رزمایش سپاه

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: ما امروز عملیات پیچیده نصب پل بر روی رودخانه را انجام دادیم و تمرین عبور تجهیزات زرهی و ماشین آلات مهندسی از روی پل نصب شده با موفقیت انجام شد.

به گزارش مشرق، در سومین روز رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی ارس یگان‌های زرهی، موشکی، توپخانه، بالگردها و پهپادها تمرین‌های تاکتیکی انجام دادند.

سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره آخرین اقدامات و تمرینات انجام شده در این رزمایش گفت: ما امروز عملیات پیچیده نصب پل بر روی رودخانه را با توان بالای واحدهای مهندسی نیروی زمینی سپاه انجام دادیم.

وی ادامه داد: لحظاتی قبل از عملیات عبور تجهیزات زرهی و ماشین آلات مهندسی از روی پل نصب شده با موفقیت انجام شد.

سردار پورجمشیدیان گفت: همچنین عملیات و تمرین انتقال ماشین آلات مهندسی توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه از روی رودخانه با موفقیت انجام شد و در ادامه عملیات تهاجمی شبیه سازی شده را انجام خواهید.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: امشب نیز عملیات تاخت شبانه در یک منطقه صعب العبور کوهستان انجام خواهد شد.

 یکی از ویژگی‌های رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه نصب پل‌های متحرک و شناور PMP بر روی رودخانه برای انتقال تجهیزات و نیروهاست.

این پل‌های متحرک قابلیت تحمل وزن تا ۶۰ تن را دارد که وزن قابل قبول برای عبور تانک و نفربر است.

این پل‌ها اگر بخواهد تا حداکثر وزن قابل تحمل خود را تحمل کند، باید در طول ۲۲۷ متر و عرض ۷ متر نصب شوند بدون اینکه نیاز به نصب پایه داشته باشند؛ زمان لازم برای نصب این ۲۲۷ متر پل نیم ساعت است.

قبل از نصب پل باید در سمت ساحل زیرسازی انجام شود و مکان مناسب برای نصب پل پیدا شود که قبلا این کار انجام شده و امروز عملیات نصب پل انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس