کد خبر 1428129
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
بلومبرگ: روسیه در نشست اتمی پیش رو شرکت نمی‌کند

یک رسانه آمریکایی اعلام کرده روسیه در نشست انرژی اتمی در واشنگتن شرکت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، رسانه آمریکایی «بلومبرگ» مدعی شده روسیه در نشست اتمی هفته آینده در واشنگتن حضور نخواهند داشت.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، بلومبرگ به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشته در نشست انرژی اتمی شرکت نخواهد داشت اما توضیحی درباره این تغییر برنامه ارائه نکرد.

بلومبرگ به نقل از یک فرد مطلع نوشته است، اسم مقامات ارشد شرکت انرژی روسی «روس‌اتم» و شرکت اصلی تنظیم مقررات آن به اسم «روس‌تکنادزور» از فهرست سخنرانان نشست حذف شده‌اند.

این رسانه آمریکایی بدون اشاره به جزئیات افزود: «وضعیت حضور در کنفرانس ممکن است بنا به‌خاطر مشکلات برنامه‌ای یا فردی تغییر کند».

این فرد مطلع همچنین گفته است: «اطمینان داریم با همین برنامه فعلی کنفرانس موفقیت‌آمیزی خواهیم داشت. محور این نشست، نقش انرژی هسته‌ای و سهم آن در امنیت انرژی خواهد بود».

اختلافات میان روسیه و کشورهای غربی از زمان شروع جنگ در اوکراین شدت بیشتری یافته است. کشورهای غربی در این هشت ماه تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده و میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده‌اند.

طی ماه‌های گذشته، نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» اوکراین هدف حملات راکتی و موشکی متعددی قرار گرفته و کی‌یف و مسکو یکدیگر را بابت آن مقصر دانسته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 1
    روسیه تهدید هسته ای کرده . باید حذف بشه
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      5 0
      آمریکا بمب هسته‌ای استفاده کرده باید مقر سازمان ملل و کدخدات باشه!
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      حمله امریکا به ژاپن دفاع مشروع بود
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      میزبانی سازمان ملل با اون تشکیلاتش که خود روسیه هم بنیانگدارش و هم عضو شورای امنیتش هست ، پول و ثروت میخواد که فقط امریکا داره .
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    نشست کنفرانس اتمی بدون روسیه یعنی یک کنفرانس بی ارزش و احمقانه! در ضمن کی میخواد می رو تنبیه بکنه روسیه کشور مقتدر و دارای انرژی هست و غربی ها این زمستان خواهند فهمید وزن روسیه در اقتصاد غربی ها چقدر هست البته در خیلی از کشورهای اروپایی شورش و تغییر سیاسی اجتناب ناپذیر هست و احتمالا از یوغ آمریکا خلاص خواهند شد و روسیه بایستی آماده زدن پایگاه نظامی در این کشورها باشد بایستی آمریکا را از تمامی این کشورها پایش را قطع کرد
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      روسیه فقط در یک جنگ افعانستان منتهی به فروپاشیش شد . الان هم شکست خورده .
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      این هسته ای که حتمن باید مینداختنش بیرو ، روسیه عضو ثابت و دارای خق وتو شورای امنیت هست که یک کار غیر قانونی و مخالف منشور سازمان ملل انجام داده ، باید تمام امتیازات سازمان مللیش محرومش کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس