کد خبر 1429054
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

به گزارش مشرق،مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

 پشت پرده سیاسی و ضدامنیتی تجمعات اپوزسیون خارج نشین

 تجمع اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی در برلین آلمان از زوایا مختلفی بررسی آن اهمیت دارد. در پس پرده این تجمعات اهداف و یا سرنوشتی دیده می شود که نهایتا فراتر از تجزیه ایران هم برای آن قابل تصور است.

 ضدانقلاب با روش‌های متعددی در هفته‌های اخیر تلاش کرد که تجمع چشمگیری در داخل ایران راه بیافتد ولی نهایتا اغتشاشات چند نفره در برخی نقاط کشور نصیبش شد. اولین هدف تجمعات خارج از کشور جنبه الهام بخشی برای داخل ایران است. البته این هدف‌گذاری از پایه غلط است چون میان محاسبات، خواسته‌ها و سلایق سیاسی و به خصوص علایق فرهنگی هسته‌های اصلی تجمع کننده خارج از ایران با عموم مردم داخل ایران فاصله چشمگیری مشاهده می‌شود. به عنوان نمونه می‌توان به مصادیق بارز برخی هنجارشکنی‌های دیروز تجمع برلین اشاره کرد. دیروز گردانندگان تجمع برلین با افتخار از جدی‌ترین خواسته‌ها و آرزوهای خود یعنی نقش دادن جدی به همجنسگرایان در آینده ایران رونمایی کردند. این در حالیست که این موضوع به لحاظ فرهنگی و عرفی در داخل ایران به شدت منفور و طرد شده است.

 هدف بعدی تجمع برلین نشان دادن ویترین جدید از اپوزیسیون با معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های همچون حامد اسماعیلیون است. این تغییر ویترین البته به منزله تغییر اهداف راهبردی اپوزیسیون یا نشانه تطور فکری عمیق در آنها نیست. حامد اسماعیلیون جدای از منافقین، سلطنت طلب‌ها، تجزیه طلبان، کومله، جیش العدل و ... نیست‌ و البته به بخشی از اینها نزدیکتر و به برخی دیگر دورتر است، اما وظیفه او این است که در تجمعاتش هیچکدام را طرد نکند بلکه چهره واحدی از اپوزیسیون چهل تکه نشان بدهد. او باید چهره‌ای نو برای نمایندگی قصه‌های اجتماعی جدید باشد. طبیعی است که دیگر اپوزیسیون‌سازی و تولید نفرت‌های کاذب با داستان سرایی از اعدام‌های سال ۶۷ چندان امکانپذیر نیست و باید بر قصه‌های همچون ماجرای هواپیمای اوکراینی و داستانک‌های تأثیرگذاری مثل وفات مهسا امینی و گشت ارشاد با روایت‌های خاص ضدانقلاب تمرکز شود. قصه گویی حامد اسماعیلیون هم البته دوام نخواهد داشت و ابعاد او نیز همانند اسلافش بیشتر از این برای افکار عمومی روشن خواهد شد.

 اما با احتساب تعداد پرچم‌های که در تجمع برلین بلند شد، ایران نهایتا باید به چهار الی هفت تکه تبدیل شود. نقشه‌ای که «جیمز برنز» وزیر خارجه آمریکا در سال ۱۳۲۴ شمسی پس از جنگ جهانی دوم کشید و مبتنی بر جدایی قومیت‌ها در ایران هست. تبدیل ایران به چند کشور کوچکتر البته در شرایط عادی ممکن نخواهد شد، چون پیاده سازی تجزیه ایران به سادگی امکان ندارد و حتی بالفرض نبود جمهوری اسلامی نیز عقبه وطن پرستی در ایران بگونه‌ای است که تجزیه ایران با یک معاده و توافق سیاسی بین چند گروه و حزب دست ساخته صورت نمی‌پذیرد بلکه با خون‌ریزی و جنگ داخلی گسترده همراه خواهد شد. به همین دلیل از یک طرف با وقوع جنگ داخلی‌ سنگین‌ و غیر قابل مهار و مهیا شدن زمینه دخالت خارجی در محیط داخلی ایران و از طرفی دیگر میزان شدید بی‌اختیاری و اطاعت‌پذیری شدید سران گروه های استقلال طلب از سرویس‌های امنیتی کشورهای غربی، فراتر از تجزیه، خطر مستعمره شدن بخش‌های متعددی از ایران محتمل‌تر خواهد بود. یعنی همان استقلال ظاهری و محدود نیز برای تجزیه‌طلبان نیز در واقعیت بدست نخواهد آمد.

 جامعیت نظام اسلامی که جمهوریت و اسلامیت به عنوان دو پایه مهم که هم مردم سالاری در آن رعایت شده و هم فرهنگ و اعتقادات ایرانیان رعایت می‌شود، سبب شده که جامع‌ترین نوع حکومت متناسب با ملت ایران تحقق پیدا کند. اما هر چه می‌گذرد یک واقعیت دیگر نیز بیش از پیش برجسته می‌شود، جمهوری اسلامی آخرین مدل حکومتی برای ماندگاری ایران قوی و جلوگیری از تجزیه ایران و خوار شدن مردم ایران هم است. اگر کسی به حفظ اعتلا و کرامت ایران معتقد است باید به ارتقا جمهوری اسلامی و رفع ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت آن تمرکز کند و هر راه دیگری غیر از این خواسته یا ناخواسته تیشه به ایران و ایرانی خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    4 6
    بهتر وزارت ارتباطات با مردم ایران کنار بیاد و گرنه اگر اینترنت قطع بشه عده ای جاهل به دنبال ان هستن بدانند اول از همه همین اوپراتورهای داخلی و سرویس دهنده های اینترنت داخلی تمام ورشکست شده و مملکت بدبخت خواهد شد ولی ما به سراغ استارلینک خواهیم رفت قیمت استرالینک هرروز کمتر خواهد شد و مردم به ان سمت خواهند رفت و دیگر توانایی خوابان شورش ها را نخواهید داشت 😅😅
    • ارسلان IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      7 3
      حداقل برو فارسی یاد بگیر بعد کامنت بگذار.عبری با فارسی فرق داره.
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      اینترنت زمانی قط میشه که اقتصاد ایران درست بشه ...میدونیکه قرار نیست اقتصاد درست بشه چون ایجاد یه شبکه ای که فقط بتونه 50 میلیون کاربر رو 24 ساعته ساپورت کنه اونم بصورت رایگان از عهده بودجه مملکت خارجه در ضمن استارلینک هزینه ش به دلاره نه به ریال برای کسیکه حقوق ماهانه ش بین 100 تا500 دلار باشه هزینه گزافی رو متحمل میشه و استارلینکم روزی بیاد توی ایران میشه عین همین اینترنت فعلی فقط تفاوتش اینه که انگار اینترنتتو از adsl بردی به بی سیم
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      2 0
      البته این فقط مردم نیستن که باید سعی در حفظ نظام کنند متاسفانه مسئولین و نظام هم در به وجود آمدن این شرایط بی تقصیر نیستند.
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      3 2
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 1
    دقیقا درسته. من ایران واحدی بعد از جمهوری اسلامی متصور نیستم.
  • سید IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 1
    از نقاط اشتراک اصلاح طلبان داخلی که باسکوت خود رضایت پنهانی شان از این اغتشاشات را نشان می دهند، با این جماعت هوچی نباید غافل بود!!!
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      3 0
      اصلا هم سکوت نکرده اند. روزنامه های اصلاح طلب کاملا همنوا با اغتشاشگران پادو موساد هستند. جهان صنعت و اعتماد و دتیای اقتصادو آرمان ملی را نگاه کن تا ببینی علنا سخنگو موساد هستند.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    13 9
    بعيد بدونم کسی به اين حرفا ديگه گوش کنه
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      12 4
      اتفاقا گوش میکنن که با این همه هجمه رسانه ای تنها حدود 0.2 درصد مردم ایران به خیابان ها اومدن. گوش کردن یعنی همین یعنی اعتراض داریم ولی اجازه نمیدیم کسی خط رو کشورمون بندازه. اکثریت مردم ایران بسیار شریف و آگاه هستند و مسئولین باید قدر این مردمو بدونن
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      9 0
      یعنی مردم میخوان کشورشون نا امن و تجزیه بشه؟ یا به دست این گروه هایی که پرچمشون در برلین حضور داشت بیفته؟ بعید میدونم. مردم حضوری در میدان و خیابان های ایران به نفع این جریانات نداشتند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    هیچ کس نمی‌تواند ایران را تجزیه کرد چون دولت و ملت ایران از همه اقوام تشکیل شده و هیچ گونه از نظر همزیستی ندارن همه در دولت سهیم هستن من بعنوان یک عرب به عنوان عرب ايرانی افتخار می کنم راستی یه سری مشکلاتی هست ولی به همت رهبر معظم انقلاب و دلسوزان قابل حل شدن است وعده ما تا ظهور مهدی ایرانم
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 6
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • ایران قوی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      7 1
      چو ایران نباشد تن من هم نباد 😍😍😍
  • حامی رهبر IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 4
    حرفهای قشنگی زدید ولی مسئولین کشور ما که آقازاده هاشون در کشورهای دشمن ایران دنبال عیش و کیف هستند و دست به دست شدن پستها بین عده ای انقلابی نمای ضد انقلاب اجازه میده نخبگانی همچون سعید محمد و امثالهم به کشور خدمت کنند؟آیا اختلاسگران اجازه هزینه برای آموزش و پرورش و شکوفا شدن نخبگان می دهند؟
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      1 2
      جمع کن این آقازاده آقازاده گفتن رو. مسئله زباله های وحشی آقازاده نیست که.
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 2
    زمانی که مسولین حکومت مشغول چپاول بودن غرب با کرونا کلاهی سرتون گذاشت که نفهمیدین از کجا خوردید اونم مدرسه مجازی که غرب افکار خودشو دیکته کرد به بچه ها با اینستا
  • حاج کاطم IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    5 1
    ب مردم مظلوم دهک های پایین که شهید و جانباز دادند اهمیت قائل شوید و اختلاف و بی عدالتی اجتماعی در بحث قانوگذاری را برطرف کنید البته با یک مجلس متخصص .نحوه رای گیری و نامزدی مجلس منسوخ و ناکارامد است
    • ایران NL ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 0
      آقا کاطم واضحتر ایرادات رو بگو و پیشنهاد اصلاحش رو مشخص کن. وگرنه حرف بی هدف که باد هواست
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    با توجه به اینکه در اوج هیاهوی اتفاقات همیشه خدا با ایران بوده و نتیجه ای درست برعکس دلخواه دشمنانش رقم زده، بعید نیست فتنه تجزیه طلبی در آشوب های اخیر، به یاری خدا به گسترش تمامیت ارضی ایران تبدیل شود.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 1
    مشکلات اقتصادی مردم یعنی همین گرانیها ،مشکلات اداری یعنی پارتی بازیها ، اگر رفع شود جمهوری اسلامی۹۹درصد فدایی دارد.
  • FI ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    رفراندوم
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 1
    اگر جلوگیری نکنید. خودمون پا مبشیم ، مردان خمینی
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    سوختید
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    فعلاذ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس