کد خبر 1427454
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
واشنگتن: اتحاد روسیه و ایران تهدیدی بالقوه است

سخگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه هشدار داد که جهان باید به اتحاد روسیه و ایران به عنوان تهدیدی بالقوه نگاه کند.

به گزارش مشرق، «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که جهان باید به اتحاد روسیه و ایران به عنوان تهدیدی بالقوه نگاه کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «گام‌های قدرتمندی برای مقابله با تحویل پهپادهای ایران و دیگر تسلیحات به روسیه برخواهیم برداشت که از جمله می‌توانیم به اعمال تحریم‌ها اشاره کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «همچنان معتقدیم که مسیر دیپلماسی بهترین مسیر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است».

پاتل مدعی شد که کشورهای منطقه تعمیق روابط روسیه با ایران را تهدیدی برای خود می‌دانند.

ساعتی قبل‌تر خبرگزاری رویترز که سابقه‌ای طولانی در خبرسازی‌های ایران‌هراسانه دارد ادعا کرده بود تهران به مسکو وعده ارسال موشک‌های زمین به زمین و «پهپادهای بیشتر» داده است.

رویترز مدعی شده بود توافق در این خصوص روز ۴ اکتبر حاصل شده، زمانی که معاون رئیس‌جمهور ایران به همراه دو نفر از مقامن‌های ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روسیه سفر کرده بودند.

رویترز به نقل از یک منبع ایرانی ادعا کرده بود روسیه در آن جلسه از ایران درخواست کرده بود پهپادهای بیشتر و موشک‌های فاتح و ذوالفقار تحویل آن کشور بدهد. یک مقام غربی هم این ادعا را تأیید کرده بود.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این ادعاها درباره ارسال پهپاد به روسیه را تکذیب کرده است. «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز گفت «ایران هیچ سلاحی را برای هیچکدام از طرفین جنگ صادر نکرده است».

او حدود دو هفته پیش هم درباره ادعاهای مقام‌های اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران گفت: «جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ش. AE ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    غلط کردید باید میگفتید اتحاد ایران و روسیه و چین تهدید نیست اتمام دوران قلدری شما وحشی ها هست
  • سرباز IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    احمقهای درجه یک. با ایران گلاویز نشوید به نفعتان نیست. بنده با اطلاع میگویم بخش سری قدرت نظامی ایران خیلی ترسناک است
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    خوب پس اگه برای شما یانکی‌های گاوچرون تروریست تحدید بالقوه هست، من یکی کاملا باهاش موافقم، لطفأ توسعش بدین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس