کد خبر 1427972
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
بلینکن: پوتین فردی منطقی است

وزیر امور خارجه آمریکا، رئیس جمهور روسیه را فردی منطقی توصیف کرد اما مدعی شد تصمیماتی که از سوی وی اتخاذ شده‌اند منطقی نیستند.

به گزارش مشرق ، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه فردی منطقی است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بلینکن در مصاحبه‌ای گفت:‌ «دشوار است که بفهمید در ذهن فرد دیگری چه می‌گذرد. فکر می‌کنم او (پوتین) فردی منطقی است».

وی با این حال مدعی شد: «اما تصمیماتی که او می‌گیرد، یا بهتر بگویم اهدافی که تعریف می‌کند، منطقی نیستند».

این هفته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در مصاحبه اختصاصی با شبکه «سی‌ان‌ان» همتای روس خود را «بازیگر منطقی» توصیف کرد اما مدعی شد او در ارتباط با جنگ اوکراین به شکلی قابل توجه دچار اشتباه محاسباتی شد.

به تحلیل شبکه روسی راشا تودی، استفاده از توصیف بازیگر منطقی از سوی بایدن تغییر لحن قابل توجه در مقایسه با لفاظی‌های سابق وی است که پوتین را «قاتل»، «دیکتاور قاتل»، «جنایتکار جنگی» و غیره توصیف کرده بود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت ایالات متحده شروع به درک این موضوع کرده که در ارتباط با مداخله در مناقشه اوکراین فراتر از آنچه در نظر داشتند، می‌روند.

بایدن و پوتین که از قبل از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین با یکدیگر گفت‌وگو نکرده‌اند، قرار است هر دو ماه آینده در نشست سران گروه ۲۰ در بالی حضور یابند. رئیس‌جمهور آمریکا دیدار با همتای روس خود را به طور کامل رد نکرده و هفته گذشته گفت «باید دید» که آیا این دیدار رخ خواهد داد یا نه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    7 0
    اینطور حرف زدن نشون میده هوا داره سرد میشه☃❄☃

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس