستن برخی از دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بیان کرد: من به عنوان یک شهروند فکر می‌کنم این سامانه سرویس‌دهی خیلی خوبی دارد. تمامی حساب‌ها در تمامی بانک‌ها قابل مشاهده است. بیمه مرکزی تمام بیمه‌ها را نمایش می‌دهد و قوه قضائیه، نیروی انتظامی و تمامی خدمات مورد نیاز مردم در این سامانه در دسترس است.

زارع پور خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور دستور داده است که تمامی دستگاه‌هایی که به این سامانه وارد نشده‌اند، باید دلایل خود را روشن و شفاف توضیح دهند. کمیته‌ای مرکب از وزارت ارتباطات، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات این موضوع را بررسی و پیگیری می‌کنند ‌که گزارش این کمیته به مردم ارائه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اکنون حدود ۷۵ درصد دستگاه‌ها با انحاء و کیفیت‌های مختلف در این سامانه حضور دارند که بقیه دستگاه‌ها نیز نهایتا تا دی ماه امسال باید به پنجره ملی هوشمند بپیوندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    22 12
    بیچارمون کردید
    • mahzrb IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      6 13
      خب بیچاره اگه کسب و کار شما قاچاق و فساد و ترویستی و ... نیست چرا رفتی داخل یه پاساژ مشکل دار مغازه زدی؟ خب مثل بقیه یه مغازه داخل پلتفرم های ایرانی بزن بعدشم اشک تمساح نریز
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      4 4
      ۱۳:۴۹ آفرین
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      5 3
      مشروب را آزاد کنید بیاییم داخل پاساژ شما بساط کنیم. خخخخ
    • SE ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      2 1
      کسب و کارها از پلتفرمهای ایرانی استفاده کنند و استفاده از کسب و کاره از پلتفرمهای بیگانگان را برای همیشه ممنوع کنید. متاسفانه حتی مدیای متعلق به انقلابیون هم از پلتفرمهای متعلق به دشمن استفاده میکنند.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    13 30
    این کار رو خیلی زودتر باید انجام می دادید. متاسفانه می گذارید یه شبکه ای جا بیافته بعد یادتون می افته که باید مقابله کنید.
  • هوشنگ IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 11
    شما را به خدا این پلتریفم ها لعنتی را شناسایی کنید انها را فیلتر کنین فقط روی ان ها زوم کنید کاری به دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی نداشته باشید ما به کی شکایت کنیم ؟ ما کار کاسبی داریم مجبوریم از راه اینترنت جنس بخریم بفروشیم کار ما واردات قطعات کامپیوتر است
  • هوشنگ IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    13 8
    من 200 میلیون ضرر کردم امروز 50 قطعه کامپیوتر به ارزش 160 میلیون سفارش دادم چون تا ساعت 16 اینترنت وصله قراره ساعت 17 جنس ها را تحویل بگیرم پولش را اینترنتی پرداخت کنم شماها ساعت 17 اینترنت را قطع می کنی 160 میلیون ضرر می کنیم کی خسارت ما را می ده ؟
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      5 0
      باز خوبه شما تاساعت ۱۶ اینترنت داری. من که تو مازندران هستم چند روز اول فقط صبح حدودا ۱ الی دو ساعت اینترنت داشتم و امروز سومین روز متوالی هست که کلا قطع. مشرق پیگیری کن و ارزش قائل شو برای مخاطبان خود.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      4 2
      هوشنگ مشنگ فقط اینترنت بین الملل ساعتی قطع میشه اونهم روی موبایل ها سامانه های بانکی و برنامه های پرداخت موبایلی (همراه بانک ها) و سایت های بانک ها برای انتقال وجه روی بستر شبکه ملی روی موبایل و مودم ثابت کار می کنه.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    8 8
    لازم نکرده پیشنهاد بدی این محدودیت ها باید برداشته بشه باوجود این ک صداها تو بعضی استانها و شهرهاخوابیده
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      1 3
      شبکه ها بی در پیکر مثل ایستا باید مسدود بشود وبه پلتفرمهای ایرانی استفاده بشود
  • RO ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    24 5
    تا حالا شده یکبار از خود بپرسید چرا مردم با وجود این همه تبلیغ و هزینه، به پلتفرم های داخلی اعتماد ندارند؟
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      4 1
      آره چون توی پلتفرمهای ایرانی اون فساد و فحشا نیست
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    21 8
    دروغ گويي تو و رييست كه زمان انتخابات شعارهاي آزادي اينترنت مي داديد اظهر من الشمس است.لازم نيست بهش افتخار كني. #دولت دروغ گويان!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    8 3
    اینترنت رو وصل کنید.مسخره بازی ها چیه
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    9 3
    ایران را نمیتوانید کره شمالی کنید
  • بنفشه IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 3
    سایت های علمی تحقیقی مثل ساینس دایرکت و نرم افزارهای ترجمه گوگل ترنسلیت و مایکروسافت ترنسلیت رو باید آزاد کنن عمر و جوونی ماها هدر رفت پایان نامه رو هواست
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 2
    همون موقع هم اینترنت بین المللی مثلا وصل بود کار نمی کرد و فیلتر بودن خجالت بکشید مردن میفهمن
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 2
    در لجنزار اینستاگرام رو ببندید
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 1
    کلا اینتر نت را قطع کنید مگه قدیما اینتر نت بود ما یادمون هست انوقتا نامه می نوشتند سر یه هفته می رسید اینقدر صفا داشت
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 0
    حتی شما pinterest را فیلتر کردید این دیگه چطور براتون اغتشاش میکرد خدا داند
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 1
    قبل ازاغتشاشات وبعداز اغتشات .وضع سرعت انترنت کشور ما واقعا نزدیک بصفره. آقای وزیر مشکوکی.اینده نزدیک قضاوت خواهد کرد.ما که دستمون برئس جمهور نمی‌رسه تا ازدست شما وامثال شما شکایت کنیم .اما بعید می‌دونم که وزارتخانه ای بکندی وبیحالیو بیماری وزارت خانه حضرتعالی باشه. چون دقیقا مثل وزرای دولت روحانی کار می‌کنی.نذری کردم تا برکنار بشی
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 2
    کسب و کار اینستاگرامی من نابود شد دچار ریزش شدید فالور شدم دیگه کم کم دارم قاطی میکنم منم گزینه های روی میز دارم اقای وزیر
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    ممنون که بستید
  • نازنین IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    داداواتساپوواینستارووصل کن بلاگرهای متخلف رواجازه نده فعالیت کنن تروخشک روباهم نسوزون
  • پترس IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    مسئله اینترنت رو روشن کنید
  • مرتضی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    اگر که سامانه های داخلیتون خوب بود همون چند سال پیش که با تسهیلات میلیاردی راه افتادن تا الان کاربر داشتن پس بدرد نخورن که کسی توشون نیست و تمام وزیر و وکیل و مسول تو واستاپ و تلگرام و توییتر تشریف دارن!!!
  • حمید IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    من در بازار های مالی جهانی فعالیت دارم و تریدر هستم من باید چیکار کنم این مدت ۱۰۶۶ دلار ضرر کردم و ده روزی هست که هیچ درآمدی ندارم ضمن اینکه با هرگونه آشوب مخالفم و وطنم رو دوست دارم لطفا کاری کنید که حداقل دسترسی به بازارهای مالی باز بشه
    • mahzrb IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 0
      هموطنم اگه کسب و کارتان قانونی و از هاست شما از شرکت های داخلی هست میتوانید با هاستتان هماهنگ کرده و برخی محدودیت ها را بردارید سایت خودم نیاز به پورت های خاص داشت که با هماهنگی باز شد
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    عجیبه اگه اینستا و تلگرام مشکل داره چرا همه سایتا و خبرگزاریای داخلیمون ۲۴ ساعته اونجا فعالن خواهشا یه فکر منطقی بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس