کد خبر 1428087
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
عربستان یک پزشک تونسی را به 15سال حبس محکوم کرد

عربستان سعودی یک زن پزشک تونسی را به جرم تائید طرفداران جنبش حزب‌الله لبنان به ۱۵سال حبس محکوم کرد.

به گزارش مشرق، دادگاهی در عربستان «مهدیه المرزوقی» پزشک تونسی را به اتهام «توهین به نظام سعودی» محکوم به ۱۵ سال زندان کرد؛ جرم این پزشک پسندکردن فیلمی از تجمعات طرفداران حزب الله در پایتخت تونس و در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام شده است.

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، برادر این پزشک تونسی می‌گوید: خواهر ۵۱ ساله او که از سال ۲۰۰۸ در عربستان سعودی زندگی و کار می‌کند، در سال ۲۰۲۰ توسط مقامات سعودی دستگیر شد؛  این اتفاق پس از پسندکردن ویدئوی منتشر شده در توئیتر از تظاهرات طرفداران حزب الله توسط وی در مقابل یک محوطه شهرداری در پایتخت تونس اتفاق افتاد.

برادر این پزشک در ادامه افزود: بازجویی‌ها از او یک سال تمام طول کشید و سپس به دو سال و ۸ ماه زندان و حبس تعلیقی به مدت یک سال محکوم شد. قبل از اینکه در حکم اولیه با درخواست وکیل منصوب شده توسط مقامات سعودی تجدیدنظر شود، او به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود.

۱۵سال حبس یک پزشک زن به خاطر طرفداری از حزب الله

واکنش‌های توئیتری به این دستگیری و درخواست آزادی المرزوقی

این شهروند تونسی از «قیس سعید» رئیس جمهور تونس و دیپلمات‌های کشورش خواست تا با مقامات سعودی برای آزادی خواهرش وارد گفت‌وگو شوند؛ دولت سعید، متحد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی است.

طی چند سال اخیر مقامات سعودی معمولاً فعالان شبکه‌های اجتماعی را در صورت اظهار نظر در فضای مجازی دستگیر می‌کنند و مجازات‌های سختی را برای توئیتری‌ها در نظر می‌گیرند.

این در حالی است که ایالات متحده سه شنبه هفته گذشته، ۱۸اکتبر اعلام کرد که با عربستان سعودی درباره یک شهروند آمریکایی سعودی‌الاصل که توسط این پادشاهی بازداشت شده در تماس است تا این فرد آزاد شود.

این شهروند آمریکایی «سعد ابراهیم الماضی» است که به دلیل توییت‌های انتقادی علیه عربستان سعودی، به زندان محکوم شده و اکنون  در حال گذراندن حکم خود است. پسر فرد دستگیرشده می‌گوید که پدر ۷۲ ساله‌اش در ۳ اکتبر به ۱۶ سال حبس و ۱۶ ممنوعیت سفر پس از پایان مدت محکومیتش محکوم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 3
  • CH ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    29 0
    بعد همین عربستان شده لیدر آزادی زنان توی ایران یک عده گوساله هم با حرفش آدم میکشن
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    17 1
    به به چه ازادی بیانی! از وقتی صفحه نیما نکیسا رو بستن فهمیدیم آزادی بیان از نظر این ها یعنی چی تحمل یکم نظر مخالف هم ندارن بعد بعضی مذهبی و محجبه ها فکر میکنند اگه حکومت عوض بشه باز هم امنیت دارن نه عزیز فعلا هممون وسیله ایم
  • حمید IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 27
    خوبه .عربستان هم مثل شما رفتار کرده .که این همه زندانی با اتهامات واهی دارید واز طرفی حزب اله از نظر بین المللی تروریست است .
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 20
    حتما شماها خیلی خوبین
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    28 0
    جوووونم آزادی بیان!!! طرفدارای عنتر نشنال از خجالت آب بشن!!!
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    31 0
    شرط میبندم هنوز دوسال از حبس این پزشک آزادیخواه نگذشته آل سعود سقوط کند (آنهم سقوط آزاد) و این زن شجاع آزاد شود. پیروزی بسیار نزدیک است.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    14 0
    این اصلاح طلبا های خائن یاد بگیرن
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    12 0
    چرا ما نه؟ ما هم خواهان اجرای چنین مجازات هایی در کشور هستیم.
  • طاها IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    14 1
    تا تیتر خبر رو خوندم حدس زدم باید عربستان باشه ؛ بالاخره حکومت اینها هم برچیده میشه به خواست خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس