درخواست آزادی بانوی تونسی حامی حزب‌الله در عربستان سعودی

سازمان‌های حقوقی و خانواده یک بانوی تونسی که به دلیل انتشار مطلبی در حمایت از حزب‌الله در توئیتر به ۱۵ سال حبس در عربستان محکوم شده، آزادی او را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، سازمان‌های حقوقی و خانواده یک بانوی تونسی که به دلیل باز نشر یک مطلب درباره حزب‌الله در توئیتر به ۱۵ سال حبس محکوم شده است، از مقام‌های تونسی خواستند برای آزادی او اقدام کنند.

«لیلی المرزوقی» خواهر «مهدیه»(۵۱ ساله) بانوی تونسی که از سال ۲۰۲۰ در عربستان سعودی بازداشت شده است، می‌گوید که مهدیه در تابستان ۲۰۲۰ مطلبی در خصوص برگزاری تظاهرات حمایت از حزب‌الله در تونس باز نشر کرده بود که به دنبال آن وی بازداشت شد.

بنابر گزارش وبگاه «النشره»، در اوایل ۲۰۲۲ حکم قضایی اولیه برای مهدیه مبنی بر سه سال و نیم حبس به اتهام برهم زدن نظم اجتماعی و اهانت به دولت و تمجید حزب الله صادر شده بود اما در ماه می ۲۰۲۲ دادگاه تجدید نظر حکم حبس او را یک سال تقلیل داد.

بر اساس این گزارش، ۲۵ سپتامبر گذشته نیز دادگاه سعودی حکم قبلی را لغو و بار دیگر مهدیه را بر اساس قانون تروریسم محاکمه و او را به ۱۵ سال حبس اجرایی محکوم کرد.

خواهر مهدیه از مسئولان تونس خواست تا برای آزادی خواهرش اقدام کنند.

در همین ارتباط انجمن دفاع از حقوق بشر تونس در بیانیه‌ای تأکید کرد که حکم صادره علیه مهدیه ظالمانه و نقض آشکار حق آزادی بیان و جنایت علیه همه زنان و مردان تونسی و تداوم سیاست بستن دهان منتقدان توسط رژیم سعودی است.

همچنین «المرصد التونسی لحقوق الإنسان» نیز حکم صادره علیه مهدیه را محکوم کرد. «مصطفی عبدالکبیر» رئیس این دیدبان گفت که مسئولان تونس بایستی برای آزادی مهدیه اقدام کنند.

طی هفته‌های گذشته مسئولان سعودی احکام حبسی علیه برخی افراد به دلیل انتشار مطالبی در توئیتر در انتقاد از دولت صادر کرده‌اند که برخی از این احکام به ۴۵ سال حبس می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس