کد خبر 1426646
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

لیونل مسی، اَبرستاره فوتبال آرژانتین و جهان بیشترین آمار گل‌زده را در تاریخ اِل‌کلاسیکوها دارد و اسطوره‌هایی همچون آلفردو دی استفانو و کریستیانو رونالدو با فاصله زیاد پس از وی قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، ال‌کلاسیکوی دیگری عصر یکشنبه (۲۴ مهر ۱۴۰۱) در پیش است.  مطابق برنامه از  هفته نهم لالیگا، تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا نبرد تازه‌ای را انجام خواهند داد. تقابل دو تیم بزرگ اسپانیا و جهان که «نخستین نبرد» فصل جاری این دو  محسوب می‌شود، همانند گذشته تماشاگران بی‌شماری را در سراسر دنیا مجذوب خود می‌کند و خاطره‌ساز خواهد شد.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

«این جدال سخت» در حالی انجام می‌شود که رئال و بارسا امتیازات برابری (۲۲ امتیاز) دارند. البته بارسلونا با میانگین گل زده ۱۹ بالاتر از رئال با میانگین ۱۲ در صدر جدول است. برد در این نبرد بزرگ، البته باعث خواهد شد تا توازن امتیازی به هم خورده و تیم فاتح میدان، گام بلندی در مسیر قهرمانی فصل بردارد.

جدا از این نکته باید اذعان کرد ال‌کلاسیکو تاکنون بازیکنان بزرگ زیادی را به خود دیده است. ستاره‌های بی‌شماری که پیراهن این ۲ تیم را بر تن داشتند، به مستطیل سبز آمدند، گل زدند و رکوردهایی به نام خود ثبت کردند.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

در این فرصت، مروری به تاریخ ال کلاسیکوها خواهیم داشت تا مشخص شود ۱۰ ستاره‌ایی که بیشترین آمار گلزنی را در این نبرد تمام نشدنی داشته‌اند، شامل چه نفراتی بودند.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

لیونل مسی (آرژانتین)

بی‌گمان گلزن‌ترین بازیکن در ال‌کلاسیکوها، لیونل مسی، ابرستاره تمام نشدنی فوتبال آرژانتین است.

هرچند ستاره ۳۵ ساله اکنون عضو پاریسن ژرمن است و دومین فصل دوری از «بارسلونا»، تیم همیشه محبوبش را تجربه می‌کند اما با ۲۶ گل زده به رئالی‌ها در این نبرد، رکورددار است.

البته ۱۸ گل از این تعداد را اعجوبه بزرگ در «ال‌کلاسیکوهای لالیگایی» به ثمر رسانده است. با توجه به آمار گلزنی بالایی که در این نبرد از خود برجای گذاشته و فاصله با رقبا، به نظر می‌رسد تا سال‌ها بازیکنی نتواند به رکورد او برسد.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

آلفرد دی‌استفانو (آرژانتین)

دومین گلزن برتر تاریخ ال‌کلاسیکوها، «آلفردو دی استفانو» افسانه‌ای است. اسطوره‌ای که هر وقت با پیراهن رئال مادرید (۱۹۵۳ تا ۱۹۶۴) برابر بارسلونا به میدان رفت، بوی گل می‌داد.

دی استفانو همواره در رقابت‌های مختلف دربی دو تیم، با استفاده از قابلیت‌هایش، درخشید و گل‌های بی‌شماری هم به ثمر رساند.

براساس آنچه به ثبت رسیده، او آمار ۱۸ گل زده (۱۴ گل در لالیگا، ۴ گل در دیگر جام‌ها) در این نبرد حساس را از خود برجای گذاشته و به کهکشانی‌ها کمک کرد تا به عناوین داخلی و قاره‌ای بی‌شماری برسند.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

کریستیانو رونالدو (پرتغال)

سومین گلزن برتر تاریخ این نبرد تماشایی، کریستیانو رونالدو، اعجوبه ۳۷ ساله این روزهای منچستریونایتد است. مهاجم بزرگ تاریخ فوتبال پرتغال و جهان در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ برای رئال مادرید به میدان رفت و در نبردهای سنتی بسیاری با کاتالان‌ها حضور داشت.

او در این مصاف ۱۸ گل (۹ گل در لالیگا، ۹ گل در سایر جام‌ها) زد و گلزنی خطرناک مقابل بارسا بود. زیرا تقریبا در هر نبرد گلزن نشان می‌داد. از طرفی با این تعداد گل زده آماری برابر با دی استفانو دارد.

رونالدو در دوران حضور ۹ ساله‌اش در مادرید، همواره در اوج بود و تیمش را به ۴ مقام قهرمانی اروپا رساند.

ضمن آنکه به عنوان بهترین گلزن تاریخ رئال در تمام رقابت‌ها شناخته شد.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

رائول گونزالس (اسپانیا)

رائول گونزالس، مهاجم اسطوره‌ای رئال و اسپانیا، یکی از دیگر از بازیکنان بزرگی  بود که نامش به عنوان گلزن دربی با بارسلونا، اغلب روی تابلوی ورزشگاه دیده می‌شد.

این بازیکن که در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۰ در عضویت رئال بود، با ۱۵ گل زده، چهارمین گلزن برتر تاریخ ال‌کلاسیکو به حساب می‌آید.

رائول یکی از ارکان تیمی بود که در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ بر فوتبال اروپا تسلط داشت و همراه با دیگر چهره‌های افسانه‌ای تیم، آقایی می‌کرد.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

سزار رودریگز (اسپانیا)

سزار رودریگز آلوارز، بازیکنی بزرگ در تاریخ بارسلونا بود. او که در ابتدای سال ۱۹۹۵ در سن ۷۴ سالگی درگذشت، در سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۵۵ موفق شد در مجموع ۳۵۱ بازی انجام دهد و ۲۳۵ گل بزند.

رودریگز عنوان بهترین گلزن تاریخ بارسا را در اختیار داشت که در سال ۲۰۱۲ لیونل مسی آن را شکست.

وی با ۱۴ گل زده در ال‌کلاسیکو (۱۲ گل در لالیگا و ۲ گل در سایر جام‌ها) پنجمین گلزن برتر این رقابت‌ها به حساب می‌آید.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

فرانسیسکو خنتو (اسپانیا)

خنتو در سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۱ عضو رئال مادرید بود. مهاجم چپ پایی بود که خصوصیات قابل توجهی داشت. هم خوب گل می‌زد و هم پاس گل می‌داد. او ستاره‌ای خیره کننده با سرعتی سرسام‌آور بود. قادر بود تمام خط دفاعی را دریبل بزند.

او بازیکنی برجسته در تاریخ رئال است و ۱۴ گل در ال‌کلاسیکو به ثمر رساند. البته از این تعداد ۱۰ گل در لالیگا و ۴ گل در سایر جام‌ها به ثمر رساند.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

فرانس پوشکاش (مجارستان)

همه ساله جایزه‌ای به نام فرانس پوشکاش به افتخار این مهاجم افسانه‌ای رئال به بازیکنان در انتخابات بهترین و زیباترین زننده گل سال فیفا اهدا می‌شود.

پوشکاش در زمانی که بازی می‌کرد، کابوسی برای همه مدافعان بود. هروقت که به میدان می‌رفت، تقریبا گل می‌زد یا در به ثمررسیدن گل نقش داشت. او با ۱۴ گل زده (۹ گل در لالیگا، ۵ گل در سایر رقابت‌ها) در ال‌کلاسیکوها، رکورد قابل توجهی در این نبرد همیشگی دارد.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

سانتیلانا (اسپانیا)

کارلوس آلونسو گونزالس معروف به سانتیلانا گلزن بزرگی در تاریخ رئالی‌ها در سال‌های (۱۹۷۱ تا ۱۹۸۸) بود. فورواردی که مدافعان از رویارویی با او هراس داشتند. زیرا همیشه گلزنی می‌کرد و بازیکن قدرتمندی بود.

او قابلیت هدایت تیم را حتی از جلوی زمین داشت. به خوبی موقعیت‌ها را حس می‌کرد و نهایت بهره‌برداری را از آن می‌کرد.

سانتیلانا با ۱۲ گل زده در تاریخ ال‌کلاسیکوها، نقش بسزایی در موفقیت تیم رئال داشته است.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

کریم بنزما (فرانسه)

کریم بنزما، کاپیتان کنونی رئال مادرید، سهم بسزایی در موفقیت‌های سال‌های حضورش را در این تیم داشته است.

مهاجم ۳۴ ساله از سال ۲۰۰۹ عضو سفیدها است. در فصل گذشته دوران درخشانی داشت و نقش بسزایی در موفقیت تیمش داشت. گلزن فرانسوی یکی از بازیکنان تاثیرگذار در ال‌کلاسیکوها بوده و تاکنون ۱۱ گل در نبرد با بارسا به ثمررسانده است.

او همچنین در این مسابقه ۹ پاس گل نیز تاکنون داده  است.

مسی، دی استفانو و رونالدو، بهترین گلزنان اِل‌کلاسیکو

لوئیس سوارز (اروگوئه)

سوارز در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ که برای بارسلونا توپ زد، گل‌های تعیین کننده زیادی به ثمررساند. مهاجم اروگوئه‌ای که بعد از ترک بارسلونا به اتلتیکو مادرید رفت و اکنون عضو ناسیونال کشورش است، زننده ۱۱ گل در تاریخ ال‌کلاسیکوها بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس