سئول: کره شمالی برای هفتمین آزمایش اتمی آماده می‌شود

در ادامه تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره، رئیس‌جمهور کره جنوبی گفته است که کره شمالی برای هفتمین آزمایش اتمی آماده می‌شود.

به گزارش مشرق، «یون سوک سئول» رئیس‌جمهور کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که کره شمالی مقدمات هفتمین آزمایش اتمی خود را تکمیل کرده است و سئول همچنان برای تحرکات بیشتر «پیونگ‌یانگ» در حالت آماده‌باش قرار دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری کیودو، رئیس‌جمهور کره جنوبی با اشاره به آمادگی کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش اتمی گفت که به نظر می‌رسد که کره شمالی «مقدمات یک آزمایش هسته‌ای را کامل کرده است».

بر اساس گزارش کیودو، یون در جریان یک سخنرانی در مجمع ملی کره جنوبی و در بین افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که کره شمالی به زودی اولین آزمایش اتمی خود را از سال ۲۰۱۷ تاکنون انجام خواهد داد،  تصریح کرد که آزمایش‌های موشک بالستیک اخیر پیونگ‌یانگ در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

بر اساس این گزارش، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، کره شمالی، ۲۷ آزمایش موشکی انجام داده است. یون آزمایش‌های موشکی کره شمالی را بعنوان یک «حمله از روبرو» به جامعه بین‌المللی توصیف کرد و متعهد شد که کره جنوبی و ایالات متحده همکاری‌ها برای مهار و مقابله با تهدید برنامه های موشکی و اتمی کره جنوبی را افزایش دهند.

وی ادامه داد: «دولت (کره جنوبی) بازدارندگی خود را با قابلیت‌های بسیار زیاد از طریق موضع دفاعی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده » و همچنین همکاری امنیتی میان کره جنوبی،‌ایالات متحده آمریکا و ژاپن تقویت می‌کند.

گزارش‌ رسانه‌ها حاکی از افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره است به طوریکه روز گذشته (دوشنبه)، دو کشور کره جنوبی و شمالی در امتداد مرز دریایی مورد مناقشه در دریای زرد تیرهای هشدار شلیک کردند.

علی‌رغم هشدارهای پی در پی کره شمالی، سئول و واشنگتن روز گذشته، رزمایش دریایی مشترک چهار روزه‌ای را در دریای زرد آغاز کردند که این رزمایش آن طور که کیودو گزارش کرده است، شامل ارتش، نیروی هوایی و گارد ساحلی کره جنوبی وارتش ایالات متحده آمریکا می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس