گفت‌وگوی زنده تلویزیونی سخنگوی دولت آغاز شد

سخنگوی دولت اعلام کرد: در ایام اخیر به وضوح شاهد بودیم که تغییراتی در سطح جهانی رخ می‌داد و نظام قدرت جهانی که یک کشور قدرت برتر جهانی بود، در حال تغییر است.

به گزارش مشرق، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در برنامه زنده تلویزیونی «صف اول» شبکه اول سیما، در سخنانی، گفت: حدود یک ماه است که کشور ما درگیر حوادثی شده که مقام معظم رهبری فرمودند که نباید ما را متوقف کند.

وی افزود: اگر بخواهیم یک تحلیل راهبردی از حوادث اخیر داشته باشیم، باید ببینیم در ایام اخیر، سطح منطقه و جهان چه حوادثی رخ می‌داد.

سخنگوی دولت افزود: در ایام اخیر به وضوح شاهد بودیم که تغییراتی در سطح جهانی رخ می‌داد و نظام قدرت جهانی که یک کشور قدرت برتر جهانی بود، در حال تغییر است؛ اینکه چه کشوری چه جایگاهی در نظم جدید جهانی داشته باشد، الان و در طی این چند سال تعیین خواهد شد، طبیعتا کشورهایی که عملکرد خوبی در این ایام داشته باشند، جایگاه بهتری در جهان آینده خواهند داشت.

سخنگوی دولت بیان کرد: در سال‌های اخیر سعی شد که با سیاست همسایگی، جایگاهی در شأن ایران در هندسه جدید جهانی محقق شود. کشور ما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سعی می‌شود که در نظم جدید جهانی به جایگاه والایی که در گذشته داشت، بازگردد.

بهادری جهرمی ادامه داد: تحلیل ما این است که دشمن در حوادث اخیر سعی داشت نگذارد کشور در این تغییر نظم جهانی که در حال رقم خوردن است، به جایگاهی که باید و شاید، برسد؛ دشمنان متوجه شدند که مسیر تحریم‌ها جواب نمی‌دهد و با جنگ شناختی سعی کنند که مشغله‌ای را به واسطه مشکلاتی که درون کشور است، ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید اعتراضات مردم شنیده شود، اظهار کرد: بدیهی است که این حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود، دشمنان به دنبال یک بهانه‌ای بودند تا این عملیات را اجرا کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: پلیس آمریکا در طول پنج، شش سال گذشته، بیش از هزار نفر را قبل از بازداشت به قتل رسانده  است که حدود ۲۵۰ نفر آن‌ها از بانوان بودند، یعنی در ایالات متحده، هر ۱۰ روز یک خانم توسط پلیس به قتل رسیده، اما اخبار آن هیچ وقت انقدر بولد نمی‌شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: اساساً کار ویژه دولت این است که مشکلات و چالش‌ها را احصا کند و پذیرای نکات و ایده‌ها برای حل مشکلات است؛ اعتقاد بنده این است که دشمن با این برنامه‌های دولت و مسیر حرکتی که مردم در پیش گرفته‌اند، مشاهده کرد که عاقبت این مسیر به نفع‌اش نخواهد بود.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: کشور ما تمام شرایط برای پیشرفت از جمله سرمایه انسانی و منابع غنی را دارد، اما به این خاطر در این سال‌ها رشد مناسبی نداشتیم که مانع وجود داشته است.

*دهه هفتادی و هشتادی‌ها سیلی محکمی به گوش دشمن خواهند زد 

وی همچنین یکی از موانع پیشرفت کشور را نظام دیکتاتوری شاهنشاهی حاکم در کشور در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب  عنوان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمن اجازه پیشرفت به ما نمی‌داد و هر جایی که می‌خواستیم رشد کنیم، با تحریم دشمن مواجه می‌شدیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: با تغییر نظم جهانی این موانع از بین می‌رود، یعنی در هندسه جدید قدرت جهانی، کشور ما می‌تواند یک صعود جهشی داشته باشد.

بهادری‌جهرمی تأکید کرد: در حال حاضر ما به این خاطر می‌توانیم فروش نفتی و غیرنفتی را افزایش دهیم که این تغییر در هندسه قدرت جهانی رقم خورده است.

وی تصریح کرد: در جنگ نظامی دشمن می‌خواست مانع ما شود، اما به قدرت نظامی تبدیل شدیم، در زمینه اقتصادی هم همین اتفاق افتاد و قطعاً در جنگ شناختی نیز دشمن موفق نخواهد شد و به طور قطع، جوانان دهه هفتادی و دهه هشتادی ما سیلی محکمی به گوش دشمن خواهند زد.

سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دولت برای از بین بردن موانع تجارت خارجی و تولید داخلی، اظهار کرد: به عنوان مثال واردات ما در گندم مشکلی نداشت، ولی در این دولت در حوزه کشاورزی و تولید کالاهای اساسی سرمایه‌گذاری شد، ما در خرید تضمینی گندم رکورد داریم و در سایر کالاهای اساسی نیز ان‌شاءالله به همین سمت پیش خواهیم رفت.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: وقتی جوان نخبه ما بخواهد کاری کند، نیازمند مجوز کسب و کار است، در گذشته این کار مشکل زیاد داشت، ولی الآن با یک ثبت در سامانه، جوان نخبه و تولیدکنندگان می‌توانند بیش از ۵۰۰ مجوز دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه در همین ایام اخیر بیش از ۱۰۰ هزار مجوز از طریق سامانه صادر شده است، گفت: حجم نقدینگی در کشور ما در طول ۸ سال، حدود ۸ برابر شد و این به معنای یک تورم و یک بهمن است که هر چقدر پایین‌تر می‌رود، بزرگتر می‌شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، ادامه داد: دولت برای کنترل این تورم، یک سلسله اقدامات را برنامه‌ریزی و سعی کرد همین نقدینگی موجود را به سمت پیشران مانند انرژی و مسکن ببرد و در حقیقت نقدینگی را هدایت کند.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: با سیر صعودی که تورم پیش می‌رفت، باید از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسید، ولی هم‌اکنون به ۴۰ درصد رسیده و با همین مسیر کاهشی اگر پیش رویم، آینده خوبی در این حوزه برای کشور رقم خواهد خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    یک دنیا سپاس بابت مطلب عمیقتون، حقیقتا بامزه بود
  • GB ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 3
    جرات داری همه پرسی بزار خخخخخخخ
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      3 3
      وچی تو سوریه زمان جنگل تروریست شدن ایران یاتوولنگاری وازادی تخریب وفخاشی توخیابون
  • یزدان IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    تو هم قسمتی از این تغییری
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    فعلا که این جمهوری اسلامی هست که از اینکه کشورهای همسایه در حال توسعه و قدرت گیری هستند ترس و هراس و وحشت روزافزون داره خخخ
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 1
      از خخخ گفتنت معلومه که سوختی که قشنگ دروغ میگی
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    کدام کشور قدرت برتر جهان بود ؟ از وقتی شوروی ازمایش اتمی کرد قدرت برتری وجود ندارد . اگر شما یک قدرت را برتر میدانید این مشکل خودتان است
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 1
      اگه قدرت برتر نبودیم با توجه به مسائل جهان، الان تجزیه شده بودیم پس پماد بمال که ان شاءالله خوب شوی
  • DE ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    حقوقی که می گری برای مقابله نرم هست اقای محترم نه برای نشخوار حرف های قبلی ها. اگر کارتو بلد نیستی استعفا بده. اشنا که جای تو بود با یک توییت چه ها که نمی کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس