احتمال انتخاب نخست وزیرتا پایان اکتبر/زمزمه بازگشت جانسون به قدرت

در حالی که حزب محافظه کار انگلیس بر ضرورت انتخاب نخست وزیر جدید تا پایان اکتبر تأکید کرده است، برخی منابع رسانه ای از تمایل «بوریس جانسون» برای بازگشت به قدرت خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «گراهام بردی» رئیس کمیته سازماندهی حزب محافظه کار انگلیس (کمیته ۱۹۲۲) در پی استعفای «لیز تراس» رهبر این حزب و نخست وزیر انگلیس گفت که رهبر جدید این حزب باید تا قبل از ارائه متمم بودجه در ۳۱ اکتبر انتخاب شود.

وی همچنین افزود که رقابت بر سر ریاست جدید حزب محافظه کار انگلیس باید تا ۲۸ اکتبر جاری به پایان رسیده باشد.

این خبر در حالی است که روزنامه تایمز انگلیس به نقل از دبیر سیاسی خود مدعی شد که «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق انگلیس برای نامزدی حزب محافظه کار و بازگشت به قدرت بی تمایل نیست.

«لیز تراس» نخست وزیر انگلیس امروز پنج شنبه در سخنانی از استعفای خود از این پست و رهبری حزب محافظه کار این کشور خبر داد. وی که کمتر از دو ماه پیش نخست وزیر انگلیس شده بود، ضمن اعلام استعفا گفت تصمیم استعفای خود را به پادشاه اطلاع داده است و تا تعیین نخست وزیر جدید در سمتش باقی خواهد ماند. تراس همچنین گفت که انتخاب رهبر جدید حزب محافظه کار طی یک هفته آینده انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    این هم یکی دیگر از فضولان غرب وحشی که ایران اسلامی مقتدر را بر نتابید و سرنگون شد. لیز تراس نخست وزیر انگلیس خبیث، هنوز دو ماه از جایگزینی اش به جای دلقک بوریس جانسون نمی گذشت که با افتضاح اقتصادی که به بار آورد مستعفی، بخوانید سرنگون شد. کشور انگلیس که با شاه اجباری که فرزند ارشد خاندان سلطننی اداره شده و نخست وزیرش برگزیده فقط حدپد صد و هشتاد خزار عضو یک حزب است اننظار بیشتر از این نمی توان داشت.انگایس مثل فرانسه و مثل آلمان روزهای بسیار سخت تری در پیش داشته که می تواند حتی نقشه سباسی اقتصادی جهان را تغییر دهد و زین پس انگلیس را در شمار کشورهای ورشکسته ببینیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس