آمریکا بدنبال پرداخت هزینه اینترنت ماهواره ای در اوکراین است

وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی پرداخت هزینه خدمات اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در اوکراین است.

به گزارش مشرق، سخنگوی پنتاگون تائید کرد که وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی پرداخت هزینه خدمات اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در اوکراین است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره پرداخت هزینه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین گفته است که این موضوعی است که می‌بایست در نظر گرفته شود.

رسانه‌های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که بودجه خدمات اینترنت ماهواره‌ای اوکراین از طریق بسته‌های کمک امنیتی پرداخت می‌شود که برای تأمین سلاح و سایر تجهیزات به این کشور استفاده شده است.

در عین حال یک مقام ارشد نظامی آمریکا به خبرنگاران گفته است که هنوز پنتاگون هیچ وجهی برای پشتیبانی از خدمات اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین به اسپیس ایکس پرداخت نکرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس به تازگی از وزارت دفاع آمریکا درخواست کرده بود تا برای پرداخت هزینه سرویس اینترنت ماهواره‌ای که در حال حاضر در اوکراین با وجود زیان دهی مالی ارائه می‌شود، کمک مالی کند.

ماسک سپس تصریح کرد که شرکت اسپس ایکس همچنان به ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به صورت رایگان ادامه خواهد داد. ماسک همچنین افزود که ۲۵۳۰۰ پایانه استارلینک به اوکراین ارسال شده است، اما تا به امروز تنها ۱۰۶۳۰ از این پایانه‌ها برای خدمات دریافت اینترنت ماهواره‌ای، وجه پرداخت می‌کنند.

«ایلان ماسک» همچنین در اظهارنظر جنجالی دیگری درباره اوکراین در صفحه توئیتر خود گفته است: شبه جزیره کریمه بخش جدایی ناپذیر از خاک روسیه و کلید امنیت این کشور است. ماسک در ادامه پیام توئیتری خود تأکید کرد: از دست دادن شبه جزیره کریمه برای روسیه شبیه از دست رفتن مجمع الجزایر هاوایی و بندر «پرل هاربر» برای آمریکا است.

وی ادامه داد: بخواهیم یا نخواهیم، روسیه شبه جزیره کریمه را بخشی ضروری از قلمرو و یکی از ارکان امنیت ملی خود و پایگاهی راهبردی برای حفاظت از مرزهای دریایی جنوبی این کشور قلمداد می‌کند.

ایلان ماسک در بخش دیگری از پیام توئیتری خود ضمن هشدار درباره هر گونه تعرض به امنیت روسیه، خاطرنشان کرد: روسیه در صورت شکست خوردن از ناتو ممکن است مجبور به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شود که در مقابل ناتو نیز به آن پاسخ خواهد داد و این به معنای پایان تمدن ما خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    تسلیت به غربگدایان و اغتشاشگران منتظر الاستار لینک!!! یادتون باشه یانکی گاوچرون تروريست هیچ چیزی رو مجانی به کسی نمیده و فعلا زیر هزینه های این سرویس تو اوکراین زاییده و دعواشون شده!! تازه خبر بدتر اینه که انگار روس‌ها راهی برای ایجاد اختلال در سیستم استارلینک پیدا کردن!! پیشنهاد میکنم برای اغتشاشات بعدی از همین الان تمرین کنین عین سرخپوستها با دود علامت بدین، باریکلا!!!!!! ،خخخخخخخخ
    • تفکر IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      2 0
      عالی بید اما برای دود بازی هیزم ندارند باید از برره وارد کنند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    به عربستان یا امارات بگید درآن کشور ها آزادی نیست حقوق بشر پایمال شده قتل خاشقچی در دست بررسی است فورا پرداخت می کنند شما که همه راههای پدر سوختگی را خوب بلدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس