1

پس از جنگ سال ۲۰۲۰ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که سلسله ناامنی‌هایی را در منطقه قفقاز به دنبال داشت، روز گذشته سومین رزمایش ایران در منطقه ارس از سوی نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار شد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۶ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که پشت‌پرده اغتشاشات و نقش سرویس‌ها، برگزاری رزمایش «اقتدار» با نگاه به تقویت منافع و امنیت ملی در منطقه عمومی ارس و شناسایی ژنتیک دهه هشتادی‌ها در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه اعتماد در تیتر یک امروز خود هشدارهای متخصصان سلامت روان را بررسی کرده و با عنوان «علیه خشونت» نوشته است:

متخصصان در این هشدارها تاکید کردند که این ناآرامی‌ها و تداوم آنها در تمام شهرهای کشور، محصول نادیده گرفتن حقوق شهروندی شهروندان است و اگر کابینه سیزدهم درایت درک ماهیت اعتراضات را داشت متوجه می‌شد که ذات مطالبات انباشته اقشار مختلف، نه برهم زدن امنیت و نظم جامعه بلکه باز پس گرفتن حقوق انسانی از دست رفته‌ای است که کابینه سیزدهم با سماجت می‌خواهد این حقوق انسانی را با منطق صفر و صد و مطابق میل خود تغییر داده و بازتعریف کرده و آنچه خود می‌خواهد و می‌پسندد به مردم تحمیل کند. به نظر می‌رسد هشدارهای مکرر کارشناسان حوزه سلامت روان و مددکاری اجتماعی هم مثل مطالبات شهروندان که امروز در پنجمین هفته متوالی با بی‌تفاوتی کابینه سیزدهم مواجه شده و صرفاً پاسخی از جنس زور و ارعاب و برخوردهای قهری و سلبی و خشن دریافت کرده، با بی‌اعتنایی دولت مواجه خواهد شد.

این روزنامه اصلاح‌طلب در حالی ادعای افزایش خشونت در جامعه را مطرح کرده است که در سبد رفتاری آن سهمی برای دلایل آن در نظر گرفته نشده است. در حالی در طی یک ماه گذشته سطح خشونت تا ۴ درصد افزایش یافته که بخشی از این مسئله مربوط به کودکان و نوجوانانی است که ۸ سال از عمر خود را در دولت مطلوب چپ‌ها سپری کرده و حالا در آستانه نوجوانی طبیعت خود را بروز می‌دهند!

چرا سپاه پاسداران عبور از ارس را تمرین کرد؟ / مسیرعبور اغتشاشاش‌گران از خیابان جاستین ترودو!

 روزنامه آرمان ملی نیز طی گفت‌وگوهایی به چرایی بیگانگی دهه هشتادی‌ها با گفتمان‌های سیاسی پرداخته و در گزارشی که تیتر یک شده، نوشته است:

محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز در ارتباط با نوع نگاه نسل جدید به مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: اساساً مساله دهه هشتادی‌ها از سیاست‌گذاری‌های معمول جدا شده است و ادبیات سیاسی و اصلاح‌طلب و اصولگرا و این حرف‌ها دیگر جزء ادبیاتشان نیست.

این روزنامه اصلاح‌طلب به نقل از امان الله قرائی‌مقدم، استاد جامعه‌شناسی نیز نوشته است:

این نسل حاصل آموزش و پرورش ماست. نسل فعلی نه اصلاح‌طلب و افکارش را دوست دارد و نه به اصولی معتقد است که اصولگرایان را بفهمد. نسل امروز فریاد می‌زند که به نظر گذشتگان گوش نمی‌دهد و معتقد است که آینده را با دستان خود خواهد ساخت و به‌شدت خود باور است. جوان امروز می‌داند که اصلاح‌طلب محافظه‌کار همان اصولگراست و با افکار اصولگرایی فرسنگ‌ها فاصله دارد. جوان امروز خودمختار، خودباور و خودیاب است!

چرا سپاه پاسداران عبور از ارس را تمرین کرد؟ / مسیرعبور اغتشاشاش‌گران از خیابان جاستین ترودو!

پیام صلح، پاسخ به تهدید

روزنامه شرق آغاز رزمایش نیروی زمینی سپاه در منطقه ارس را با تیتر «پیام صلح، پاسخ به تهدید» پوشش داده و نوشته است:

تحلیلی که جمهوری آذربایجان، ترکیه، اسرائیل، آمریکا و ناتو به دنبال برنامه بزرگ‌تری در منطقه قفقاز برای درگیرکردن ایران مشابه آنچه برای روسیه در اوکراین شکل گرفت هستند؛ سیاست ثابت غرب استفاده از حربه‌های مختلف برای تحریک طرف مقابل در جهت آغاز جنگ و درگیری بوده است.

در ادامه گزارش شرق آمده است:

امکان دارد مشابه همین برنامه برای ایران در قفقاز شکل گرفته باشد و سعی کرده باشند از طریق باکو و تحریکات جمهوری آذربایجان، ایران را درگیر یک مناقشه مرزی و حتی جنگ تمام‌عیار با جمهوری آذربایجان کنند تا از آن طریق ناتو، آمریکا، ترکیه و دیگر کشورها و شاید حتی خود روسیه وارد این درگیری شده و آن را به یک نبرد گسترده بدل کنند تا هزینه‌هایی را به مسکو و تهران وارد کنند. دلیل دوم به نگاه و برنامه‌های ناتو در قالب همان سیاست نگاه به شرق ناتو بازمی‌گردد. بسیار ساده‌اندیشانه خواهد بود که تصور کنیم ناتو با جنگ اوکراین دیگر به دنبال تقویت نفوذ خود در شرق نخواهد بود.

چرا سپاه پاسداران عبور از ارس را تمرین کرد؟ / مسیرعبور اغتشاشاش‌گران از خیابان جاستین ترودو!

روزنامه ایران نیز با اشاره به رزمایش سپاه نوشته است:

پس از جنگ سال ۲۰۲۰ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که سلسله ناامنی‌هایی را در منطقه قفقاز به دنبال داشت، روز گذشته سومین رزمایش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ارس از سوی نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار شد. برخلاف رزمایش‌های گذشته که معمولاً در گستره سرزمینی محدودی برگزار می‌شد، این رزمایش تقریباً همه مرز شمال غربی ما را دربر می‌گیرد. علت این رزمایش‌ها، بویژه رزمایش اخیر را می‌توان دنباله دارشدن درگیری‌ها و ناامنی‌ها در منطقه قفقاز دانست. بویژه اینکه در ۶ ماه گذشته، دست‌کم دو بار نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان با هم درگیر شدند. از این رو به نظر می‌رسد رزمایش اخیر ایران، پاسخی به بی‌ثباتی‌های سیاسی و نظامی شمال مرزهای خود، بویژه شمال رود ارس باشد.

در ادامه این گزارش آمده است:

رزمایشی که روز گذشته نیروی زمینی سپاه پاسداران در منطقه ارس آغاز کرد، «ایران مقتدر» نام دارد و سه روزه خواهد بود. مرحله اصلی این رزمایش با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه آغاز شد و در آن یگان‌ها و رسته‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه سناریوهای امنیتی و دفاعی را به‌صورت ترکیبی تمرین خواهند کرد. به گزارش تسنیم، وسعت جغرافیایی این رزمایش تمام نوار مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی را در بر می‌گیرد، درحالی که رزمایش‌های قبلی در وسعت جغرافیایی کمتر بود. درعین حال، حجم نیرو و تجهیزات گسترده‌تر از رزمایش قبلی است. از جمله نکات بارز در این رزمایش، نصب پل شناور روی رودخانه ارس برای انتقال تجهیزات و نیرو است که برای نخستین بار صورت می‌گیرد و قرار است تمرین انتقال تجهیزات انجام شود.

چرا سپاه پاسداران عبور از ارس را تمرین کرد؟ / مسیرعبور اغتشاشاش‌گران از خیابان جاستین ترودو!

حالا چگونه به خیابان جاستین ترودو برویم؟

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود نوشته است:

اصلاح‌طلبان تا دیروز برای نخست‌وزیر کانادا سوت و کف می‌زدند و تحسینش می‌کردند، آن‌قدر که حتی یکی از تندروترین آنها، بهمن ۹۸ به شورای شهر دوره قبلی که دست اصلاح‌طلبان بود، پیشنهاد داد که به خاطر فعالیت‌های جاستین ترودو در ماجرای هواپیمای اوکراینی، یک خیابان در تهران را به نام او کنند! آن‌ها ترودو را قهرمانی انسانی معرفی می‌کردند و محو کارهای تبلیغاتی و اقدامات پوپولیستی او شده بودند.

چرا سپاه پاسداران عبور از ارس را تمرین کرد؟ / مسیرعبور اغتشاشاش‌گران از خیابان جاستین ترودو!

در ادامه جوان می‌نویسد:

اما اصلاح‌طلبان، کانادا را دوست داشتند. با این حال چند روزی است که از همین کانادای دوست داشتنی شاکی شده‌اند، چون کانادا محمدجواد ظریف، وزیر خارجه محبوب اصلاح‌طلبان را تحریم کرده است. این همه مقام و نهاد ایرانی تحریم شدند و دلخوری از کانادا برای اصلاح‌طلبان پیش نیامد، حالا، اما تحریم‌ها به خودشان رسیده است و دلخور شده‌اند.

ژست اروپا در حمایت از آشوب

روزنامه وطن امروز به مواضع اخیر اروپا پرداخته و با عنوان «ژست اروپا در حمایت از آشوب» نوشته است:

در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران، اتحادیه اروپایی اقدام به تحریم‌های ضدایرانی کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپایی دوشنبه (۱۷ اکتبر) تحریم‌هایی را علیه عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال کرد. دیپلمات‌های اروپایی گفتند فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپایی که توسط سفرای کشورهای عضو پیش از نشست وزیران خارجه مورد توافق قرار گرفت، ۱۱ مقام ایرانی و ۴ نهاد را شامل می‌شود که مشمول ممنوعیت روادید اتحادیه اروپایی و مسدود شدن دارایی‌ها خواهند شد.

چرا سپاه پاسداران عبور از ارس را تمرین کرد؟ / مسیرعبور اغتشاشاش‌گران از خیابان جاستین ترودو!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    18 30
    تو هر نقطه ای چندصد نفر جمع می شن یه جا که عموما هم جوگیر شدن، بعد اون رو به کل جامعه تعمیم می دین؟ شما جامعه شناس کجا بودین تا حالا؟ احتمالا باید از جریان ضد ایرانی اصلاحات باشن. همچین اراجیفی ققط از اینا بر میاد!
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      11 17
      در چهار دهه پس از استقرار جمهوری اسلامی اصلاح طلبان تهوع آور همواره در فتنه انگیزی و چوب لای چرخ نظام گذاشتن به نحوی از انحاء مشارکت فعال داشته اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری بوده اند! از حمایت شان از بنی صدر که البته آن زمان هنوز این عنوان را برای خود جعل نکرده بودند تا آخرین فتنه شان در پاییز امسال! اما چرا!؟ چون اساساً با این نظام و به خصوص موضوع ولایت فقیه مشکل اساسی دارند هرچند منافقانه سعی دارند این مسئله شان را علنی نکنند! پس باید گفت مرگ برضد ولایت فقیه!
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      7 21
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد هم ؛ آش همین و کاسه همین است.
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      7 5
      همین روزنامه ها و خبرگزاری های مزدور افساد طلب جمع شود این خبر نویس های خائن جمع بشن کشور تازه روی رشد و ترقی را به خود خواهد دید.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    22 35
    پرچم حسین ع را در استان باکو پایین کشده اند. هل من ناصر ینصرنی‌
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      29 30
      باید جمهوری جعلی باکو را فتح کنیم و برای آنجا استاندار انتصاب نماییم .
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 3
      ایران بزرگ
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    15 11
    احتمال قصد ایجاد مشکل بر سر مسیر مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه بخواست آمریکا و اسرائیل
    • US ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      15 22
      آمریکا امروز اعلام کرد که اتحاد ایران و روسیه خطرناک هست به این دلیل این شتر دراز (علی اف ) رو داره بازی میده
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    33 43
    حالتون خوش نیست... کلا حکومت ایران رد داده با آرزوی اینکه عقل به حکومت ایران برگرده
    • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      10 13
      کسی که در برابر تجزیه ایران ایستاده رد داده یا کسانی که ایران رو از داخل و خارج می خوان تجزیه کنن؟لابد از نظر شماها تجزیه کل ایران و نابودی ایران عقل گرایی!
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      12 8
      شما بخواب بابا
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      9 12
      فقط از نوع عقل تو نباشه که افتضاحه!
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      14 19
      ما از ۴۴سال پیش که نخواستیم مستعمره و گاو شیرده اروپا و آمریکا باشیم رد دادیم!! اون عقل ارزونی شما
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      6 6
      غلط نخور
    • ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      5 4
      تویکی ساکت نادان
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 1
      زنده بادایران
  • خسرو IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    9 19
    از تیتر زدن و اظهار نظر روزنامه های اصلاح طلبان واقعا حال آدم به هم میخورد مثلا نوشته مطالبات انباشته شدن منجر به اعتراضات خیابانی شده . مگر گروه های تجزیه طلب کومله و غیره و حامیان آنها و تبلیغات چی های آنها مثل بی بی سی و اینتر نشنال آیا مطالبات انباشته شده داشتند ؟ اگر مطالبات مردمی هم باشد مربوط به هشت سال عملکرد خیانت آمیز شما به این کشور و مردم است که باید پاسخگو باشید خیلی پر رو هستید
  • محمد شادکام IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    17 3
    چطور اسرائیل در منطقه یک غده سرطانی شده ، این روزنامه اعتماد هم در داخل کشور به مانند اسرائیل یک غده سرطانی میباشد که از میان برداشتن این غده کشنده امنیت جامعه و کشور ، واجب شرعی و قانونیست ، و لذا از دولت انتظار میرود برای این غده فساد انگیز کاری صورت پذیرد انشالله
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 8
    چون دوست داره پل بزنه .
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    5 16
    ترکیه عاقل تر از آن هست که بازیچه اسرائیل و آمریکا شود در ضمن حضور نیروی اسرائیل در آذربایجان بقصد جنگ راه انداختن مصادف با شروع مستقیم جنگ با رژیم اشغالگر است علی اف باور کند با هر اقدام احمقانه به قهقرا میرود ما استان اران یا باکو از خود میدانیم و پیوندهای ناگسستنی با هموطنان جدا افتاده مان داریم
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    13 4
    آذربایجان خط قرمز ماست
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 2
      شماتنهایی یابقیه پان تورکهاهم هستند
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 3
      زنده بادایران
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      2 3
      درودبرایران وایرانی
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 3
      ایران خط قرمزماست
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 2
      ایران همه وجودماست
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      1 2
      به امیدنابودی دشمنان ایران زمین
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    13 13
    درود ابدی بر سپاه پاسداران ایران قدرتمند. بازم دارم میگم اگه به واکنش های امریکایی ها و‌غربی ها و‌رسانه هایی مثل بی بی سی دقت کنید میبینید چقدر اینبار با اصرار عجیب چسبیدن به ناآرامی های اخیر!! مثلاً سفیر امریکای بی شرف در آلمان به فارسی توئیت زده به مردم ایران علناً گفته نذارید ماجرای نا آرامی ها تموم بشه و علناً گفته ادامه بدید!!!! و یا رسانه ای مثل بی بی سی خیلی عجیب داره تیتر میزنه آغااااز دومین ماه اعتراضات!!!! در حالی که الان دیگه مدتها و روزهاست که اعتراضاتی نیست و تموم شده اما اونها با این اصرار عجیب برای ادامه یافتن اعتراضات خیلی عجیب بنظر میان!!!! واقعاً اونها اینطور فکر میکنن و اینطور دارن به مخاطب القا میکنن که این اعتراضات رو‌اجازه ندید تموم بشه چون اگه تموم بشه دیگه نمیشه علیه ایران کاری کرد و‌دیگه همه چیز از دست میره و ما باید دوباره به فکر دادندامتیاز به ایران برسر میز مذاکره باشیم!!!!!! چسبندگی عجیبی اینبار دارن به آشوب ها!!!!! واقعاً منکه اینارو میبینم به وضوح حرص خوردن و شکستشونو‌ دارم میبینم، این نشون میده واقعاً چقددددر طرح و برنامه داشتن برای این ناآرامی ها، خیلی عجیبه رفتار بچگانه و مسخره اونها!!!! وقاحت و بی آبرویی داره ازشون میباره. توصیه میکنم همچنان محکم فضای مجازی رو کنترل کنید، متوجه نقشه هاشون باشید، دربرابر رفتار اونها در فضای مجازی راهی جز بستن همه چیز وجود نداره، در امریکا یک ترامپ رو با کوچکترین چالش نتونستن تحمل کنن و چون همه ابزارها دست خودشون هست تمام راه های ارتباطی ترامپ رو بستن اونوقت درباره ایران نهایت تلاش رو میکنن برای آشوب و از ایران ایراد هم میگیرن که چرا داره فضای مجازی رو کنترل میکنه!!!! شما بیا با ایران در بستن اکانت های ترویج آشوب همکاری کن اونوقت ایرانم همه فضای مجازی رو از فیلتر درمیاره، شما مثل اکانت ترامپ بیا اکانت های مجرم و خشونت و آشوب رو با همکاری با ایران ببند بعد مدعی باش، وقاحت هم حدی باید داشته باشه، درحالی که رفتار ترامپ یک هزارم چیزهایی که علیه ایران هست هم نبود اما تحمل نکردن. وقاحت امریکایی و غربی.
  • US ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 16
    هزاران بار گفتیم مراقب تحریک های موذیانه ترکیه باشید انگار نه انگار کسی از مقامات ارشد دولتی و نظامی گوش شنوایی داشته باشند! در مرز را باز گذاشتید انسان و سرمایه فوج فوج به نفع ترکیه می رود!
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    7 6
    درباره موضوع قطع کردن مرز ایران با ارمنستان پیشنهادی دارم. بنظرم شما نباید منتظر اجرای این طرح توسط باکو با همکاری ترکیه و امریکا و اسرائیل باشید، همچنین شمانباید صرفاً با برگزاری مانور به باکو و دیگران هشدار بدید، بنظر من بهترین اقدام این هست که دولت ارمنستان رسماً از ایران درخواست استقرار نظامی ایران در استان جنوبی ارمنستان رو کنه و ایران هم با پذیرش این درخواست رسماً در استان سیونیک نیرو پیاده کنه، چرا اینو میگم؟ چون اینجوری ایران میتونه بدون درگیری با دیگران در منطقه مستقر بشه، کسی هم نمیتونه یرادی بگیره چون دولت رسمی و قانونی ارمنستان این درخواست رو از ایران کرده و این به این معنا میشه که بهتر هست اول اونها به نیروهای ما در استان سیونیک حمله کنن(اگه جرأت داشته باشن البته)این خیلی بهتر از این هست که مامنتظر بمونیم احیاناً باکو اقدامی کنه و بعد ما وارد ماجرا بشیم. چرا اینو میگم؟ چون اگر مامنتظر بمونیم دولت باکو اقدامی علیه استان سیونیک ارمسنتان بکنه وبعدش ما وارد بشیم در این شرایط دولت باکو سعی خواهد کرد پانترک های خائن رو تحریک کنه و این میتونه برای ما مثل وزوز مگس توی گوش ما مقداری آزار دهنده باشه، اما اگر ما اول مستقر بشیم و به فرض محال اونها آغاز گر ماجراجویی و حمله به نیروهای ایران باشن ایران میتونه در اون حالت شروع به پاسخ قاطع به طرفهای حمله کننده به نیروهای ایرانی کنه، این خیلی مهم هست ها، اگه کمی فکر کنید کامل اهمیت حرفم رو متوجه میشید، ماباید درشرایط عادی و بدون جنگ در استان سیونیک ارمنستان مستقر بشیم، این یعنی اقدام پیشگیرانه، حتماً به حرفم فکر کنید بسیار اهمیت داره. تویی که داری کامنت هارو کنترل میکنی برای انتشار، اگه حرفم رو به مقامات منتقل نکنی خائنی.
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      2 0
      لازمه حتما نظرتو به ارمنستان بدون اتلاف وقت ابلاغ کنند اونها میگن چشم.ساده ارمنستان به فکر عادی سازی روابط با ترکیه وآذربایجان هست
    • امیر IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      فکر کردی اعجوزه آمریکایی واسه چی اومد ارمنستان؟ واسه چی انقدر هندونه گذاشت زیر بغل ارمنستان،؟ واسه اینکه آخرش بگه مشکل شما با جنگ حل نمیشه و باید با دیپلماسی و گفتگو حلش کنید و صد البته منظورش به ارمنستان بود که در ازای فلان کمک خودش قبول کنه که زنگه زورو به آذربایجان بده که در این صورت وقتی ارمنستان اینجوری کر بشه هیچ کشور دیگه ای نمیتونه دخالت کنه چون اینجوری زنگه زور اشغال نشده و طبقه توافق طرفین به آذربایجان واگذار شده ! اونوقته که هرگونه مداخله ایران تعبیر دخالت در امور داخلی همسایه هاش تعبیر میشه! پس باید ارمنستانو شیرفهم کنیم تا خام نشه هرچند اگر هم بشه ما قطعا کار خودمونو میکنیم منتها یخورده شاید تو زحمت بیوفتیم
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    7 15
    کانون فساد و جنگ ما در منطقه با اسرائیله با دیگران همسایه و برادریم و دعوائی جز رعایت امنیت برای همه نداریم حتی آنکه فریب خورده است با تمام سعی ارشادش میکنیم و چنانچه تحت فشار اسرائیل خطائی از نا بخردی سر زند همانگونه مسئولان ما گفتند بدون هیچ معطلی اسرائیل پاسخگو خواهد بود
  • علی IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 12
    با سلام هندوانه زیر بغل این افراد نزارید این نسل محصول تربیت تک فرزندی و لی لی به لالای بچه بزار هستند یادم میاد نسل اواخر دهه پنجاه و شصت حداقل اهل گفتگو و خواندن بودن حتی اگر اون بحث بالا می گرفت الان کلام اول به دوم گوشهاشون رو می گیرن و اجازه شنیدن حرف مخالف رو نمی‌دن یک نوع لوس بازی و بی سوادی و بی اطلاعی شدید در بین اونها هست البته پرتناقض ساعتها برای یک سگ گریه می کنن و مثلا مهربان در عوض بی تفاوت در برابر صدها ظلمی که به طرف مقابل وارد میشود بیشتر به یک انسان مسخ شده میمانند و به شدت مستعد گول خوردن هستند چون دوست و دشمن خود را تشخیص نمیدهند ، از فرصت آموزش و پرورش و دانشگاه و سربازی باید استفاده کرد باید در کنار اسلام عزیز به هویت ایرانی هم بها داد و در کنار استفاده هوشمند از رسانه تاریخ انقلاب و ظلم هایی که به آن شده باید گفته شود البته با استفاده از ابزارهای مختلف بخصوص هنر
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 16
    حداقل نخجوان.
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 19
    اصلا چرا دولت ایران طفره می رود آذربایجان حزو خاک ایران است
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 1
      انشاا..
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    5 15
    آقایون قانونگذار قانون وضع کنید وجلوی این اظهارات ضد امنیتی را بگیرید آخر کجای دنیا این چنین بی قانونی علیه امنیت ملی وجود دارد شما هرکار بکنید حقوق بشر وغربی ها به شما پاداش نخواهند داد آنها هنیشه طلبکارند دنبال رضایت خدا باشید خقوق بشر ابزار است.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 12
    باغ آبادشونو با تحریم سوخت بخشکونید
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      12 0
      آره باغ آباد آباد!!! مخصوصا از نوع انقلاب جنسی که باعث بی پدر بودن میانگین ۵۰ درصد فرزندانشان شده و با کار درستهایی که با عطسه روسیه برگشتند به دوران ذغال سنگ و کالا به کالا و غار نشینی...
  • ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    10 14
    استان باکو
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 0
      تفرقه ممنوع
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    11 0
    خوش باوریست اگر باور کنیم تحریم ظریف واقعیست. اینکار فقط برای ترمیم چهره ظریف صورت گرفته است.۸۳۸۵۴
  • احمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 14
    واقعا که ایران حرکت عالی زد
  • علی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 3
    تمرین روی کاغذ.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    6 5
    تا منافق کفن نشود این وطن وطن نشود
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 4
    بفرمایید افساد طلبان مزدور چون واقعا این صفت این وطن فروشان مزدور است
  • ناشناس م IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 1
    تحریم کردن ظریف توی این شرایط یک شوی سیاسی هست اصلاح طلبان مثله کفتار هایی می مانند که الان لاشه ای به نام اغتشاش در مقابلشان افتاده و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند . نم دانم چرا این لجن ها را از صحنه سیاسی حذف نمی کنند به خدا که اگر آب از آب تکان بخورد
    • ali IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      تفرقه انگیزی شما، موجب پر رویی
  • نادر IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    10 5
    از لحاظ قانونی پل زدن روی رودخانه مرزی قابل قبول نیست
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 1
      چی میگی پان ترک تجزیه طلبی وخیانت به کشورهم قانونی نیست
  • نادیر IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    14 3
    مطمعن باشید چند روز دیگه ترکیه و آذربایجان دقیقا تو همین محل همین مانور انجام میدن اگه اونام پل بزنن دلخور نشید خخخخخخخخخه
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 1
      هوالشافی
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 1
      ایران یعنی عشق
  • ali IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 17
    درود بر سپاهیان عزیز باکو را خیل قبل تر باید سرجایش باید می نشادندیم. یارو عقب مانده با توهم اردوغان نامرد، بوی قرمه سبزی شنیده فکر کرده فرصت لقمه گیری ست!
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 1
      درودبرایران وایرانی
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 1
      درودبرملت بزرگ ایران
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 2
      درودبرسپاه ایران
  • گرگ IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 5
    درود
  • حاج مرتضی مداح همدانی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    نمیدانم چرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس