کد خبر 1427983
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
واکنش «بایدن» به استعفای نخست وزیر انگلیس

رئیس جمهور آمریکا ضمن تشکر از نخست وزیر مستعفی انگلیس به علت مواضع ضد جنگ روسیه در اوکراین، گفت: آمریکا و انگلیس دو متحد قوی و دوستانی همیشگی هستند و این واقعیت هرگز تغییر نمی کند.

به گزارش مشرق  و به نقل از روسیا الیوم، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه بیانیه‌ای درباره استعفای «لیز تراس» نخست‌وزیر انگلیس تنها شش هفته پس از روی کار آمدنش منتشر کرد.

بایدن در این بیانیه تأکید کرد: آمریکا و انگلیس، متحدانی قوی و دوستانی همیشگی هستند و این واقعیت هرگز تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: من از لیز تراس به خاطر مشارکتش در طیفی از مسائل از جمله مسئول دانستن روسیه برای جنگ علیه اوکراین تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد که واشنگتن به همکاری نزدیک خود با دولت انگلیس برای مقابله با چالش‌های جهانی پیش روی آنها ادامه خواهد داد.

این واکنش بایدن به استعفای نخست وزیر انگلیس در حالی است که «ران کلاین» رئیس کارکنان کاخ سفید نیز در مصاحبه‌ای با شبکه «ام اس ان بی سی» تأیید کرد که آمریکا با جانشین لیز تراس که امروز پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد، رابطه نزدیکی خواهد داشت.

گفتنی است که لیز تراس نخست وزیر انگلیس در سخنانی از استعفای خود از این پست و رهبری حزب محافظه کار این کشور خبر داد. لیز تراس که کمتر از دو ماه پیش نخست وزیر انگلیس شده بود، ضمن اعلام استعفا گفت تصمیم استعفای خود را به پادشاه اطلاع داده است و تا تعیین نخست وزیر جدید در سمتش باقی خواهد ماند. وی همچنین گفت که انتخاب رهبر جدید حزب محافظه کار طی یک هفته آینده انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 0
    این چه زود تقش در اومد. بانوی اهنین که میگفتند این بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس