کد خبر 1428952
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵
جانسون از رقابت برای مسند نخست وزیری انصراف داد

بوریس جانسون نخست وزیر پیشین انگلیس یکشنبه شب از شرکت در انتخابات برای مسند نخست وزیری انصراف داد.

به گزارش مشرق، جانسون اعلام کرد که به دلیل عدم توافق با سایر نامزدهای کرسی نخست وزیری به این تصمیم رسیده است. وی گفت: من معتقدم که در موقعیت مناسبی هستم تا بتوانم در انتخابات ۲۰۲۴ پیروزی محافظه‌کاران را به دست بیاورم اما در روزهای آخر متأسفانه به این نتیجه رسیدم که این کار درستی نیست.

جانسون تصریح کرد: شما نمی‌توانید به طور موثر حکومت کنید مگر اینکه یک حزب متحد در پارلمان داشته باشید؛ گمان می‌کنم بهترین چیز این است اجازه ندهم نامزدی من پیش برود و به حمایت از هرکس که پیروز شود متعهد شوم.

رقابت برای تصاحب مسند نخست وزیری از روز پنجشنبه که لیز تراس از مقام خود کناره‌گیری کرد، آغاز شده است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخاباتی روز دوشنبه اعلام می‌شود. ریشی سوناک وزیر دارایی پیشین و پنی موردانت معاون پارلمانی نخست وزیر از دیگر گزینه‌های مطرح در انتخابات هستند.

جانسون ژوئیه گذشته در پی استعفای گسترده اعضای دولت، با اکراه از مقام خود کناره‌گیری و در نطق استعفای خود اعلام کرد که به ناچار «بهترین شغل دنیا» را ترک می‌کند.

استعفای تراس گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت جانسون به قدرت را افزایش داده بود؛ اما با انصراف وی، شانس ریشی سوناک که موفق شد در انتخابات دور قبل به مرحله نهایی صعود کند افزایش یافته است.

طبق اعلام رئیس فراکسیون حزب محافظه‌کار، رهبر جدید حزب حاکم که سکان دولت را به دست خواهد گرفت، جمعه آینده معرفی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    شرایط بی ثباتی اقتصادی و بین المللی بگفته لیز تراس واقعیت امروزه انگلیس و بسیاری از دیگر کشورهاست که مانند او را از مسند پایین خواهد آورد و برای غلبه بر این شرایط وخیم بنظر نمیرسد کسی یارا و توانا وجود داشته باشد و این اوضاع را بسمت نابهنجاری ها سوق میدهد که سعی نمودند طی دهه ها با چپاول ثروت دیگران به شکل دیگر و مورد دلخواه تبدیل کنند و توان و نیرو و قدرت فکر دیگران را جذب خود کنند و خود هم توهم زنند فرهنگ نایس اروپائی اما با یک اتفاق مثل جنگ اوکراین حقیقت بر ملا میشود و امثال کمک و حمایت از اوکراین بعنوان نمادی از اروپا یا باغ هم نمیتواند صحنه را عوض کند چون دیوار خود ساخته آنها بر توانائی دیگران بنا نهاد شده بود و امروزه با نداشتن نفت و گاز ارزان و فراوان و همچنین مواد غذائی و دیگر امکانات روسیه بخشی از آن فرو ریخت چون به همین مقدار بسنده نکردند و همه چیز را بیشتر و از آن خود میخواستند البته با فکر کنار رفتن و یا تسلیم حکومت در روسیه چیزی که از قدیم دول اروپائی با جنگ ها بر آن نظر داشتند حتی با پیوندهای فامیلی که وجود داشت و تزار روس و ویلهلم آلمان از آخرین آنها بودند و هیتلر و ناپلئون هم گرفتار سرما و شکست شدند و فقط در انگلستان از آن عشیره بر تخت تکیه دارند که هنوز نگاه بدان سمت و سو با همان اعتبار دارند البته به پشتوانه آمریکا تحت سیطره صهیونیزم جهانی دور و شکل تازه ای در حال رقم خوردن است چین احتمالا در دوره سوم ریاست شی جی بخواهد نقش بارزتری ایفا کند
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    احتمالا رقابت بین والاس و سوناک باشد شاید با پیش بینی شرائط جنگی در انگلیس والاس وزیر دفاع سابق را انتخاب کنند بنظر نمیرسد کاری از عهده اقتصاد دانی مثل سوناک بر بیاد
  • ساس IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    اسناد همکاری جانسون با سازمان امنیت روسیه میتوانست اینبار مصونیت سیاسی اورا لغو کند و بی سر وصدا اشد مجازات را ببیند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    فکرکنم انگلیس بدون چوپان باقی بمونه!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس