کد خبر 1430412
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
حمله ترووریستی به شاهچراغ

گروهک تروریستی داعش در نشریه «النباء» به عنوان ارگان رسانه‌ای این گروهک، به شکل رسمی حمله شیراز را بر عهده گرفت و درباره نحوه انجام این اقدام جنایتکارانه توضیح داد.

به گزارش مشرق، گروهک تروریستی داعش روز پنج شنبه (دیروز) در هفته نامه الکترونیکی «النبأ» که ارگان رسمی رسانه‌ای این گروهک محسوب می‌شود، مسئولیت حمله بزدلانه و شنیع در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز را برعهده گرفت.

گروهک داعش در ابتدای این گزارش خود نوشت: «بار دیگر در یک رویداد جدید، دولت اسلامی [داعش] در داخل یک مرقد شرک‌آمیز، ایران مجوس را هدف قرار داد و یکی از مجاهدان خلافت اسلامی به تیراندازی در داخل مرقد اقدام کرد و دهها کشته و زخمی بر جا گذاشت».

گروهک داعش در گزارش خود مدعی شد که در این حمله تروریستی ۲۰ نفر به شهادت رسیده و ۴۰ نفر دیگر مجروح شدند.

در این هفته‌نامه همچنین بار دیگر بر عاملیت داعش در حادثه تروریستی در رژه اهواز تأکید و ادعا شده است که حمله شیراز آخرین حملات این گروهک تکفیری- تروریستی در ایران نخواهد بود.

ساعاتی پس از حمله جنایتکارانه شیراز نیز خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز نوشتند که گروهک داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته و در کانال تلگرامی خود به آن اذعان کرده است.

غروب چهارشنبه گذشته یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران رگبار گلوله بست. در این عملیات تروریستی ۱۵ شهید و ۱۹ زخمی از این اقدام تروریستی گزارش شده است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس یک نفر را عامل این حرکت تروریستی دانست که دستگیر شده است. رئیس کل دادگستری استان فارس نیز اعلام کرد فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد.

یک منبع آگاه اعلام کرد: نام عامل این حادثه تروریستی حامد بدخشان است که ۲۳ سال سن دارد. برخی منابع از غیر ایرانی بودن عامل این حرکت تروریستی خبر می‌دهند.

بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس در شیراز عامل این حرکت تروریستی در حین ورود به صحن با اسلحه کلاشینکف شروع به تیراندازی کرده‌ است. او خشاب اضافه نیز به همراه داشته‌ است.

عامل این حادثه که از عناصر گروهک‌های تکفیری است از باب‌الرضا وارد حرم شاه‌چراغ شده‌ و وارد صحن حضرت معصومه (س) می‌شود و سپس خود را به شبستان اصلی حرم نیز رسانده‌ است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نیروهای انتظامات حرم نیز در این حمله تروریستی هدف قرار گرفته‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    8 0
    آدرس هفته نامه روفتاپیداکنه باپهبادوسلاح وتک تیربره بکشدشون
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    4 0
    این حرومیهاروول کنین کعبه هم منفجرمیکنن ولی جلوی کشتارفلسطین روگرفتیم درتل اویوهم جشن ابراهیمی میگیریم
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    2 0
    اصلاح طلبان سرمایه اسرائیل مروج خشونت و کشتار مردم هستند و نتیجه اش شده همین جنایتها. پیشنهاد میکنم این سران اصلاح طلبان مروجین خشونت را از کشور بیرون بریزند تا مردم روی آرامش را ببینند. مردم نیازی به بودن سرمایه های اسرائیل در کشور ندارند. نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم غاصب صهیونیستی: "اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند"
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      0 0
      خدا از سر دشمنان داخلی نگذره
  • NL ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    ما حریف شما هستیم . زورتان به مردم بی دفاع میرسد. داعشی های به ظاهر مرد. به زودی چنان انتقامی بگیریم که گوش فلک را پر کند.یا مهدی
  • آریا IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    چرا نمی گید که قاتل افغانیه این محرمانه است ؟!!
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      0 0
      بدخشان شهری در افغانستان
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    لعنت به این مزدوران
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    خواهش میکنیم که مقر سرکرده‌های داعش رو بمب باران کنید لعنتیا به جنایت خودشون افتخار هم می‌کنند لعنتیا کشتن انسانهای بی گناه چه امتیازی به شما بی شرفها میده جز خباثت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس